Paradiso en Heineken verlengen samenwerking


Al sinds de jaren negentig zijn de Amsterdamse brouwer Heineken en poptempel Paradiso aan elkaar verbonden

Samenwerking - Paradiso en Heineken verlengen hun samenwerking tot 2029. Al sinds de jaren negentig zijn de Amsterdamse brouwer en poptempel Paradiso aan elkaar verbonden.

Paradisobezoekers hebben door de jaren heen flink wat memorabele optredens beleefd. Zo traden David Bowie, Nina Simone, Nirvana, De Dijk, Amy Winehouse, Adele, Doechii en Roxy Dekker er op. Het bier bij deze optredens werd sinds de jaren negentig verzorgd door Heineken. En aan die samenwerking komt geen eind, want onlangs besloten beide partijen de samenwerking te verlengen tot 2029. Pieter Vissers, Horeca Directeur bij Heineken Nederland: “Het creëren van verbinding via muziek, dat is de basis van onze jarenlange samenwerking met Paradiso. Een iconisch poppodium dat al ruim een halve eeuw cultuurliefhebbers inspireert. Het maakt me daarom trots dat we partner blijven van Paradiso. Nu en ook in de toekomst. Want de samenwerking gaat verder dan alleen het schenken van bier. Heineken helpt Paradiso ook om haar renovatie- en nieuwbouwplannen te realiseren, want een poptempel als Paradiso verdient een mooie toekomst.” 

Paradiso-bier

Geert van Itallie, directeur van Paradiso, kijkt uit naar de toekomst met Heineken als partner: “Heineken is al sinds de jaren negentig een belangrijke partner van Paradiso. We zijn blij dat we deze samenwerking kunnen voortzetten en blijven samen zoeken naar manieren om de beleving voor onze bezoekers te versterken. Naast de inhoudelijke samenwerking zijn we dan ook verheugd dat we in samenwerking met de lokale Amsterdamse brouwer Oedipus, onderdeel van Heineken Nederland, een exclusief bier speciaal voor Paradiso gaan brouwen. Een unieke toevoeging die onze bezoekers straks zelf kunnen proeven.”

Bron: Heineken/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Heineken ziet omzet dalen mede door onderhandelingen

Bier - Bierbrouwer Heineken heeft in de eerste helft van dit jaar te maken gehad met tegenwind in bierverkoop. Hierdoor daalde de omzet met 5 procent naar 16,9 miljard euro. Niet alleen de sterkere euro drukte op de cijfers van de bierbrouwer, ook spanningen met grote afnemers, zoals in Nederland met supermarktketen Jumbo, speelden een rol.

Lees bericht


Heineken introduceert innovatieve Foam Infusion

Technologie - Met de opening van het nieuwe Dr. H.P. Heineken Centre in Zoeterwoude zet Heineken op meerdere vlakken stappen in bierinnovatie. Een van de meest opvallende vernieuwingen die het nieuwe centrum liet zien, is de gepatenteerde Foam Infusion-technologie, waarmee het brouwerijconcern schuimtoppen op bijvoorbeeld alcoholvrij bier kan verrijken met subtiele aroma’s.

Lees bericht

Bierconsumptie alcoholvrij stijgt met 35% op festivals

Bier – Alcoholvrij bier wint terrein in de Nederlandse festivalcultuur. Heineken meldt een stijging van 35% in de consumptie van 0.0 bier op festivals en evenementen ten opzichte van vorig jaar. Ook in concertzalen en poppodia is de vraag naar alcoholvrije varianten sterk toegenomen.

Lees bericht

Heineken opent R&D-centrum voor bierinnovatie

Bier – Koning Willem-Alexander opende woensdag het nieuwe Global Research & Development Centre van Heineken in Zoeterwoude: het Dr. H.P. Heineken Centre. Met een investering van €45 miljoen geeft de bierbrouwer ook een signaal af over haar ambities op het gebied van innovatie, duurzaamheid en de toekomst van bier.

Lees bericht


Nederland scoort volop tijdens World Alcohol-Free Awards

Verkiezing - Nederlandse producenten van alcoholvrije dranken hebben tijdens de World Alcohol-Free Awards 2025 overtuigend hun internationale positie verstevigd. Tijdens deze prestigieuze competitie in Londen ontvingen diverse Nederlandse merken goud, zilver, brons en eervolle vermeldingen voor de kwaliteit, smaak en innovatie van hun producten.

Lees bericht

Heineken brouwt speciaalpils ter ere van 750 jaar Amsterdam

Actie - Ter ere van het 750-jarig bestaan van Amsterdam heeft bierbrouwer Heineken een speciaal pils gebrouwen: Heineken Studio Mokum750. Het bier is gebrouwen in samenwerking met vijf Amsterdamse horecaondernemers en is een ode aan de karakteristieke cafécultuur van de hoofdstad. Heineken is officieel partner van de jubileumviering van de hoofdstad.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid