Mind Your Bite-congres over New Supermarket concepts
Webinar - Feed Your Mind organiseert jaarlijks een themabijeenkomst voor geïnteresseerden in de wereld van eten en drinken die op zoek zijn naar een beter voedselsysteem in alle schakels van de keten. Dit jaar gebeurt dat online tijdens het jaarlijkse Foodinar Mind Your Bite. Verschillende sprekers geven tijdens dit interactieve programma nieuwe inzichten op het snijvlak van fooddesign en wetenschap en consumentengedrag.
Thema van het programma op 21 april is New Supermarket concepts. Tijdens de sessie, die van 15.00 tot 17.30 uur duurt, delen verschillende expert, vanuit verschillende invalshoeken, als gezondheid, technologie en de toekomst hun visie op het veranderende consumentengedrag. Keynote’s-sprekers zijn omgevingspsycholoog Paco Underhill en fooddesigner Katja Gruijters. Verder bijdragen van Joyce Bierman, director Merk communicatie & Allerhande bij Albert Heijn; Rupert Parker Brady, concept strateeg bij Sandenburg; Prof.dr.ir. Hans van Trijp, hoogleraar Marketing en Consumentengedrag, WUR en een discussie onder leiding van dagvoorzitter Helen Meijer met Dr.ir. Gerda Feunekes, directeur Voedingscentrum Nederland , Carolien Niebling, food futurist en Jeroen Willemsen, eiwitcommissaris van Nederland.
Kosten voor de sessie bedragen bij een Early bird ticket tot en met 05 april 2021 €199,00, daarna €249,00. Deelnemers ontvangen een Feed Your Mind bite box (samengesteld en designed door Katja Gruijters). Deze maakt onderdeel uit van het live ‘food experiment’. Aanmelden kan bij info@feedyourmind.nl of via Early Bird Ticket.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Albert Heijn gaat inzet servicebalies herzien
Supermarkten - “Albert Heijn heeft nagedacht over de veranderende functie van de servicebalie, maar hebben we dat goed genoeg gedaan? Nee. De praktijk is lastiger. We gaan de nieuwe werking van de servicebalie daarom de komende tijd op onderdelen herzien. In heel veel winkels gaat het hartstikke goed, en in sommige winkels gaan we bijsturen.” Dat gaf Constantijn Ninck Blok,...
Lees berichtHalf-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip
Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.
Lees berichtAH en Holland Food Service gaan samenwerken in de zorg
Samenwerking - Albert Heijn Zakelijk en Holland Food Service hebben elkaar gevonden in het bedienen van de zorg op het gebied van eten en drinken. Door elkaars capaciteiten te versterken willen zij een nieuwe standaard creëren in de zorg.
Lees berichtWouter Kolk vertrekt bij Ahold Delhaize
Persoonlijk - Wouter Kolk vertrekt aan het eind van dit jaar bij Ahold Delhaize. Kolk is als directeur voor Europa en Indonesië onder meer verantwoordelijk voor Albert Heijn.
Lees berichtMinder verspilling brood en banket blijkt uit NVB Monitor
Voedselverspilling – Brood is het product dat het meest wordt verspild. Dat komt vooral omdat het een dagvers product is. Daarom zet de Nederlandse Vereniging voor de Bakkerij (NVB) zich in om de reststromen en verspilling in de keten inzichtelijk te maken, zodat ze gericht kunnen werken aan reductie. En met resultaat, zo laat de NVB weten. Op basis van de...
Lees berichtAH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch
Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.
Lees bericht