Ook transportverpakkingen Coca-Cola over op 100% gerecycled plastic


Verduurzaming – Na de plastic flessen worden vanaf oktober 2020 ook de transportverpakkingen van alle drankverpakkingen (plastic flessen en blik) bij Coca-Cola European Partners Nederland gemaakt van 100 procent gerecycled plasticfolie.

De overstap levert een besparing op van 600.000 kilo nieuw ‘virgin’ plastic en dringt de CO2 uitstoot van deze verpakkingen terug met 60 procent, laat het frisdrankenbedrijf weten.

Onlangs kondigde de producent al aan met alle plastic flessen volledig over te stappen op gerecycled plastic. De nieuwe transportverpakkingen komen tot stand in nauwe samenwerking met verpakkingsproducent Segers & Balcaen en kunststofrecycler Rymoplast-Morssinkhof.

Deze stap vormt onderdeel van de bredere strategie van Coca-Cola in Nederland om alle verpakkingen, van consumentenverpakking tot aan transportverpakking, verder te verduurzamen en bij te dragen aan meer circulaire oplossingen. Recycling en het opnieuw inzetten van gerecycled materiaal spelen daarbij een belangrijke rol, na de vraag hoe verpakkingsmateriaal kan worden verminderd of overbodig worden gemaakt. Enkele transportverpakkingen zijn tegelijkertijd met de overstap naar gerecycled plasticfolie ook dunner gemaakt.

Bron: Coca-Cola/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Een gezonder frisaanbod in ziekenhuizen, start met juiste automatenaanbod’

Frisdranken - De frisdrankautomaat verwijderen is de oplossing voor een gezonder leefpatroon van patiënten en bezoekers in een ziekenhuis. Deze indruk werd gewekt naar aanleiding van berichtgeving over de belofte van elf ziekenhuizen die het aanbod eten en drinken op de locaties versneld gezonder willen maken. Een goed streven, alleen hoeft daarvoor de frisdrankautomaat niet weg.

Lees bericht


SPA klimaatneutraal en zet volgende stap in recyclen

Frisdranken – SPA heeft sinds kort de mineraalwaters en frisdranken officieel klimaatneutraal. Het bedrijf ontving daarvoor het internationaal erkende CO2-neutraal label. Daarmee heeft SPA de doelstelling gerealiseerd die het bedrijf zichzelf in 2010 stelde, maar een nieuw uitdagend doel voor 2030 ligt inmiddels vast. Ook zet het bedrijf een volgende stap met recyclen.

Lees bericht




Vrumona wisselt producten met krappe THT-datum gratis om

Interview - De huidige coronacrisis treft de horecasector enorm. Vrumona wil daar waar mogelijk ondernemers steunen. “Ook voor ons is dit een uitdagende periode, maar zeker nu staat onze kernwaarde ‘samenwerken’ centraal, dus waar mogelijk ondersteunen wij de horeca, onze handelspartners en klanten”. Het frisdrankenbedrijf doet dat in samenwerking met KHN in Help de Horeca, met het branchebrede initiatief ‘samenuitsamenthuis’...

Lees bericht

Unilever brengt water met extra’s op de markt, B-Better

Introductie – Unilever stapt met het nieuwe merk B-Better in de markt voor water met extra’s. Volgens het concern gaat het om een merk met een missie. Unilever wil met  B-Better de consument bewust maken van de impact van plastic flesjes op het milieu en hen overtuigen van de voordelen van kraanwater.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid