PostNL stopt met het opzetten eigen foodnetwerk


PostNL stopt met het opzetten van een eigen foodnetwerk / Foto bij: PostNL

Foodbezorging - PostNL stopt met het foodnetwerk, dat het bedrijf de afgelopen jaren had opgebouwd. De reden is dat de markt zich anders heeft ontwikkeld dan verwacht en veel grote klanten hun eigen bezorging verzorgen. Dat laat PostNL in een reactie weten aan @FoodClicks.

Niet alleen bestaande klanten hebben een eigen bezorging opgezet, ook potentiele klanten hebben dat gedaan. ‘Daarnaast hebben die klanten ook allemaal verschillende bezorgwensen, zoals onder andere de dag van bezorgen en het tijdstip’, laat een woordvoerder weten, waardoor een evenwichtige spreiding van bezorgen over de week nauwelijks mogelijk was. PostNL zag daardoor geen mogelijkheid om ‘een efficiënt, duurzaam en op lange termijn rendabel dedicated netwerk voor Food te bewerkstelligen’.

Belang

PostNL blijft wel actief in andere takken van de foodmarkt. Zo is november 2021 een belang genomen in de online foodmarktplaats VersTrade, die foodprofessionals aan grote en kleine fabrikanten van levensmiddelen en dranken verbindt. Die deelname past wel in de huidige strategie omdat in de Pakketten en Logistics Solutions netwerken het bezorgen van gekoelde producten blijft bestaan, net als het beheren van voorraad of verwerken van bestellingen (food fulfilment).

Begeleiding

De beëindiging van het foodnetwerk betekent voor de bestaande klanten dat zij op zoek moeten naar andere partijen. “We zitten met onze klanten nu aan tafel om hen te informeren. Aan de hand van hun wensen begeleiden we hen naar een andere logistieke speler. Zo willen we ervoor zorgen dat de processen van onze klant zo min mogelijk worden verstoord. Sommige van onze klanten hebben een dual-vendor systeem waarbij eventueel meer volume door de andere logistieke partner kan worden gedaan, anderen verzorgen al deels hun eigen bezorging en willen dat wellicht helemaal zelf doen op de lange termijn. Wij zullen al onze klanten helpen met een goede overgang en ondersteunen in de zoektocht naar een andere logistieke partner voor hun zendingen,” aldus de woordvoerder.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws





Nieuwe versconcepten in nieuwe Jumbo Foodmarkt Breda

Foodmarkt - Jumbo Supermarkten heeft woensdag de compleet vernieuwde Jumbo Foodmarkt in Breda geopend. Ruim elf jaar na de opening in maart 2013 van deze allereerste Jumbo Foodmarkt, wil de supermarktketen laten zien dat zij opnieuw het verschil kunnen maken in versbeleving en smaak. Daarom zijn nieuwe versconcepten toegevoegd aan de Foodmarkt.

Lees bericht


Adrie Kleppe opent combinatiewinkel ‘Pakje Tabak’ in Leerdam

Interview- Wat doe je als eigenaar van een winkelcentrum als je winkels ziet verdwijnen waar wel behoefte aan is? Dan start je die winkels zelf. Precies datgene heeft vastgoedbeheerder Arie Kleppe gedaan in Leerdam. Hij startte op twee gescheiden huisnummers een eigen tabakszaak en aangrenzend een Postkantoor zodat de tabaksspeciaalzaak ook na 2032 open mag blijven.

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid