PostNL neemt belang in online foodmarktplaats VersTrade
Online – PostNl neemt een minderheidsbelang in VersTrade. Het platform, dat foodprofessionals in contact brengt met grote en kleine fabrikanten van levensmiddelen en dranken, kan hierdoor meer aanbieders aansluiten en verdere groei realiseren.
VersTrade is een online B2B foodplatform, waarop de afnemer rechtstreeks de producten kan bestellen bij de foodproducent. Maar het is ook een platform waarop voedsel producenten hun producten kunnen aanbieden aan afnemers die op zoek zijn naar speciale producten. Veel chef-koks zoeken onderscheidende producten, maar wisten die niet altijd te vinden. De verbinding wilden de oprichters Muhanad Alsalhi en Leo Nolen maken met hun platform, gecombineerd met het gemak dat bestelling, betaling en bezorging in één keer wordt geregeld. Muhanad Alsalhi, directeur VersTrade: “Het platform biedt efficiency bundeling en structuur in de inkoop bij veel verschillende leveranciers. Zo is Anne&Max een klant van het eerste uur en heeft VersTrade in de zomer van 2021 ook het on-demand bezorgbedrijf Gorillas aan haar klantenkring toegevoegd”.
e-commerce
Met de e-commerce kennis en expertise van PostNL verwacht VersTrade de processen verder te kunnen ontwikkelen en sneller te kunnen groeien. Mede oprichter Leo Nolen is blij met het partnership met PostNL: “We kijken uit naar de samenwerking en het uitbouwen van onze groei.”
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’
Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
Lees berichtAnne&Max komt met hybride Brandt & Levie Hotdog
Formulenieuws - Fresh food & coffee café Anne&Max start met een hybride Brandt & Levie Hotdog in samenwerking met chef Samuel Levie. Het gaat om een maandspecial van de formule die gemaakt is met een worst die bestaat uit 35% groente en 65% verantwoord vlees. De hotdog is in maart te bestellen in alle dertig Anne&Max vestigingen in Nederland.
Lees berichtKoffieketen Anne&Max over naar groothandel Udea
Formulenieuws – Fresh food & coffee café Anne&Max stapt over naar de biologische groothandel Udea. Anne&Max is daarmee de eerste landelijke koffieketen die in zee gaat met de leverancier.
Lees berichtAnne&Max opent 30e vestiging en hotel in Utrecht
Formulenieuws - Fresh food & coffee café Anne&Max opent de deuren van haar dertigste vestiging in Nederland. Boven nieuwste huiskamer wordt op 1 maart ook het eerste Anne&Max boutique hotel geopend. Als gevolg hiervan is ook de menukaart aangepast met een avondkaart.
Lees berichtNederlander besteedt €1,1 miljard bij koffie- en lunchketens
Onderzoek – Nederlanders hebben het afgelopen jaar €1,1 miljard besteed bij koffie- en lunchketens in Nederland. De gemiddelde besteding per bezoek lag op €15. Het meest wordt uitgegeven bij lunchrooms zoals Anne&Max, namelijk gemiddeld €28, en het minste bij ketens waar bezoekers voornamelijk eten of drinken afhalen.
Lees berichtUber’s Jaaroverzicht geeft inkijkje in Hollandse leefgewoonte
Bezorgdienst – Ooit afgevraagd hoeveel Big Macs er worden besteld bij Uber? Het Jaarverslag van de bezorgdienst geeft het antwoord: bijna vier miljoen. Verder is Nederland minder gierig dan gedacht n geeft het veel fooien. Populairste besteldag: Koningsdag.
Lees bericht