Knorr wil het aantal producten met Future 50 Foods met 25% verhogen tegen 2025
Duurzaam – Knorr wil het aantal producten met Future 50 Foods (50 voedingsmiddelen die we meer zouden moeten eten voor een duurzamer voedselsysteem) met 25% verhogen tegen 2025. Daarmee zet het bedrijf de eigen ambitie nog scherper neer. Vorig jaar introduceerden Knorr en het Wereld Natuur Fonds (WNF) de zogenaamde ‘50 future foods’ voor een duurzamere toekomst.
Zo zullen in de komende 2 jaar 25 nieuwe, op Future 50 Foods gebaseerde producten in onze top 10 landen op de markt worden gebracht, waarbij een groot deel van die innovatie voortkomt uit het Hive, Unilevers Global Food Innovation Centre in Wageningen.
In Nederland zijn deze Future 50 Foods inmiddels toegepast in de variatietips van tien Knorr Wereldgerechten, waaronder Lasagne, Bobotie en Teriyaki, en daar komen er dit jaar nog vier bij. Daarnaast wordt er een nieuw Wereldgerecht gelanceerd Miso Ramen met spinazie, paksoi en zeewier.
Chef-koks
Het programma van Knorr heeft wereldwijd aandacht gekregen van diverse partijen, zoals retailers en chef-koks. Sinds de lancering in februari 2019 hebben 350 invloedrijke chef-koks toegezegd Future 50 Foods te gebruiken in hun recepten, zijn de Future 50 Foods door het World Economic Forum, FOLU (Food & Land Use Coalition) en het Chefs' Manifesto aangemerkt als positieve verandering voor het bevorderen van de bio- en voedingsdiversiteit en heeft voedingsmiddelen- en cateringbedrijf Sodexo aangegeven de Future 50 Foods ingrediënten in 5.000 keukens te introduceren in de Verenigde Staten, Frankrijk, België, Nederland en het Verenigd Koninkrijk, met plannen om verder uit te breiden naar nog eens 10 landen.
Voetafdruk
Ook supermarkten laten zich niet onbetuigd. Zo gaat supermarktketen Carrefour Future 50 Foods stations plaatsen met inspiratie voor gerechten en verpakkingsvrije-ingrediëntendispensers om klanten te stimuleren gevarieerder en duurzamer te koken. In Duitsland heeft de overstap naar linzen (een Future 50 Food) bijvoorbeeld in het Knorr Spaghetti Bolognese recept gezorgd voor 83% CO2-reductie in de voetafdruk van dit product. April Redmond, Global Brand Vice President Knorr: “We hebben te maken met enorme wereldwijde milieu- en gezondheidsuitdagingen. Bij Knorr geloven we dat voedsel een van de krachtigste manieren is om onze gezondheid en de gezondheid van de planeet te verbeteren.”
Bron: Unilever/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Unilever zet merken Magnum en Ben & Jerry’s in de etalage
IJsdivisie - Unilever wil de ijsjesafdeling, waar de merken Magnum en Ben & Jerry's onder vallen, van de hand doen. Het levensmiddelenbedrijf is van mening dat de ijsdivisie met een andere eigenaar beter in staat is om te groeien.
Lees berichtUnilever benoemt Heiko Schipper tot president Nutrition
Benoeming - Heiko Schipper wordt de nieuwe ‘president nutrition’ bij Unilever. Hij is daarmee de opvolger van Hanneke Faber, die enkele maanden geleden bij Unilever opstapte om bij Logitech aan de slag te gaan.
Lees berichtUnilever pakt 43.000 pakketten in voor voedselbank
Actie – Drie dagen lang zijn 570 medewerkers van Unilever vrijwillig bezig met het inpakken van voedselpakketten voor de voedselbank. Op maandag 4, dinsdag 5 en donderdag 7 december pakken zij in Rotterdam Ahoy 43.000 dozen in. De actie wordt mogelijk gemaakt dankzij de hulp van partners Ahoy, NIBC, Upfield, Riedel, Dr. Oetker, Mars en Bidfood.
Lees berichtUnilever deelt ijspatenten om uitstoot van vriezers te verlagen
IJs - Unilever kondigt aan dat het een gratis, niet-exclusieve licentie voor 12 herformuleringspatenten beschikbaar zal stellen aan de ijsindustrie. Dit besluit volgt op twee succesvolle pilotprojecten waarbij ‘last mile’-ijsvrieskisten werden ‘opgewarmd’ naar -12°C in plaats van de gebruikelijke -18°C.
Lees berichtSuikergehalte Lipton in tien jaar tijd gehalveerd
Frisdranken - Het suikergehalte in het ijsthee assortiment van Lipton is in tien jaar tijd met 53% meer dan gehalveerd. Daarnaast kiest de consument ook bewust voor suikervrij of een frisdrank laag in suikers.
Lees berichtSuccesvolle pop-up Ben & Jerry’s Chunky Experience
Pop-up – De twee weekenden dat de Ben & Jerry’s Chunky Experience was geopend, hebben het gewenste resultaat gegeven: menig ijsliefhebber wist de weg te vinden naar de tijdelijke locatie in de Hofbogen in Rotterdam om de wereld van chunks en swirls te proberen. Het tweede weekend zelfs 1200 mensen.
Lees bericht