Meer omzet en groter verlies bij HelloFresh


Bezorgdienst - HelloFresh heeft de omzet aanzienlijk kunnen verhogen, maar ziet het verlies in het eerste halfjaar ook verder oplopen. De Duitse maaltijdboxbezorger boekte een verlies van 56,7 miljoen euro, tegenover 52,9 miljoen euro vorig jaar. Dat blijkt uit de gepubliceerde halfjaarcijfers. De Duitse bezorgdienst, die ook zeer actief is in Nederland, realiseerde een halfjaarsomzet van 435,4 miljoen euro. Dat is de helft meer dan een jaar eerder, toen er voor 291,5 miljoen euro aan maaltijdboxen in de eerste zes maanden werd verkocht. Het verlies in de eerste zes maanden, dat verder opliep, wordt voor een belangrijk deel toegeschreven aan de extra marketinginspanningen die het bedrijf moet leveren om te kunnen blijven groeien. HelloFresh spendeerde in het eerste half jaar meer dan 40 miljoen meer aan marketing dan een jaar eerder, namelijk ruim 120 miljoen euro tegenover 80 miljoen euro. Volgens diverse mediaberichten zou HelloFresh een nieuwe beursgang willen plannen. Eerder zag het bedrijf af van een beursgang omdat de marktomstandigheden niet gunstig waren. Nu zouden deze positiever zijn. Mogelijk vindt de nieuwe beurspoging dit najaar plaats. Bron: @FoodClicks Bezorgdienst - HelloFresh heeft de omzet aanzienlijk kunnen verhogen, maar ziet het verlies in het eerste halfjaar ook verder oplopen. De Duitse maaltijdboxbezorger boekte een verlies van 56,7 miljoen euro, tegenover 52,9 miljoen euro vorig jaar. Dat blijkt uit de gepubliceerde halfjaarcijfers. De Duitse bezorgdienst, die ook zeer actief is in Nederland, realiseerde een halfjaarsomzet van 435,4 miljoen euro. Dat is de helft meer dan een jaar eerder, toen er voor 291,5 miljoen euro aan maaltijdboxen in de eerste zes maanden werd verkocht. Het verlies in de eerste zes maanden, dat verder opliep, wordt voor een belangrijk deel toegeschreven aan de extra marketinginspanningen die het bedrijf moet leveren om te kunnen blijven groeien. HelloFresh spendeerde in het eerste half jaar meer dan 40 miljoen meer aan marketing dan een jaar eerder, namelijk ruim 120 miljoen euro tegenover 80 miljoen euro. Volgens diverse mediaberichten zou HelloFresh een nieuwe beursgang willen plannen. Eerder zag het bedrijf af van een beursgang omdat de marktomstandigheden niet gunstig waren. Nu zouden deze positiever zijn. Mogelijk vindt de nieuwe beurspoging dit najaar plaats. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid