Nederlandse Flink-gebruikers bestellen vooral zoet en gezond


Nederlandse consumenten bestellen vooral zoet en groente en fruitproducten bij Flink

Analyse – Twee jaar rijdt Flink nu op diverse plaatsen in Nederland rond om consumenten snel van de noodzakelijke producten te voorzien. En wat blijkt uit een analyse welke producten er met name worden besteld? Het zijn vooral zoete producten en hele gezonde producten.

Vierhonderdzestig keer de wereld rond. Zo veel kilometers hebben Flink-riders inmiddels afgelegd om boodschappen bij klanten te bezorgen, laat het bedrijf weten. Bij elkaar hebben ze hier meer dan 210.600 dagen over gedaan. Dit staat gelijk aan 577 jaar. Na twee jaar kijkt het bedrijf terug op de landen waar het actief is. Voor het eerst deelt Flink de data over de consumentengewoonten van hun klanten in alle drie de markten (Duitsland, Frankrijk en Nederland).

Koffieliefhebbers

Nederland is de vijfde grootste koffie consument ter wereld. Dit ziet Flink ook terug in de bestellingen, Nederlanders staan garant voor bijna 89% van de koffieverkoop verdeeld over alle landen. Van alle Nederlandse steden wordt in Groningen de meeste koffie besteld, met een voorkeur voor Douwe Egberts koffie.

Uitersten

Nederlandse Flink-gebruikers zijn de grootste zoetekauw van alle markten waarin Flink actief is. Zo staat Ben & Jerry’s Cookie Dough maar liefst twee keer in de top drie diepvriesproducten (zowel de 465ml en 100ml). Dit maakt Nederland de enige markt die ijs boven pizza verkiest. Ook chocolade is populair bij de Nederlander: er is geen andere markt die meer chocolade bestelt dan de Nederlandse. De zoetigheden die het meest besteld worden bevatten allemaal chocolade, met op nummer één: de Kinder Bueno.

Toch zijn de Nederlanders van alle markten ook de grootste health freaks, blijkt uit de cijfers van Flink. Nederland is goed voor wel 58% van de groentebestellingen verspreid over alle markten. Ook fruit is in Nederland erg populair. Binnen fruit worden bananen het meest besteld. Bananen vertegenwoordigen maar liefst een vijfde van de fruitverkoop in Nederland.

Muy guacamole

Tot slot is Nederland, als je naar de data van Flink kijkt, een echt Guac’-land. Nederlandse Flink-gebruikers hebben de meeste bestellingen van avocado’s, tomaten, uien en limoen per hoofd van de bevolking. Nederland bestelde genoeg avocado's, tomaten en uien (ook in de juiste verhoudingen) om een guacamole van 154 ton te maken, zo berekende Flink. Dat is genoeg guac' om de hele Amsterdamse bevolking te voeden.

Bron: Flink/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Flink en STIVA komen met Gedragscode voor Alcoholbezorging

Flitsbezorging - Flitsbezorger Flink en STIVA, de Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie, nemen het initiatief om te komen tot een Gedragscode voor Alcoholbezorging. Daarnaast gaan zij ervaringen op het gebied van de naleving van de leeftijdsgrens 18+ voor alcohol uitwisselen. De samenwerking tussen Flink en STIVA is de eerste tussen een bezorgbedrijf en de stichting.

Lees bericht


Flink breidt fors uit naar 9 nieuwe gebieden

Bezorging - Bewoners in Badhoevedorp, Bemelen, Bloemendaal, Delfgauw, Heemstede, Hoogeind, Oegstgeest, Zoeterwoude en Zwijndrecht kunnen voortaan gebruikmaken van de Flink-app. Ook is in verschillende steden - onder andere Amsterdam, Den Haag en Rotterdam - het bezorggebied vergroot. Het bereik van Flink groeit hierdoor fors met een miljoen potentiële klanten, die nu ook hun boodschappen online kunnen bestellen en direct...

Lees bericht


Flink introduceert ‘Flink Lage Prijs’ voor 140 artikelen

Bezorging - Snelle boodschappenbezorger Flink introduceert ‘Flink Lage Prijs’. Die aanduiding is voor 140 alledaagse producten uit de verschillende categorieën. Deze producten zijn voortaan te koop voor huismerkprijzen. Het gaat om producten variërend van groente, fruit en zuivel tot huishoudelijke producten.

Lees bericht


‘Online supermarkten nemen de bezorgmarkt over’

Analyse - De populariteit voor online supermarkten is afgelopen jaar enorm gestegen. In één jaar zien de online supermarkten het zoekvolume naar hun bezorgservices 195% stijgen, terwijl de populariteit van de fysieke supermarkt met bijna 50% is gedaald. Dat blijkt uit het onderzoek naar online zoekgedrag dat het onderzoeksbureau RouteLogic heeft uitgevoerd.

Lees bericht

De Sunt-donut van geredde bannen wordt gebakken

Introductie - Donuts die niet worden gefrituurd, maar gebakken in de oven, is al een innovatie. Maar als die donuts dan ook nog eens gemaakt zijn van geredde bananen, dan wordt het product helemaal bijzonder. Food pionier Sunt introduceert de snack.

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid