ORGANICS by Red Bull komt met drie nieuwe smaken


Organics by Red Bull speelt in op de trend naar alcoholhoudende cocktails en mocktails

Introductie – Red Bull verrijkt de Organics-lijn met drie nieuwe smaken. Naast de vijf al bestaande smaken, komen daar nu drie nieuwe varianten bij met elk hun eigenzinnige karakter: Purple Berry, Black Orange en Ginger Beer.

Volgens Red Bull neemt de vraag naar een spritzer of alcoholvrije mocktail verder toe. Reden om op die ontwikkeling in te spelen met drie nieuwe varianten. Varianten die in non-alcoholische dranken kunnen worden in gezet met ook in alcoholische cocktails. ‘Waar traditionele frisdranken overheersend zoet zijn, biedt de reeks Organics by Red Bull meer complexe combinaties van zoet, zuur en bitter, schrijft Red Bull. ‘Dit maakt Organics by Red Bull naast een verfrissende dorstlesser ook de perfecte partner om allerlei alcoholische en non-alcoholische drankjes mee te creëren’.

Craft sodas

De trend naar craft sodas is volgens Red Bull over komen waaien uit Berlijn. Ook in Nederland zijn er steeds meer mensen die minder alcohol willen drinken, maar wel op zoek zijn naar frisdranken met een uitgesproken en intense smaak. Organics by Red Bull speelt in op deze trend en voegt daar nu een reeks biologisch gecertificeerd alternatieve opties aan toe, met maar 29 tot 39 kilocalorieën per 100 ml. De drankjes zijn licht koolzuurhoudend en zijn geschikt voor vegetariërs en mensen met een gluten-, zuivel- of tarwe- intolerantie.

Bron: Red Bull/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Sandra Vingerling nieuwe directeur Retail Vrumona

Benoeming - Sandra Vingerling start per 1 mei 2024 als nieuwe directeur Retail bij Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew. Zij neemt de functie over van Arjen Reijnierse, die deze verantwoordelijkheid momenteel a.i. vervult. Vrumona kiest hiermee voor een interne opvolger.

Lees bericht


RIVM ziet suikerinname door frisdranken snel dalen

Onderzoek - De totale suikerinname is in de periode 2019-2021 met 10,2% gedaald; dat is voor het grootste deel dankzij de daling van het suikergehalte in niet-alcoholische dranken. Nederlanders krijgen op die manier steeds minder suiker binnen via non-alcoholische dranken, zo blijkt uit een vorige week gepubliceerde Voedselconsumptiepeiling 2019-2021 (VCP) van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).

Lees bericht

Ook Coca-Cola en Too Good To Go bundelen krachten

Voedselverspilling – Coca-Cola in Nederland en Too Good To Go gaan samenwerken. Eind vorig jaar startte de Too Good To Go-app met het aanbieden van Magic Pakketten die door PostNL thuis geleverd worden. Het gaat om pakketten met producten die om verschillende redenen niet meer geleverd kunnen worden, maar die voor consumenten nog lang genoeg houdbaar zijn. Voortaan maken enkele producten...

Lees bericht

Vrumona introduceert drie Royal Club Mocktails

Introductie - Alcoholvrij is al een grote trend in zowel bier als sterke drank, maar het aanbod in frisdranken is nog beperkt. Vrumona speelt hier op in met de introductie van Royal Club Mocktails in de klassieke smaken Gin Tonic, Mojito en Ginger Mule. Zonder alcohol en zonder suiker.

Lees bericht



‘Nederlanders zijn gezonder fris gaan drinken’

Onderzoek – ‘De Nederlander is gezonder gaan drinken’, dat meldt Taco Juriaanse, directeur van FWS, de koepelorganisatie van fris- en mineraalwaterproducenten, naar aanleiding van het Nationale Frisse Dranken Onderzoek 2021. Drie op de vijf Nederlander let nu, na corona, op de hoeveelheid suikers in frisse dranken.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid