Look-O-Look intensiveert samenwerking met sociale werkplaatsen


Met wereld hamburger dag ontwikkelde Look-O-Look een burger van snoepgoed

Samenwerking – Zoetwarenproducent Look-O-Look werkt al vele jaren nauw samen met sociale werkplaatsen voor het verpakken van snoepgoed en gaat deze samenwerking verder intensiveren. Recent werden daarvoor enkel contracten verlengd en nieuwe gesloten.

Door de samenwerking met de sociale werkplaatsen geeft het Nederlandse merk een impactvolle invulling aan de Participatiewet: in totaal zijn zo’n 400 mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt dagelijks bezig met het inpakken van Look-O-Look snoep dat vervolgens internationaal wordt gedistribueerd.

Recent sloot Look-O-Look nieuwe contracten met werkbedrijven Scalabor in Arnhem en Caparis in Friesland. Bovendien werden de contracten met WerkBedrijf Rijk van Nijmegen, Weener XL in ’s-Hertogenbosch en Afeer in Winschoten verlengd. De medewerkers van Scalabor en WerkBedrijf Rijk van Nijmegen zijn werkzaam op de locatie van Look-O-Look in Andelst.

Look-O-Look produceert al 50 jaar verschillende, creatieve snoepsoorten. De iconische hangzakjes met gele topkaarten zijn wereldwijd een fenomeen. Het verpakken van dit snoepgoed, maar bijvoorbeeld ook de handling en assemblage van displaydozen wordt verzorgd door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, via zeven arbeidsontwikkelbedrijven.

25 procent

Look-O-Look heeft als doelstelling om minimaal 25% van de verpakkingsactiviteiten onder te brengen bij sociale werkvoorzieningen. Mathilde Martens, Managing Director bij Look-O-Look: “Met onze intensieve samenwerking met arbeidsontwikkelbedrijven geven we invulling aan onze maatschappelijke betrokkenheid. Tegelijkertijd bewijzen deze bedrijven ons een grote dienst door ons snoep met zorg te verpakken. Bovendien past het bij ons DNA: je verwonderen over wat er mogelijk is als je buiten de gebaande paden denkt. Wij zijn heel blij met de samenwerkingen, deze mensen maken een groot verschil voor ons."

20 landen

Look-O-Look bestaat sinds 1969. In 1989 werd Look-O-Look onderdeel van de Van Melle Group. In 2001 volgde de fusie van Van Melle met de Italiaanse Perfetti Group. Het merk werkt nu onder de vleugels van Perfetti Van Melle in zo’n 20 landen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Nederlanders gek op chocolade, chips en zoutjes’

Onderzoek - Nederlanders trakteerden zichzelf tijdens het afgelopen coronajaar vooral op chocolade, chips en zoutjes. Dit blijkt uit een onderzoek van de Branchevereniging VBZ voor koek, snoep, chocolade, zoutjes en nootjes, uitgevoerd door Peil.nl. Bij mannen staan chips of zoutjes bovenaan. Bij vrouwen staat chocolade op nummer één.

Lees bericht


Mondelēz wil recyclen van plastics verder stimuleren

Duurzaamheid - Mondelēz International wil het recyclen van plastics verder stimuleren en roept op tot meer samenwerking in de gehele sector om efficiënte programma’s rond Uitgebreide Producentenverantwoordelijkheid (UPV) uit te werken en te implementeren. De samenwerking moet uiteindelijk leiden tot een meer circulaire economie.

Lees bericht

Food2Smile met suikervrij snoep klaar voor de volgende stap

Zoetwaren - Snoepgoed uitbannen is een utopie, maar gezonder snoepen kan wel. Daarom verkoopt het bedrijf Food2Smile lekker en suikervrij snoepgoed. Het bedrijf bestaat nu 5 jaar en viert dit door niet alleen de verpakkingen te re-branden, maar ook de distributie uit te breiden naar retail en foodservice.

Lees bericht

Nieuwe topman Mondelēz International

Benoeming - Romeo Lacerda is benoemd tot President Western Europe (België, Spanje, Frankrijk, Griekenland, Italië, Nederland en Portugal) bij Mondelēz International. Hij volgt Vince Gruber op die Executive Vice President en President Europe wordt bij het bedrijf. Hiervoor was Romeo Lacerda werkzaam als President Biscuits Mondelēz Europe. West-Europa is een belangrijke regio voor Mondelēz International, goed voor...

Lees bericht


Op de ISM geen product zonder gezondheidsclaims

Beurzen - 70 procent van wat er in Duitsland aan zoetwaren wordt geïntroduceerd, heeft op de een of andere manier een claim. Dat kan glutenvrij zijn, biologisch, fair trade, met minder of helemaal geen suiker; als er maar een claim aan hangt. Is dat goed? Zoetwaren worden op deze manier meer een marketingobject dan een product waarvan je lekker geniet....

Lees bericht

‘Snoepen mag weer volop van zoetwarenbeurs ISM’

Beurzen – Gluten-, gelatine en suikervrij. Vegetarisch en biologisch. Ja zelfs snoep dat door tandartsen wordt aangeboden. Het was er allemaal op de zoetwarenbeurs ISM in Keulen. Snoepen mag weer, want er is voor iedere klant en wens wel een traktatie. Ook voor de gebruiker die volop bezig is met sporten en extra fit wil worden. De ISM is gisteren begonnen...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid