Nestlé wil koffieketen verder verduurzamen met plan 2030


125 miljoen mensen zijn afhankelijk van de koffieteelt in de wereld

Koffie - Nescafé - het grootste koffiemerk van Nestlé en 's werelds meest gedronken koffie - introduceert een omvangrijk programma met de ambitie de wereldwijde koffieteelt te verduurzamen: Nescafé Plan 2030. Het plan stimuleert de regeneratieve landbouw en moet het CO2-gebruik in de koffieketen verminderen.

Het koffiemerk gaat in het grootschalig geïntroduceerde plan nauw samenwerken met lokale koffieboeren om hen te ondersteunen bij de overgang naar een meer regeneratieve landbouw. Het koffiemerk was hier al mee bezig, maar gaat er als onderdeel van het plan nog meer werk van maken. Uiteindelijk wil het bedrijf naar CO2-vrije uitstoot bij de productie van koffie. Het Zwitserse bedrijf investeert in het NESCAFÉ Plan 2030 meer dan een miljard Zwitserse frank.

Regeneratieve landbouw is een vorm van agrarische teelt die gericht is op het verbeteren van de gezondheid en vruchtbaarheid van de bodem, het in stand houden van watervoorraden en het vergroten van de biodiversiteit.

Het bedrijf moet ook investeren in duurzame koffieteelt, want de klimaatverandering zet koffieproducerende gebieden steeds meer onder druk.  avid Rennie, hoofd van Nestlé Coffee Brands: "We bouwen voort op tien jaar ervaring met het NESCAFÉ Plan. We brengen onze inspanningen om de gevolgen van klimaatverandering tegen te gaan en de sociaaleconomische uitdagingen in onze bevoorradingsketens het hoofd te bieden, nu verder in een stroomversnelling."

125 miljoen mensen

Volgens Nestlé zijn ruim 125 miljoen mensen voor hun levensonderhoud afhankelijk van de koffieteelt en leeft naar schatting 80 procent van de lokale boeren en hun gezinnen op of onder de armoedegrens. Daarom zijn extra maatregelen noodzakelijk om de duurzame teelt van koffie op langere termijn te waarborgen. Volgens inschattingen van Nestlé zal het koffiegebruik in 2050  met nog 50 procent stijgen.

Bron: Nestlé/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nespresso introduceert feloranje Travel Mug

Introductie - Nespresso viert Koningsdag met de introductie van de multifunctionele Travel Mug in een nieuwe koninklijke kleur. Daarnaast gaat het koffiemerk recepten aanbieden voor een warme koffieboost of een verkoelende koffiecocktail.

Lees bericht


Paardekooper presenteert tweede Duurzaamheidsverslag

Verpakkingen - Als aanjager van duurzaamheid binnen de verpakkingsindustrie zet Koninklijke Paardekooper Group in op een duurzamere toekomst. Het familiebedrijf presenteert daarom de tweede editie van het Duurzaamheidsverslag, waarin de organisatie aangeeft niet alleen de CO2-voetafdruk van de eigen organisatie te verminderen, maar ook die van hun klanten en partners.

Lees bericht


Inspirerend Amsterdam Coffee Festival 2024

Vakbeurzen - Klein, overzichtelijk, maar vooral inspirerend. Zo kunnen we het Amsterdam Coffee Festival in de Amsterdamse Gasfabriek wel samenvatten, die van 4 tot en met 6 april werd gehouden. Op dit driedaagse vakevent staan koffie en thee centraal en alles wat daarbij komt kijken op het gebied van techniek, verpakking en hulpmiddelen om de smaak en de beleving verder te vergroten.

Lees bericht


Avolta start pilot om footprint van F&B-aanbod te meten

Duurzaamheid – Avolta, wereldleider op het gebied van reiservaringen waar HMSHost onderdeel vanuit maakt, start een pilot in samenwerking met duurzaamheidsbedrijven HowGood en PS in Foodservice. Deze pilot richt zich op het meten van de CO2-voetafdruk van de Nederlandse toeleveringsketen in F&B.

Lees bericht

Orbisk bestaat 5 jaar en heeft inmiddels 737.520 kilo voedsel gered

Voedselverspilling - Orbisk, een Nederlandse scale-up die zich inzet voor een duurzamer voedselsysteem, bestaat vijf jaar. Het jubileum wordt gevierd met de lancering van een Impact Report. Uit dit eerste rapport blijkt onder andere dat Orbisk wereldwijd 737.520 kilo voedsel heeft gered uit de afvalbak, wat neerkomt op zo'n 1,6 miljoen maaltijden.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid