McDonald’s zet de McPlant in Nederland vast op het menu


De McPlant krijgt een vaste plek op het menu van McDonald's in Nederland

Formulenieuws – McDonald’s zet de plantaardige burger, de McPlant, vast op het menu. Dat heeft de hamburgerketen maandag bekend gemaakt na een succesvolle pilot vorig jaar. Vorige maand nog beëindigde McDonald’s de verkoop van de vegetarische variant in Amerika.

De McPlant is gemaakt in samenwerking met Beyond Meat en is gemaakt van producten zoals erwteneiwit, rijsteiwit, aardappelen en bieten. Vorig jaar stond de burger al tijdelijk op het menu in Nederland. De herintroductie sluit aan op de strategie van McDonald’s om het menu-aanbod voor gasten te verbreden door steeds meer plantaardige opties te bieden.

Sinds McDonald's in 2020 voor het eerst de McPlant lanceerde, verovert deze burger steeds meer markten met introducties in Zweden, Denemarken, Portugal, Oostenrijk, de VS, het Verenigd Koningrijk en Ierland. Stijn Mentrop, Marketing Director bij McDonald’s Nederland: “We vinden het belangrijk om mee te bewegen met de voorkeur van onze gasten, die steeds meer variatie verwachten. Voor kip bieden we met onze Veggie producten al langere tijd lekkere alternatieven aan, en nu doen we hetzelfde voor rundvlees.”

In Amerika verliep de introductie van de vegetarische burger aanvankelijk goed, maar zakte de verkoop later in. Vorige maand besloot de hamburgergigant de verkoop in VS te stoppen.

Bron: McDonald’s/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Redefine Meat verrast bezoekers Sial met spectaculaire show

Vakbeurzen - Een spectaculaire show van het Israëlische bedrijf Redefine Meat, de leverancier van de plantaardige biefstuk van Loetje, samen met honderden andere aanbieders die niet direct met innovaties zijn gekomen, maar wel hun bestaande producten hebben verbeterd. De jaarlijkse Sial in Parijs, de grootste levensmiddelenbeurs ter wereld, pakte ook deze editie weer uit.

Lees bericht


McDonald’s maakt gouden sieraden van afval

Formulenieuws – McDonald’s Nederland lanceert met Litter & Glamour voor het derde jaar op rij een grote landelijke campagne om meer bewustzijn te creëren voor het (goed) weggooien van afval. Vanaf 16  augustus is er in elk van de 258 restaurants een gouden actie-afvalbak te vinden. Gasten die hun afval hierin weggooien, maken tot 12 september kans om sieraden te winnen welke geheel...

Lees bericht

Petra Slokkers versterkt directieteam McDonald’s Nederland

Benoeming – Petra Slokkers is benoemd als Director Field Operations & McOpCo bij McDonald’s Nederland. Hiermee wordt ze binnen het directieteam van McDonald’s Nederland verantwoordelijk voor de samenwerking met de 74 franchisenemers en hun restaurantteams. Daarnaast is zij verantwoordelijk voor de 22 restaurants die McDonald’s Nederland zelf exploiteert. In totaal heeft McDonald’s 258 restaurants in Nederland, waarvan het overgrote merendeel door...

Lees bericht




McDonald’s maakt terrassen in Nederland rookvrij

Formulenieuws – Eind deze zomer zijn alle terrassen van de McDonald’s restaurants in Nederland  rookvrij. De komende maanden wordt de communicatie op alle McDonald’s terrassen aangepast, waaronder het plaatsen van stoeptegels in samenwerking met de Rookvrije Generatie.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid