Ontbijtmerk Yespers introduceert nieuwe granola’s


Het duurzame ontbijtmerk Yespers heeft vier nieuwe granola’s geïntroduceerd met Nederlandse haver en gered fruit

Introductie – Het duurzame ontbijtmerk Yespers heeft vier nieuwe granola’s geïntroduceerd. Het gaat om een viertal ontbijtproducten gemaakt van Nederlandse haver met gered fruit.

De nieuwe smaken zijn: Appel & Rozijn, Cashew & Wortel, Hazelnoot & Banaan, Kokos & Kers. De Nederlandse haver is afkomstig van De Graanrepubliek, een coöperatie van lokale ondernemers die duurzaam gebruik maakt van Groningse kleigronden. Yespers legt met deze vier nieuwe granola’s de nadruk op het tegengaan van voedselverspilling door gered fruit te gebruiken. Daarnaast zet het  merk  mensen in met afstand tot de arbeidsmarkt en zet het zich in voor eerlijke inkomens in de gehele voedselketen.

De achterkant van de verpakking is in een omgekeerd jasje gestoken. Bij het omdraaien van de granola vertelt een impactmeter hoeveel impact jouw ontbijt heeft: van het aantal duurzame ingrediënten in de granola, tot besparingen op transport en de hoeveelheid gered fruit.

De granola’s zijn erkrijgbaar bij Picnic, Boon’s Markt, Sligro of via Yespers.com.

Bron: Yespers/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Rotterdams Urban Winery lanceert wijn van geredde druiven

Wijn - Met de lancering van Rotterdam Urban Winery's eerste circulaire wijnen heeft het merk een revolutionaire stap gezet in de wereld van duurzame wijnproductie en het tegengaan van voedselverspilling. Deze wijnen, gemaakt van tafeldruiven die anders in de afvalbak zouden belanden, zetten een nieuwe standaard voor duurzaamheid en innovatie in wijnproductie.

Lees bericht

Uitdagende tijden blijven Sligro parten spelen

Groothandel - De omzet van de Groep over het eerste halfjaar 2024 bedroeg € 1.393 miljoen, een afname van 0,7% ten opzichte van het eerste halfjaar van 2023. Desondanks bleef onze ebitda met € 55 miljoen gelijk aan vorig jaar en nam het bedrijfsresultaat met € 2 miljoen toe tot € 6 miljoen. De nettowinst nam door gestegen rentelasten af tot een verlies van € 1 miljoen.

Lees bericht

Feyenoord en Sligro verlengen samenwerking met 5 jaar

Samenwerking - Feyenoord Rotterdam N.V. en Sligro hebben het partnership met vijf jaar verlengd. De horecagroothandel is daarmee tot 1 juli 2029 als Official Food Partner aan de club verbonden. Ook blijft Sligro food- en non-foodproducten leveren aan De Kuip. Dat meldt Sligro Food Group.

Lees bericht


Foodservice groothandels verenigen zich in FSN

Groothandels – Zes groothandels in de foodservicesector hebben zich verenigd in een nieuwe branchevereniging genaamd Foodservice Nederland (FSN). FSN is aangesloten bij Ondernemend Nederland (ONL) en wordt voorgezeten door de oud-politicus Erik Ziengs. De bedrijven willen de foodservicesector een duidelijke stem richting politiek Den Haag geven.

Lees bericht

Instock redt in 10 jaar tijd 3 miljoen kilo voedsel

Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid