Koffiemerk Lavazza verlengt contract met Roland Garros


Buitenland – Lavazza heeft het contract met het tennistoernooi van Roland Carros in Parijs verlengd. Het Italiaanse koffiemerk heeft al vier jaar lang een exclusieve overeenkomst met alle vier de grandslam tennistoernooien. Roland Carros heeft altijd een belangrijke positie ingenomen, vooral omdat Frankrijk een belangrijk land is voor Lavazza. Na thuismarkt Italië is het namelijk de grootste markt voor het merk als het gaat om koffieconsumptie. Ook is Frankrijk het eerste land waar een dochteronderneming is opgericht. In 2017 werden er door Lavazza voor Roland Carros 400 barista’s getraind om zo uiteindelijk tijdens het toernooi 402,219 kopjes koffie te serveren. “Lavazza heeft ervoor gekozen om zich in de tenniswereld te begeven omdat we als bedrijf veel gemeen hebben met tennisliefhebbers. We delen dezelfde waardes, tradities, rituelen, internationaal bereik en vooral passie.’’ zegt Lavazza’s vice-Voorzitter Giuseppe Lavazza over de samenwerking. Lavazza en tennis hebben een historie die in 2011 begon via het partnerschap met Wimbledon. Sinds die tijd is de samenwerking uitgegroeid naar de vier andere grote internationale tennistoernooien. Bron: Lavazza/@FoodClicks Buitenland – Lavazza heeft het contract met het tennistoernooi van Roland Carros in Parijs verlengd. Het Italiaanse koffiemerk heeft al vier jaar lang een exclusieve overeenkomst met alle vier de grandslam tennistoernooien. Roland Carros heeft altijd een belangrijke positie ingenomen, vooral omdat Frankrijk een belangrijk land is voor Lavazza. Na thuismarkt Italië is het namelijk de grootste markt voor het merk als het gaat om koffieconsumptie. Ook is Frankrijk het eerste land waar een dochteronderneming is opgericht. In 2017 werden er door Lavazza voor Roland Carros 400 barista’s getraind om zo uiteindelijk tijdens het toernooi 402,219 kopjes koffie te serveren. “Lavazza heeft ervoor gekozen om zich in de tenniswereld te begeven omdat we als bedrijf veel gemeen hebben met tennisliefhebbers. We delen dezelfde waardes, tradities, rituelen, internationaal bereik en vooral passie.’’ zegt Lavazza’s vice-Voorzitter Giuseppe Lavazza over de samenwerking. Lavazza en tennis hebben een historie die in 2011 begon via het partnerschap met Wimbledon. Sinds die tijd is de samenwerking uitgegroeid naar de vier andere grote internationale tennistoernooien. Bron: Lavazza/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid