Maarten Schuurman benoemd als opvolger Hans Böhm bij Heineken
Benoeming - Maarten Schuurman (52) is benoemd tot Algemeen Directeur van Heineken Nederland. Hij volgt Hans Böhm op, die zijn loopbaan vervolgt als Managing Director van Brau Union, onderdeel van Heineken in Oostenrijk.
Maarten Schuurman treedt per 1 september het stokje over Hans Böhm, die nu nog Managing Director van Heineken in Oost- en West-Afrika verantwoordelijk is voor de operaties in Egypte, Algerije, Tunesië, Sierra Leone, Mozambique en de joint venture in Sirocco (Dubai).
Schuurman startte zijn loopbaan in 1996 bij Heineken Nederland, waar hij begon als Financial Management Trainee. Daarna vervulde hij verschillende posities op het gebied van finance en commerce en bij Vrumona, waar hij tussen 2002 en 2004 Accountmanager Retail was en vervolgens tot 2009 werkzaam was als Manager Out of Home en Export. Schuurman: “Ik maak met trots de stap van mijn laatste thuisbasis in Afrika naar Nederland. Na bijna vijftien jaar in het buitenland gewerkt te hebben, heb ik nu de eer om als Managing Director leiding te geven aan Heineken Nederland, waar mijn carrière ruim een kwart eeuw geleden begon.”
Hans Böhm
Hans Böhm is sinds 1 februari 2020 Algemeen Directeur van Heineken Nederland, het bedrijf waar hij in 1996 begon als Commercial Management Trainee. Hierna vervulde hij verschillende sales- en marketingposities binnen Heineken Nederland. Als Senior Director Global Cider zorgde Böhm dat tussen 2013 en 2016 een portfolio van cider-merken werd ontwikkeld en wereldwijd uitgerold. Sinds 2016 is Böhm founder en werd hij Managing Director van Beerwulf.
Bron: Heineken/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Festivals vaker in zee met GiG Hard Seltzer’
Festivals – Volgens de initiatiefnemers achter GiG Hard Seltzer zijn zij straks bij de meeste festivals terug te vinden. Ook de supermarkten omarmen het jonge bedrijf en zorgen voor een aanzienlijke groeispurt.
Lees berichtHeineken en Rijksmuseum verlengen partnership
Samenwerking _ Heineken en het Rijksmuseum hebben hun bestaande partnership tot en met eind 2025 verlengd. Daarmee blijft de Amsterdamse brouwer de komende twee jaar nauw verbonden aan het Rijksmuseum.
Lees berichtHeineken hoofdsponsor van tiende editie SAIL 2025
Sponsoring – Heineken wordt hoofdsponsor van de tiende editie van SAIL in Amsterdam. SAIL 2025 is het grootste evenement van Nederland wat plaatsvindt van woensdag 20 tot en met zondag 24 augustus 2025.
Lees berichtDe Fruitmotor ontsluit productinformatie met GS1 e-Label
Wijnen - Wijnproducenten zijn sinds 8 december 2023 verplicht om informatie over voedingswaarden en ingrediënten te delen met consumenten. Hiervoor heeft GS1 een e-Label beschikbaar: een digitaal etiket dat mensen kunnen openen door de bijbehorende QR-code van GS1 op de fles te scannen.
Lees berichtHeineken hoofdsponsor van Amsterdam jubileumjaar
Sponsoring – De Amsterdamse bierbrouwer Heineken wordt officieel hoofdsponsor van het Amsterdam 750 jubileumjaar. Om de samenwerking te vieren, hieven burgemeester van Amsterdam Femke Halsema en Heineken CEO Dolf van den Brink in de oude bestuurskamer van de bierbrouwer aan het Tweede Weteringplantsoen in Amsterdam het glas.
Lees berichtID&T verruilt na 20 jaar Heineken voor AB Inbev
Festival - Bezoekers van de festivals Mysteryland, Defqon.1, en Awakenings drinken voortaan geen producten meer van Heineken, maar van AB InBev. Na 20 jaar heeft festivalorganisator ID&T Groep de samenwerking met Heineken beëindigd en stapt de organisator over op de biermerken Bud en Corona.
Lees bericht