Look-O-Look intensiveert samenwerking met sociale werkplaatsen


Met wereld hamburger dag ontwikkelde Look-O-Look een burger van snoepgoed

Samenwerking – Zoetwarenproducent Look-O-Look werkt al vele jaren nauw samen met sociale werkplaatsen voor het verpakken van snoepgoed en gaat deze samenwerking verder intensiveren. Recent werden daarvoor enkel contracten verlengd en nieuwe gesloten.

Door de samenwerking met de sociale werkplaatsen geeft het Nederlandse merk een impactvolle invulling aan de Participatiewet: in totaal zijn zo’n 400 mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt dagelijks bezig met het inpakken van Look-O-Look snoep dat vervolgens internationaal wordt gedistribueerd.

Recent sloot Look-O-Look nieuwe contracten met werkbedrijven Scalabor in Arnhem en Caparis in Friesland. Bovendien werden de contracten met WerkBedrijf Rijk van Nijmegen, Weener XL in ’s-Hertogenbosch en Afeer in Winschoten verlengd. De medewerkers van Scalabor en WerkBedrijf Rijk van Nijmegen zijn werkzaam op de locatie van Look-O-Look in Andelst.

Look-O-Look produceert al 50 jaar verschillende, creatieve snoepsoorten. De iconische hangzakjes met gele topkaarten zijn wereldwijd een fenomeen. Het verpakken van dit snoepgoed, maar bijvoorbeeld ook de handling en assemblage van displaydozen wordt verzorgd door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, via zeven arbeidsontwikkelbedrijven.

25 procent

Look-O-Look heeft als doelstelling om minimaal 25% van de verpakkingsactiviteiten onder te brengen bij sociale werkvoorzieningen. Mathilde Martens, Managing Director bij Look-O-Look: “Met onze intensieve samenwerking met arbeidsontwikkelbedrijven geven we invulling aan onze maatschappelijke betrokkenheid. Tegelijkertijd bewijzen deze bedrijven ons een grote dienst door ons snoep met zorg te verpakken. Bovendien past het bij ons DNA: je verwonderen over wat er mogelijk is als je buiten de gebaande paden denkt. Wij zijn heel blij met de samenwerkingen, deze mensen maken een groot verschil voor ons."

20 landen

Look-O-Look bestaat sinds 1969. In 1989 werd Look-O-Look onderdeel van de Van Melle Group. In 2001 volgde de fusie van Van Melle met de Italiaanse Perfetti Group. Het merk werkt nu onder de vleugels van Perfetti Van Melle in zo’n 20 landen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Zoetwaren groeit in omzet, maar de consumptie daalt

Zoetwaren – De Nederlandse markt voor koek, snoep, chocolade, zoutjes en noten laat in de afgelopen vijf jaar een omzetgroei zien van bijna 19%. Tegelijkertijd is de consumptie per persoon gedaald met 3,4%. Dat blijkt uit de derde editie van het branchecijferboekje van branchevereniging VBZ, dat deze week is verschenen.

Lees bericht


Paasviering populairder dan ooit sinds 2021

Zoetwaren - Dit weekend viert bijna 70% van de Nederlanders Pasen – het hoogste aantal sinds 2021. Chocoladepaaseitjes blijven dé paastraditie: meer dan driekwart van de paasvierders haalt ze in huis. En bijna een derde verstopt ze ook echt, vooral voor (en met) kinderen. Dat laat de zoetwarenbrancheorganisatie VBZ weten.

Lees bericht

INTERNORGA wil gastronomie naar hoger niveau tillen

Vakbeurzen – De coveniencebeurs INTERNORGA die van 14 tot en met 18 maart 2025 wordt gehouden in Hamburg wil niet alleen de belangrijkste trends signaleren, maar ook de gastronomie naar een hoger niveau brengen. De beurs is bestemd voor foodprofessionals uit de out-of-homemarkt en de retail.

Lees bericht



Tabaksverkoop vertoont dalende trend bij petrolkanaal

Analyse - Omzet rookwaren bij tankstations stijgt fors ten opzichte van vorig jaar, maar vertoont de laatste maanden de dalende trend zoals we die van de afgelopen jaren kennen. Ook de verkoop van fris in combinatie met tabak daalt met de trend mee, net zoals andere items dat door de tabaksklant wordt verkocht.

Lees bericht

Tankstations doen goede zaken met tabaksverkoop

Analyse – Steeg de verkoop van tabak in juni al met bijna 33% (32,8%) in juli was de verkoopstijging nog groter. In juli werd er in euro’s voor maar liefst 84,8% meer uitgegeven aan rookwarenartikelen dan in dezelfde maand een jaar geleden. Ook ten opzichte van juni 2024 werd er 28% meer aan tabak uitgeven, terwijl die verkoop vorig jaar in dezelfde periode nog met 8,1%...

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid