Ook transportverpakkingen Coca-Cola over op 100% gerecycled plastic
Verduurzaming – Na de plastic flessen worden vanaf oktober 2020 ook de transportverpakkingen van alle drankverpakkingen (plastic flessen en blik) bij Coca-Cola European Partners Nederland gemaakt van 100 procent gerecycled plasticfolie.
De overstap levert een besparing op van 600.000 kilo nieuw ‘virgin’ plastic en dringt de CO2 uitstoot van deze verpakkingen terug met 60 procent, laat het frisdrankenbedrijf weten.
Onlangs kondigde de producent al aan met alle plastic flessen volledig over te stappen op gerecycled plastic. De nieuwe transportverpakkingen komen tot stand in nauwe samenwerking met verpakkingsproducent Segers & Balcaen en kunststofrecycler Rymoplast-Morssinkhof.
Deze stap vormt onderdeel van de bredere strategie van Coca-Cola in Nederland om alle verpakkingen, van consumentenverpakking tot aan transportverpakking, verder te verduurzamen en bij te dragen aan meer circulaire oplossingen. Recycling en het opnieuw inzetten van gerecycled materiaal spelen daarbij een belangrijke rol, na de vraag hoe verpakkingsmateriaal kan worden verminderd of overbodig worden gemaakt. Enkele transportverpakkingen zijn tegelijkertijd met de overstap naar gerecycled plasticfolie ook dunner gemaakt.
Bron: Coca-Cola/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Vrumona en SnowWorld verlengen samenwerking
Samenwerking – Frisdrank leverancier Vrumona en leisurepark SnowWorld hebben hun samenwerking verlengd. Beide bedrijven werken al geruime jaren samen.
Lees berichtJasper Spaargaren nieuwe CMO bij The Flower Farm
Benoeming - Jasper Spaargaren is benoemd tot CMO van het merk The Flower Farm. Spaargaren is afkomstig van onder andere Unilever en Vrumona, maar werkte hiervoor als horecaondernemer bij het vernieuwende restaurantconcept The Shift in Den Bosch.
Lees berichtUnilever en ID&T gaan samenwerken op 30 evenementen
Samenwerking - Unilever en eventorganisator ID&T Group gaan de komende drie jaar samenwerken op meer dan 30 evenementen binnen het portfolio van ID&T. Op verschillende festivals, waaronder Mysteryland, Defqon.1 Weekend Festival en alle shows van Awakenings, zullen verschillende Unilever-merken, zoals Lipton Ice Tea, te zien zijn.
Lees berichtRIVM ziet suikerinname door frisdranken snel dalen
Onderzoek - De totale suikerinname is in de periode 2019-2021 met 10,2% gedaald; dat is voor het grootste deel dankzij de daling van het suikergehalte in niet-alcoholische dranken. Nederlanders krijgen op die manier steeds minder suiker binnen via non-alcoholische dranken, zo blijkt uit een vorige week gepubliceerde Voedselconsumptiepeiling 2019-2021 (VCP) van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).
Lees berichtOok Coca-Cola en Too Good To Go bundelen krachten
Voedselverspilling – Coca-Cola in Nederland en Too Good To Go gaan samenwerken. Eind vorig jaar startte de Too Good To Go-app met het aanbieden van Magic Pakketten die door PostNL thuis geleverd worden. Het gaat om pakketten met producten die om verschillende redenen niet meer geleverd kunnen worden, maar die voor consumenten nog lang genoeg houdbaar zijn. Voortaan maken enkele producten...
Lees berichtVrumona introduceert drie Royal Club Mocktails
Introductie - Alcoholvrij is al een grote trend in zowel bier als sterke drank, maar het aanbod in frisdranken is nog beperkt. Vrumona speelt hier op in met de introductie van Royal Club Mocktails in de klassieke smaken Gin Tonic, Mojito en Ginger Mule. Zonder alcohol en zonder suiker.
Lees bericht