Plantaardig baconmerk La Vie wil vaart maken in Nederland


La Vie spekreepjes in pastagerecht

Introductie - Het plantaardige bacon merk La Vie richt haar pijlen nu ook op de Nederlandse markt. Het van oorsprong Franse foodmerk introduceerde het product eind 2022 in Nederland, maar wil nu vaart maken met de plantaardige transitie.

Het bedrijf draagt in Europa al ruim een jaar bij aan de transitie naar een meer plantaardig eetpatroon. De plantaardige bacon en spekreepjes (naturel en gerookt) zijn inmiddels verkrijgbaar bij meerdere supermarkten en horecazaken in Nederland. Naast Nederland, zijn ook de Belgische en Engelse markt onderdeel van de groeistrategie van La Vie.

De bacon is 100% plantaardig, rijk aan eiwitten, en bevat minder dan 2% verzadigd vet. De producten zijn gemaakt volgens een gepatenteerd recept op plantaardige basis dat alles bevat wat lekker is aan spekjes, maar dan zonder varken, en is daarmee beter voor mens en planeet. Met haar producten wil La Vie de plantaardige revolutie een smakelijk duwtje in de rug geven. Dat is ook nodig; intensieve veeteelt stond in 2021 voor maar liefst 18% van de CO2 uitstoot en 27% van het landbouwgebruik.

Nieuwe dimensie

Het van origine Franse merk is inmiddels verkrijgbaar in Engeland, Wales, België en Nederland en wordt gedistribueerd door GreenPro International. Romain Jolivet, CMO van La Vie: “We hebben jarenlang onderzoek gedaan om een plantaardig vet te ontwikkelen dat het vlees verrijkt en plantaardig eten naar een nieuwe dimensie brengt. Onze bacon is hét antwoord op de klassieke spekjes op het gebied van smaak en textuur, maar dan vetarm. De bacon bevat 33% minder calorieën en 11% minder verzadigde vetten dan varkensbacon.”

Bron: La Vie/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws





© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid