Lidl test vleesvervangers direct naast het vlees


Lidl legt de bestverkopende vleesvervangers direct naast het vleesproduct in het schap

Supermarkt – Discounter Lidl wil vaart zetten achter de eiwittransitie. Niet alleen wordt het aantal plantaardige vleesvervangers verder uitgebreid, ook worden de bestverkopende vleesvervangers als test naast de vleesproducten gelegd.

De supermarkt wil dan dat 50% van de verkochte eiwitten van plantaardige afkomst is en niet meer dan 50% van dierlijke eiwitten. Op dit moment is 38% plantaardig en 62% dierlijk. Quirine de Weerd, hoofd duurzaamheid en communicatie Lidl: “Deze transitie is een belangrijke maatschappelijke uitdaging voor de komende jaren. Wij nemen hierin onze verantwoordelijkheid. Vandaar dat we onszelf een concrete doelstelling opgelegd hebben, gericht op de eiwittransitie.”

Lagere prijzen

Om de eiwittransitie verder te stimuleren zet Lidl ook in op lagere prijzen voor de vleesvervangers. Gedurende drie maanden wordt onderzocht welke invloed dit op de aankopen heeft. Ook worden er interviews onder klanten afgenomen. De volgende vleesvervangers liggen de komende maanden ook in het vleesschap: vegan rulgehakt, vega kipstukjes, vegan shoarma schnitzel en de vega burger.

Samenwerking

Voor deze pilot werkt Lidl samen met de Wageningen Universiteit en het World Resource Instituut (WRI). De resultaten worden na afloop van de pilot openbaar gemaakt, onder andere met een wetenschappelijk rapport.

Bron: Lidl/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Duitse Edeka neemt deel De Groot Fresh Group over

Overname - De Duitse marktleider in de supermarktsector Edeka neemt bedrijfsonderdelen over van een Nederlandse agf-leverancier. Het gaat om ‘De Groot Fresh Group’ in Hedel. De overnemende partij is Everest, de inkoopdochter van Edeka, waar ook Jumbo en Picnic lid van zijn. Dat meldt vakblad FoodPersonality.

Lees bericht


Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht

REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht

Minder verspilling brood en banket blijkt uit NVB Monitor

Voedselverspilling – Brood is het product dat het meest wordt verspild. Dat komt vooral omdat het een dagvers product is. Daarom zet de Nederlandse Vereniging voor de Bakkerij (NVB) zich in om de reststromen en verspilling in de keten inzichtelijk te maken, zodat ze gericht kunnen werken aan reductie. En met resultaat, zo laat de NVB weten. Op basis van de...

Lees bericht


Consumentenbestedingen stegen in 2023 met 6%

Analyse - De consumentenbestedingen in fast moving consumer goods (FMCG) en Tech & Durables (T&D) stegen in 2023 met 6 procent ten opzichte van 2022. Het markttotaal komt daarmee uit op 78,6 miljard euro in 2023. Dat blijkt uit de nieuwe NIQ Retail Spend Barometer, die de verkoopgegevens verzamelt van zowel NIQ als GfK. 

Lees bericht

Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel start zevende editie

Actie – De zevende editie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel is maandag van start gegaan. Bedoeling van de actieweek is mensen laten zien hoe eenvoudig het is om zonder vlees en zuivel te leven en wat de impact daarvan is op het klimaat. Deze editie is er extra aandacht voor Gen Z en Gen Alpha. Zij worden uitgedaagd om...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid