NSO Retail en Spotlight lanceren nieuwe beurs: SPOT ON RETAIL
![](/images/made/uploads/NSO1-14_(Medium)_1080_720_90.jpg)
Vakbeurzen - NSO Retail en Spotlight Events slaan de handen in één en lanceren een nieuw vakbeurs voor de non-food retail: SPOT ON RETAIL. Een beurs waar exposanten, brancheverenigingen, vakmedia, winkelformules, zoals Bruna, Blz./Libris, Readshop, CIGO, Giftclub, Primera en Tabac & Gifts en retailondernemers samenkomen om elkaar te ontmoeten, kennis te delen, inspiratie op te doen en producten in te kopen. De eerste editie is op 15-16-17 september 2024 in Autotron Rosmalen.
SPOT ON RETAIL wordt dè vakbeurs voor ondernemende retailers en voor alle belanghebbenden (leveranciers, ondernemers, winkelformules, brancheverenigingen, vakmedia) die een assortiment vertegenwoordigen bestaande uit: boeken, tijdschriften, wenskaarten, cadeaukaarten, kantoorartikelen, gifts, speelgoed, post- en gelddiensten, stationary en feestartikelen. De beurs wordt 2x per jaar georganiseerd in maart en in september. Naast de najaarseditie organiseert NSO Retail een side-event voor de productcategorie tabak- en rookwaren.
SPOT ON CAFE
Winkelformules en assortimentsgroepen ontwikkelen zich. Een gemiddelde gemakswinkel heeft een breed assortiment aan producten, services en diensten. Deels komen die overeenkomen met een (kantoor)boekhandel en kadoshop. NSO Retail en Spotlight willen hun gezamenlijke beurs tweemaal per jaar organiseren. Op de beursvloer vinden bezoekers ook het SPOT ON CAFE. Daar presenteren zich onder meer brancheorganisaties, winkelformules en retailvakmedia. Bas de Bruin van Spotlight Event: “Spotlight heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een sterk vakevent voor de speelgoed-, cadeau-, stationary-, feestartikelen-, gifts- en wenskaartenbranche. Gezien alle ontwikkelingen in de retail, maar zeker ook in de assortimentsveranderingen in de winkels is het samenvoegen van NSO Retail en Spotlight voor ons dan ook logische stap. Op deze manier verwachten wij met SPOT ON RETAIL het nog aantrekkelijker te maken om het vakevent te bezoeken”. De gemakswinkels maken al jaren een professionele ontwikkeling door waarin assortimentsproducten en -diensten meer en meer worden afgestemd op het lokale verzorgingsgebied van de winkel. En Janwillem Burgering, directeur NSO Retail: “Ondernemers met een gemakswinkel moeten zich voorbereiden op een businessmodel zonder tabaksverkoop. De nieuwe vakbeurs SPOT ON RETAIL gaat hen daarbij helpen. Letterlijk daarnaast organiseren wij in het najaar voor bestaande tabaksverkooppunten een side-event voor de categorie tabak- en rookwaren”.
Bron: NSO/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Uitdagende tijden blijven Sligro parten spelen
Groothandel - De omzet van de Groep over het eerste halfjaar 2024 bedroeg € 1.393 miljoen, een afname van 0,7% ten opzichte van het eerste halfjaar van 2023. Desondanks bleef onze ebitda met € 55 miljoen gelijk aan vorig jaar en nam het bedrijfsresultaat met € 2 miljoen toe tot € 6 miljoen. De nettowinst nam door gestegen rentelasten af tot een verlies van € 1 miljoen.
Lees berichtGiftclub opent 8 nieuwe winkels in half jaar tijd
Formulenieuws - De Giftclub opende eind juni en begin juli drie nieuwe franchise Giftclub winkels in IJsselstein, Kloosterzande en Hengelo. Eerder dit jaar opende al vijf andere Giftclubs hun deuren. Zeven locaties worden gerund door supermarktondernemers, die per 1 juli in hun supermarkt moesten stoppen met de verkoop van tabak.
Lees berichtCBS: inflatie stijgt naar 3,2 procent in juni
Analyse - Consumentengoederen en -diensten waren in juni 3,2 procent duurder dan een jaar eerder. Dat werd vooral veroorzaakt door de prijsstijging in tabak. In de maand mei lag de inflatie nog op 2,7 procent. Dat meldt het CBS.
Lees berichtTabaksspeciaalzaak Van Vuure test automaat met tabaksuitgifte
Vending – Bij een tabaksspeciaalzaak van de Amsterdamse ondernemer Jeffrey van Vuure in winkelcentrum De Kameleon in Amsterdam Zuid-Oost staat de eerste kiosk met een volledig geautomatiseerde tabaksautomaat. Bij de vendingautomaat kan de klant na een leeftijdscheck zelf de tabakswaren kiezen, afrekenen en meenemen, zonder tussenkomst van een winkelmedewerker.
Lees berichtPrimera start pilot met tabaksspeciaalzaak Volado
Tabak – Primera kiest er voor om niet alleen een formule in te zetten op tabak- en gemak, maar ook een pilot te houden met een specifieke tabaksspeciaalzaak. De pilotwinkel krijgt de naam Volado en gaat medio juni open.
Lees berichtSligro ziet omzet eerste kwartaal met €18 miljoen toenemen
Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het eerste kwartaal van 2024 een omzet van €652 miljoen, een toename van € 18 miljoen. Dit betekent een stijging van 2,7% ten opzichte van de omzet van €634 miljoen in het eerste kwartaal van 2023.
Lees bericht