Leen Menken gaat fulfilment en logistiek voor Bonduelle verzorgen


Lucas Roskam van Leen Menken Foodservice en Bonduelle willen langdurig samenwerken aan duurzame logistiek

Logistiek – Bonduelle besteedt haar volledige fulfilment en logistiek voor de Benelux uit aan Leen Menken Foodservice Logistics. De logistieke dienstverlener gaat zowel de diepvriesopslag, -orderpicking als -transport voor het groentemerk verzorgen.

De bestellingen zijn voor alle groothandelaren en retailers in Nederland en België. Algemeen Directeur bij Leen Menken, Lucas Roskam: ”Met deze samenwerking zet Leen Menken een stevige stap in haar ambitie om een duurzame leverancier te zijn van diepvriesproducten aan de foodservice en retail.” Leen Menken organiseert de activiteiten vanuit haar geconditioneerde distributiecentrum in Zoetermeer. Praktisch onderscheidt Leen Menken zich in kwaliteit, volgbaarheid van de goederen (Track & Trace) en het transport aanbod. Het bedrijf beschikt over een vrachtwagennetwerk waarmee pallets geconditioneerd bezorgd worden. Daarnaast bieden zij de mogelijkheid voor het bezorgen van pakketten (ook actief geconditioneerd) middels een busjesnetwerk. Deze totale combinatie van diepvries opslag, orderpicking, pallet – en pakkettransport is volgens Leen Menken uniek in Nederland.

Duurzame samenwerking

Supply Chain Director Northern Europe Anne van der Poel van Bonduelle over de samenwerking met Leen Menken: “Hun team is erg benaderbaar, meedenkend en professioneel. Dat geeft ons alle vertrouwen voor deze samenwerking”. Waar beiden een langdurige samenwerking belangrijk vinden, is er ook veel aandacht voor duurzaamheid. Allebei de bedrijven hechten waarde aan het sustainability model van bcorp. De ambitie van Leen Menken om in 2030 CO2 neutraal te zijn sluit goed aan bij de intenties van Bonduelle. Om dit doel te behalen maakt Leen Menken onder andere de impact van de leveringen per pallet transparant. Met deze informatie kan gerichter worden gestuurd om zo de CO2 impact te verminderen.

Bron: Leen Menken/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Paardekooper presenteert tweede Duurzaamheidsverslag

Verpakkingen - Als aanjager van duurzaamheid binnen de verpakkingsindustrie zet Koninklijke Paardekooper Group in op een duurzamere toekomst. Het familiebedrijf presenteert daarom de tweede editie van het Duurzaamheidsverslag, waarin de organisatie aangeeft niet alleen de CO2-voetafdruk van de eigen organisatie te verminderen, maar ook die van hun klanten en partners.

Lees bericht



Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht

PS in Foodservice lanceert PS Impact Score

Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.

Lees bericht


Arena start met cateraar Levy Europe nieuw cateringconcept

Catering  - Na een aantal maanden van voorbereiding en conceptontwikkeling beleefden afgelopen weekend de bezoekers op de tweede ring Oost de première van een nieuwe manier van stadioncatering in de Amsterdam Arena. Publiekscateraar en Arena-cateraar Levy Europe heeft er samen met het stadion een nieuwe manier van bestellen geïntroduceerd. Daarnaast werden er nieuwe duurzamere fooditems en verpakkingsmaterialen gepresenteerd.

Lees bericht

Müller Fresh Food partner in het European Food Network

Logistiek – De Nederlandse dochteronderneming van Dachser, Müller Fresh Food Logistics, is op 1 januari 2024 officieel partner geworden van het European Food Network (EFN). Dachser nam het bedrijf begin 2023 over en heeft sindsdien met succes de weg van samenwerking en integratie ingeslagen. Met Müller als partner in de Benelux is het Europese netwerk voor voedingsmiddelendistributie aanzienlijk versterkt. 

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid