ORGANICS by Red Bull komt met drie nieuwe smaken
Introductie – Red Bull verrijkt de Organics-lijn met drie nieuwe smaken. Naast de vijf al bestaande smaken, komen daar nu drie nieuwe varianten bij met elk hun eigenzinnige karakter: Purple Berry, Black Orange en Ginger Beer.
Volgens Red Bull neemt de vraag naar een spritzer of alcoholvrije mocktail verder toe. Reden om op die ontwikkeling in te spelen met drie nieuwe varianten. Varianten die in non-alcoholische dranken kunnen worden in gezet met ook in alcoholische cocktails. ‘Waar traditionele frisdranken overheersend zoet zijn, biedt de reeks Organics by Red Bull meer complexe combinaties van zoet, zuur en bitter, schrijft Red Bull. ‘Dit maakt Organics by Red Bull naast een verfrissende dorstlesser ook de perfecte partner om allerlei alcoholische en non-alcoholische drankjes mee te creëren’.
Craft sodas
De trend naar craft sodas is volgens Red Bull over komen waaien uit Berlijn. Ook in Nederland zijn er steeds meer mensen die minder alcohol willen drinken, maar wel op zoek zijn naar frisdranken met een uitgesproken en intense smaak. Organics by Red Bull speelt in op deze trend en voegt daar nu een reeks biologisch gecertificeerd alternatieve opties aan toe, met maar 29 tot 39 kilocalorieën per 100 ml. De drankjes zijn licht koolzuurhoudend en zijn geschikt voor vegetariërs en mensen met een gluten-, zuivel- of tarwe- intolerantie.
Bron: Red Bull/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Vrumona en SnowWorld verlengen samenwerking
Samenwerking – Frisdrank leverancier Vrumona en leisurepark SnowWorld hebben hun samenwerking verlengd. Beide bedrijven werken al geruime jaren samen.
Lees berichtJasper Spaargaren nieuwe CMO bij The Flower Farm
Benoeming - Jasper Spaargaren is benoemd tot CMO van het merk The Flower Farm. Spaargaren is afkomstig van onder andere Unilever en Vrumona, maar werkte hiervoor als horecaondernemer bij het vernieuwende restaurantconcept The Shift in Den Bosch.
Lees berichtUnilever en ID&T gaan samenwerken op 30 evenementen
Samenwerking - Unilever en eventorganisator ID&T Group gaan de komende drie jaar samenwerken op meer dan 30 evenementen binnen het portfolio van ID&T. Op verschillende festivals, waaronder Mysteryland, Defqon.1 Weekend Festival en alle shows van Awakenings, zullen verschillende Unilever-merken, zoals Lipton Ice Tea, te zien zijn.
Lees berichtSandra Vingerling nieuwe directeur Retail Vrumona
Benoeming - Sandra Vingerling start per 1 mei 2024 als nieuwe directeur Retail bij Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew. Zij neemt de functie over van Arjen Reijnierse, die deze verantwoordelijkheid momenteel a.i. vervult. Vrumona kiest hiermee voor een interne opvolger.
Lees berichtRIVM ziet suikerinname door frisdranken snel dalen
Onderzoek - De totale suikerinname is in de periode 2019-2021 met 10,2% gedaald; dat is voor het grootste deel dankzij de daling van het suikergehalte in niet-alcoholische dranken. Nederlanders krijgen op die manier steeds minder suiker binnen via non-alcoholische dranken, zo blijkt uit een vorige week gepubliceerde Voedselconsumptiepeiling 2019-2021 (VCP) van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).
Lees berichtOok Coca-Cola en Too Good To Go bundelen krachten
Voedselverspilling – Coca-Cola in Nederland en Too Good To Go gaan samenwerken. Eind vorig jaar startte de Too Good To Go-app met het aanbieden van Magic Pakketten die door PostNL thuis geleverd worden. Het gaat om pakketten met producten die om verschillende redenen niet meer geleverd kunnen worden, maar die voor consumenten nog lang genoeg houdbaar zijn. Voortaan maken enkele producten...
Lees bericht