NSO Retail en Spotlight lanceren nieuwe beurs: SPOT ON RETAIL
_1080_720_90.jpg)
Vakbeurzen - NSO Retail en Spotlight Events slaan de handen in één en lanceren een nieuw vakbeurs voor de non-food retail: SPOT ON RETAIL. Een beurs waar exposanten, brancheverenigingen, vakmedia, winkelformules, zoals Bruna, Blz./Libris, Readshop, CIGO, Giftclub, Primera en Tabac & Gifts en retailondernemers samenkomen om elkaar te ontmoeten, kennis te delen, inspiratie op te doen en producten in te kopen. De eerste editie is op 15-16-17 september 2024 in Autotron Rosmalen.
SPOT ON RETAIL wordt dè vakbeurs voor ondernemende retailers en voor alle belanghebbenden (leveranciers, ondernemers, winkelformules, brancheverenigingen, vakmedia) die een assortiment vertegenwoordigen bestaande uit: boeken, tijdschriften, wenskaarten, cadeaukaarten, kantoorartikelen, gifts, speelgoed, post- en gelddiensten, stationary en feestartikelen. De beurs wordt 2x per jaar georganiseerd in maart en in september. Naast de najaarseditie organiseert NSO Retail een side-event voor de productcategorie tabak- en rookwaren.
SPOT ON CAFE
Winkelformules en assortimentsgroepen ontwikkelen zich. Een gemiddelde gemakswinkel heeft een breed assortiment aan producten, services en diensten. Deels komen die overeenkomen met een (kantoor)boekhandel en kadoshop. NSO Retail en Spotlight willen hun gezamenlijke beurs tweemaal per jaar organiseren. Op de beursvloer vinden bezoekers ook het SPOT ON CAFE. Daar presenteren zich onder meer brancheorganisaties, winkelformules en retailvakmedia. Bas de Bruin van Spotlight Event: “Spotlight heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een sterk vakevent voor de speelgoed-, cadeau-, stationary-, feestartikelen-, gifts- en wenskaartenbranche. Gezien alle ontwikkelingen in de retail, maar zeker ook in de assortimentsveranderingen in de winkels is het samenvoegen van NSO Retail en Spotlight voor ons dan ook logische stap. Op deze manier verwachten wij met SPOT ON RETAIL het nog aantrekkelijker te maken om het vakevent te bezoeken”. De gemakswinkels maken al jaren een professionele ontwikkeling door waarin assortimentsproducten en -diensten meer en meer worden afgestemd op het lokale verzorgingsgebied van de winkel. En Janwillem Burgering, directeur NSO Retail: “Ondernemers met een gemakswinkel moeten zich voorbereiden op een businessmodel zonder tabaksverkoop. De nieuwe vakbeurs SPOT ON RETAIL gaat hen daarbij helpen. Letterlijk daarnaast organiseren wij in het najaar voor bestaande tabaksverkooppunten een side-event voor de categorie tabak- en rookwaren”.
Bron: NSO/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Sligro ziet eerste signalen van omzetherstel
Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het eerste kwartaal van 2025 een omzet van € 574 miljoen. Die omzet ligt weliswaar met € 78 miljoen achter ten opzichte van de € 652 miljoen van vorig jaar, maar laat toch een lichte groei zien. Want om de gerealiseerde omzet op een juiste wijze te kunnen vergelijken moet de omzet gecorrigeerd worden met de paasdagen, die dit jaar...
Lees berichtTankstations zien retailfunctie verder toenemen
Tankstations – Brasserie Zuiderzoet in Zeewolde vormde woensdag 12 maart het toneel van zo’n 65 personen uit de wereld van tankstations om zich te oriënteren op de toekomst. Doel van de bijeenkomst van organisatie Drive, voorheen Beta, was de tankstations toekomstbestendiger maken.
Lees berichtTankstations doen goede zaken in tabak, fris en zoetwaren
Analyse - De Nederlandse tankstationmarkt start 2025 met een omzetgroei van maar liefst 28,4% ten opzichte van januari 2024. De groei zit met name in tabak, koude dranken en zoetwaren. Dat laat de verkoopanalyse zien van Orange Peak Company.
Lees berichtDe Haan kiest eigen weg in food en tabak
Tankstation - De Haan Minerale Oliën (DHMO) verruilt als groothandel Lekkerland in Son voor Sligro. Ondanks de succesvolle langdurige samenwerking met Lekkerland, laat De Haan weten ervoor gekozen te hebben om per 1 februari 2025 de samenwerking aan te gaan met groothandel Sligro in Veghel. De Haan ziet Sligro de komende jaren als strategische partner die zal ondersteunen bij het doorontwikkelen...
Lees berichtING Research positief over omzetgroei detailhandel in 2025
Analyse – ING Research verwacht voor dit jaar een omzetgroei van 3,5% voor de detailhandel. Die groei wordt veroorzaakt door een verbeterde koopkracht en ‘gewenning’ aan de hogere prijzen. Consumenten gaan daardoor meer uitgeven in de winkelstraten, zo is de verwachting van de bank. Ook supermarkten realiseren dit jaar weer omzetgroei volgens ING Research nadat deze vorig jaar voor het eerst in...
Lees berichtOmzet Sligro neemt licht toe in 2024, ook zonder tabak
Groothandel - De omzet van Sligro Food Group over 2024 bedroeg € 2.890 miljoen, een toename van 1,1% ten opzichte van de omzet ad € 2.859 miljoen in 2023. De omzettoename was volledig autonoom, schrijft de groothandel uit Veghel.
Lees bericht