Nespresso opent nieuw concept in flagship boutique Amsterdam


De nieuwe flagship boutique van Nespresso in Amsterdam / Foto bij: Floris Heuer/Willeke Machiels

Shopconcept – Nespresso opent woensdag een gloednieuwe flagship boutique aan de Van Baerlestraat in Amsterdam. In het nieuwe concept staat koffie als beleving en kunstvorm centraal. De locatie is ontworpen volgens het koffiemerk om bezoekers te inspireren door blends van koffie en kunst zelf te laten ervaren, omgeven door duurzaam design.

De nieuwe flagshipstore laat offline en online retail samenkomen en biedt een aanvulling op bestaande winkelformules. Nespresso boutiques spelen een essentiële rol als het gaat om merkverbinding. Met een oppervlakte van 120m2 is dit de grootste Nespresso boutique van Nederland. Bovendien is het vernieuwde shopconcept uitgangspunt voor de locaties die de komende vijf jaar wereldwijd worden geopend. “Met de opening van onze nieuwste Nespresso flagship boutique laten we op geheel nieuwe en inspirerende wijze zien hoe ver onze passie en innovatie gaat voor duurzame kwaliteitskoffie. We spelen bovendien in op de samenkomende online en offline winkelbehoeften waarbij wij een merkbeleving aanbieden naast het gemak van online bestellen”, aldus Herman Rooswinkel,  Commercial Director B2C bij Nespresso Nederland. “Koffieliefhebbers kunnen hier de wereld van Nespresso ontdekken, van live recyclen tot het personaliseren van producten, in een levendige ruimte waar proeven centraal staat”.

Experience Bar

In de boutique zijn verschillende innovaties te vinden. Zo is er de Experience Bar, waar het voor het eerst mogelijk is om te experimenteren met Nespresso koffiesoorten, koffierecepten en de verschillende zetmethoden. Daarnaast laat Nespresso bezoekers het proces van koffieboon tot kopje koffie en gerecyclede capsule zien. Zo wordt live het roasting- en maalproces van koffiebonen getoond, evenals hoe Nespresso een tweede leven geeft aan aluminium capsules die klanten inleveren in de Recycling Corner. Interactieve dashboards maken inzichtelijk hoe Nespresso recyclet, upcyclet en acties onderneemt om duurzaam te werk te gaan.

Bron: Nespresso/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nespresso introduceert feloranje Travel Mug

Introductie - Nespresso viert Koningsdag met de introductie van de multifunctionele Travel Mug in een nieuwe koninklijke kleur. Daarnaast gaat het koffiemerk recepten aanbieden voor een warme koffieboost of een verkoelende koffiecocktail.

Lees bericht



Inspirerend Amsterdam Coffee Festival 2024

Vakbeurzen - Klein, overzichtelijk, maar vooral inspirerend. Zo kunnen we het Amsterdam Coffee Festival in de Amsterdamse Gasfabriek wel samenvatten, die van 4 tot en met 6 april werd gehouden. Op dit driedaagse vakevent staan koffie en thee centraal en alles wat daarbij komt kijken op het gebied van techniek, verpakking en hulpmiddelen om de smaak en de beleving verder te vergroten.

Lees bericht

Sodexo zet koffiekopjes in gemaakt van koffieafval

Catering – Coffee Based en Sodexo introduceren een innovatieve herbruikbare koffiebeker gemaakt uit koffieafval. De circulaire koffiebeker is gemaakt met Nederlandse koffievliesjes, die vrijkomen bij het branden van koffiebonen én volledig gemaakt van plantaardige materialen.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid