Leffe doneert 1.100 Michelin-ster maaltijden aan zorgverleners
Actie – Het biermerk Leffe doneert 1.100 maaltijden van sterrenchefs Hans Van Wolde van Brut 172 en Lionel Rigolet van Comme Chez Soi aan 4 ziekenhuizen in Nederland, België en Frankrijk. Brouwer AB InBev van Leffe wil op die manier de zorgverleners tijdens kerst een hart onder de riem steken.
Het past ook bij de historie van het abdijbier om het zorgpersoneel te bedanken, laat de brouwer weten. Naast de maaltijden geeft de brouwer ook ruim 28.000 flesjes alcoholvrij bier Leffe 0,0% en Leffe glazen weg aan het zorgpersoneel waarop een boodschap van dankbaarheid staat.
Sinds de start van de COVID-19 crisis is de druk op de zorgverleners hoog. Dit zal ook tijdens de kerstperiode het geval zijn. Om te laten zien dat dit wordt gewaardeerd, zette Leffe de actie op. De maaltijden bestaan uit verschillende kant-en-klaargerechten. In Nederland Limburgse gehaktballetjes – en een vegetarische variant daarvan – gemaakt met Leffe 0.0%. Deze lunchmaaltijden, 275 per ziekenhuis, worden met de Leffe truck afgeleverd in ziekenhuizen in Dinant (Centre Hospitalier Dinant op 18 december), Antwerpen (ZNA Jan Palfijn op 21 december), Valenciennes (Centre Hospitalier Valenciennes op 22 december 2020) en Rotterdam (Maasstad Ziekenhuis op 23 december). Sterrenchef Hans van Wolde bereidt de 275 maaltijden voor het personeel van het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam.
Gepersonaliseerde glazen
Naast de donatie van maaltijden aan 4 ziekenhuizen, schenkt Leffe ook ruim 28.000 flesjes alcoholvrij bier en 11.000 gepersonaliseerde Leffe glazen aan 147 ziekenhuizen en zorgeninstellingen in Nederland, België en Frankrijk. “Net als in de eerste COVID-19 golf hebben we contact opgenomen met verscheidene ziekenhuizen en zorginstellingen. Daardoor zullen we tijdens de kerstperiode ruim 28.000 flesjes Leffe 0,0% doneren. Als persoonlijk geschenk aan de zorgverleners zal Leffe eveneens 11.000 glazen doneren met een boodschap van dankbaarheid in gegraveerd,” aldus Jasper Kessels, Retaildirecteur bij Bierbrouwerij AB InBev.
Bron: AB InBev/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Fletcher Hotels en Royal Swinkels verlengen samenwerking
Samenwerking - Royal Swinkels Family Brewers en Fletcher Hotels hebben hun samenwerkingsovereenkomst verlengd. Daarmee zetten beide Nederlandse familiebedrijven hun langdurige partnerschap voort, dat ruim tien jaar geleden begon met de grootschalige introductie van Bavaria- en Swinckels-bieren binnen het hotelconcern.
Lees berichtBrut172 in Reijmerstok blijft aan kop in Lekker500
Horecagids - De nieuwe editie van restaurantgids Lekker500 is verschenen. De 2026-uitgave laat opnieuw zien hoe dynamisch de Nederlandse gastronomie is. Brut172 van Hans van Wolde in Reijmerstok behoudt de eerste plaats, gevolgd door De Librije in Zwolle. De Leuf in Ubachsberg stijgt opvallend van nummer tien naar plaats drie.
Lees berichtID&T verruilt na 20 jaar Heineken voor AB Inbev
Festival - Bezoekers van de festivals Mysteryland, Defqon.1, en Awakenings drinken voortaan geen producten meer van Heineken, maar van AB InBev. Na 20 jaar heeft festivalorganisator ID&T Groep de samenwerking met Heineken beëindigd en stapt de organisator over op de biermerken Bud en Corona.
Lees berichtTweede Nederlandse BrewDog opent op Amsterdam CS
Formulenieuws – BrewDog opent op het Amsterdam Centraal Station de tweede locatie van het café in Nederland. Eerder opende BrewDog al Rotterdam Outpost. Deze BrewDog bar is wel de eerste in Nederland met nieuwe franchise- exploitatiepartner SSP.
Lees berichtThe Bar by Bavaria open op Eindhoven Airport
Luchthaven – Op Eindhoven Airport is na een verbouwing The Bar by Bavaria geopend. De verbouwing en uitbreiding van dit horecaconcept is gebeurd in samenwerking met Vermaat, Eindhoven Airport NV, PSV en Royal Swinkels Family Brewers.
Lees berichtIn 150 jarig bestaan heeft Heineken-bier veel namen gehad
Jubileum – Heineken-bier bestaat 150 jaar en heeft in die tijd heel wat namen gekend. Sommige namen waren ontleend aan een commercial, maar ook de creativiteit van de bierfans speelden een rol bij de totstandkoming van de bijnamen. ‘Biertje?, ‘Goudgele Rakker’, ‘Pilske, of ‘Koude Kletser’, zijn enkele van die namen en die komen nu allemaal op de verpakking te staan.
Lees bericht