Nieuwe outfits voor 20.000 medewerkers McDonald’s


De nieuwe outfit van McDonald's is deel gemaakt van de oude, ingezamelde kleding van de fastfoodketen

Formulenieuws - Alle 20.000 medewerkers van de Nederlandse McDonald’s Restaurants krijgen een nieuwe outfit. De duurzame kledinglijn is in samenspraak met de medewerkers ontworpen en gemaakt door familiebedrijf Schijvens Corporate Fashion in Hilvarenbeek.

Zo’n tweehonderd Nederlandse Restaurants stappen deze week over op de nieuwe bedrijfskleding. De bedrijfskleding is ook circulair, want de oude bedrijfskleding van McDonald’s wordt ingezameld en als grondstof gebruikt voor de productie van de nieuwe kledingstukken.

Kenmerk van de nieuwe kleding is ook dat die minder formeel is. Zo is er een hoodie toegevoegd aan de kledinglijn en is er oog voor detail, van sesamzaadjesstiksels tot kleine en speelse borduursels. De broeken zijn voortaan jeans . Op advies van medewerkers is er een elastische band aan de broek toegevoegd voor meer draagcomfort. Ook is er een breed assortiment aan hoofddeksels, van een sunvisor tot een baseballpetje, om de Crew meer keuze te geven. En de softshell jas voor buiten heeft een uitneembare voering zodat deze bij verschillende temperaturen gedragen kan worden. De collectie voor het managementteam in de Restaurants is anders dan die voor de Crew, maar ook die kleding is meer casual. Ineke Jeuster, Director People bij McDonald’s Nederland. “Ook ben ik blij met het verzoek van onze Franchisenemers om het logo van het Ronald McDonald Kinderfonds op de mouwen van de kleding toe te voegen. Op deze manier dragen wij onze band met het Kinderfonds nog zichtbaarder uit in de restaurants.”

Gerecycled

Het familiebedrijf Schijvens produceert sinds 2020 alle bedrijfskleding voor de Nederlandse McDonald’s Restaurants en maakt alle kleding van gerecycled katoen en gerecycled polyester, inclusief oude bedrijfskleding ingezameld uit de Restaurants. Het bedrijf is lid van de Fair Wear Foundation, een organisatie die zich inzet voor betere werkomstandigheden in textielfabrieken wereldwijd.

Bron: McDonald’s/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Naar een gezonder voedselaanbod, ook out-of-home

Congres - Wat is nodig om het voedselaanbod voor consumptie buitenshuis te verbeteren en hoe kan de Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV) daaraan bijdragen? Tijdens de inspiratiesessie ‘NAPV voor out-of-home en kant-en-klaar’ op 28 november, boog een dertigtal praktijkdeskundigen zich samen met experts van het RIVM en het Voedingscentrum over dit vraagstuk.

Lees bericht



McDonald’s maakt gouden sieraden van afval

Formulenieuws – McDonald’s Nederland lanceert met Litter & Glamour voor het derde jaar op rij een grote landelijke campagne om meer bewustzijn te creëren voor het (goed) weggooien van afval. Vanaf 16  augustus is er in elk van de 258 restaurants een gouden actie-afvalbak te vinden. Gasten die hun afval hierin weggooien, maken tot 12 september kans om sieraden te winnen welke geheel...

Lees bericht

Petra Slokkers versterkt directieteam McDonald’s Nederland

Benoeming – Petra Slokkers is benoemd als Director Field Operations & McOpCo bij McDonald’s Nederland. Hiermee wordt ze binnen het directieteam van McDonald’s Nederland verantwoordelijk voor de samenwerking met de 74 franchisenemers en hun restaurantteams. Daarnaast is zij verantwoordelijk voor de 22 restaurants die McDonald’s Nederland zelf exploiteert. In totaal heeft McDonald’s 258 restaurants in Nederland, waarvan het overgrote merendeel door...

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid