McDonald’s partner van de Kinderboekenweek


Formulenieuws – McDonald’s en Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB) bundelen hun krachten om lezen en voorlezen te stimuleren. Tijdens de Kinderboekenweek, van 30 september tot en met 11 oktober, geeft McDonald’s daarom in ieder Happy Meal een leesboekje mee.

Sinds vorig jaar kunnen gasten van de restaurantketen al kiezen tussen een leesboekje of een speeltje als cadeautje bij een Happy Meal. Door tijdens de Kinderboekenweek bij ieder Happy Meal alleen een leesboekje als cadeautje mee te geven, willen McDonald’s en Stichting CPNB het belang van lezen extra onderstrepen en meer ouders en kinderen het plezier van lezen helpen ontdekken of herontdekken. ‘We zijn ontzettend blij met McDonald’s als onze nieuwe partner naast hoofdsponsor NS,’ aldus Eveline Aendekerk, directeur van de Stichting CPNB. ‘Zo bereiken we een grote groep nieuwe (potentiële) lezers en creëren we nog meer mooie lees- en voorleeservaringen.’

Ruim 900.000 boekjes in Happy Meals

McDonald’s ontvangt wekelijks meer dan 3 miljoen families met kinderen. Een ideale doelgroep om lezen onder jonge mensen te stimuleren. Maartje Overmars, Head of Marketing bij McDonald’s Nederland: . ‘Wij willen lezen graag leuker maken.  Daarom bieden wij onze gasten sinds vorig jaar altijd de keuze tussen een leesboekje of speeltje bij het Happy Meal. De Kinderboekenweek is een unieke waardevolle traditie waarbij kinderen in de boekhandel of bibliotheek fantastische boeken vinden en wij zijn trots dat we juist in die week nog meer gasten in het restaurant blij kunnen maken met een leesboekje.’ Sinds de start van het Happy Meal reader programma heeft McDonald’s al 900.000 boekjes uitgereikt.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

McDonald’s brengt Happy Meal voor volwassenen

Formulenieuws –McDonald’s biedt vanaf 27 februari een Happy Meal voor volwassenen. Hierbij heeft de gast de keuze tussen een Big Mac menu of een menu met 9 McNuggets. Daarnaast biedt het menu een speeltje als vanouds, namelijk een speciale collectors item ontworpen door het Amerikaanse talent Kerwin Frost.  Het McDonald’s Happy Meal voor volwassenen is uitsluitend als App Exclusive verkrijgbaar...

Lees bericht



McDonald’s ontwikkelt spin-off restaurantketen CosMc’s

Formulenieuws - McDonald's opende deze maand het eerste spin-offconcept met de naam CosMc's (uitgesproken als 'cosmics'). Het nieuwe format opende de deuren in de buitenwijk Bolingbrook, Illinois in Chicago. Het gaat bij CosMc’s om kleinere locaties met een assortiment dat zich meer richt op de middag.

Lees bericht

McDonald’s en Old Amsterdam vinden elkaar opnieuw

Formulenieuws - McDonald’s en Old Amsterdam hebben elkaar gevonden in de samenstelling van twee feestelijke burgers, namelijk de Homestyle Crispy Chicken met Old Amsterdam, die ook in een veggie-variant komt. McDonald’s en Old Amsterdam slaan voor de achtste keer de handen ineen.

Lees bericht


McDonald’s breidt keuze meatless uit en gaat gast ‘sturen’

Formulenieuws - McDonald’s breidt het assortiment vleesloze producten verder uit en gaat gasten in hun keuze meer sturen. De restaurantformule zet niet alleen vier nieuwe meatlessproducten op het menu, maar gaat die ook prominenter communiceren. McDonald’s hoopt hiermee routinematige keuzes van gasten te doorbreken.

Lees bericht

Subway meeste vegan opties van grote fastfood ketens

Analyse - In Nederland heeft Subway de meeste vegan opties van alle grote fastfoodketens. Bij deze lunchformule is 12% van de hoofdgerechten helemaal plantaardig te bestellen. Ook bieden ze iedere woensdag de ‘Vegan Supreme’ patty op basis van quinoa en kikkererwten aan als ‘Sub of the Day’.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid