Online bestelde vega-snacks groeien met 24% bij Kwalitaria


Vega snacken steeds populairder bij de cafetaria's van Kwalitaria

Formulenieuws – Steeds vaker zijn er vegetarische snacks en gerechten te vinden o de menukaart van Kwalitaria. De cafetariaformule merkt dan ook de vraag naar alternatieven zonder vlees stijgen. In het eerste kwartaal van dit jaar, werden online 24% meer vegetarische gerechten besteld.

Volgens Kwalitaria is het totale vega aandeel bij alle 135 aangesloten ondernemingen nog klein, maar groeit dit aandeel snel. In de eerste drie maanden van dit jaar werden online ruim 24% meer vega producten besteld ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Vooral de vegetarische snacks zijn populair onder de Kwalitaria klanten en vormen het grootste aandeel (72,6%) in de vega verkoop, gevolgd door de vega burgers (20,8%).

Acties

Met acties en promoties brengt Kwalitaria haar vegetarisch assortiment regelmatig onder de aandacht. Afgelopen maart profiteerden gasten, in het kader van de Nationale Week Zonder Vlees, nog twee weken lang van korting op vegetarische producten. Volgens Kwalitaria leverde dit een stijging op van 12% in de verkoop van het vega assortiment en ook in de periode na de actie ziet de cafetariaformule de groei in zekere mate aanhouden.

Grootste stijging

Voor ondernemer Tuygun Dasdemir, eigenaar van twee Kwalitaria vestigingen in Kampen, is de eerdergenoemde actie een goede manier geweest om te laten zien dat ze óók vegetarische opties hebben. Hij realiseerde van alle Kwalitaria vestigingen de grootste percentuele stijging in de verkoop van vega tijdens de actieperiode: “Vooral onze vega bamischijf is populair, maar door de actie probeerden gasten bijvoorbeeld ook vaker een vega friet special. Wij merken echt dat steeds meer gasten bewust vragen om vega.”

Verduurzaming

De vegetarische trend past volgens Kwalitaria goed binnen de verduurzaming van de formule, wat al jaren een belangrijk thema is. Bovendien levert het een belangrijke bijdrage aan haar duurzaamheidsdoelstelling om in 2030 minstens 60% minder CO2-uitstoot te realiseren.

Bron: Kwalitaria/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



KHN lanceert het Fastservice Manifest

Actie – Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en zes fastservice-bedrijven hebben de afgelopen maanden gewerkt aan een Fastservice Manifest. Doel is actief bij te dragen aan een gezondere voedselomgeving.

Lees bericht

Kwalitaria doneert 30.000 euro aan kinderen Voedselbank

Formulenieuws - Namens alle 136 vestigingen heeft Kwalitaria een cheque ter waarde van 30.000 euro uitgereikt aan Stichting Kinderen van de Voedselbank. Het bedrag is mede tot stand gekomen door de gasten van de cafetariaformule: voor elk verkocht kindermenu gaat er een donatie naar de stichting, die zich inzet tegen de maatschappelijke gevolgen van kinderarmoede in Nederland.

Lees bericht




Aviko gaat met ketenpartners frietketen verduurzamen

Verduurzamen - Aviko gaat samen met een aantal partners werken aan het verder verduurzamen van de waardeketen van aardappelfriet. Samen met Derks Akkerbouw, AB Texel, Dasko Koel- en Vriestransport en Hutten Catering willen deze vijf partijen zich gezamenlijk inzetten om de CO2-uitstoot binnen de keten - van teler tot tafel - tegen 2030 net zero te krijgen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid