Saladebar Albert Heijn voortaan in 100 winkels
Formulenieuws - Na een succesvolle pilot in meerdere winkels rolt Albert Heijn het concept Saladebar uit naar 100 winkels. Bij deze locties zitten ook AH to go’s. De Saladebar is onderdeel van de versafdeling, waar vers, gezond en gemak voor de klant centraal staan.
De Saladebar is ontwikkeld in samenwerking met Foodmaker. Klanten kunnen in de Saladebar zelf verse salades samenstellen. Het concept maakt onderdeel uit van de nieuwste Albert Heijn-formule, met veel ruimte voor vers en gemak. In deze nieuwe winkels is aandacht voor verse fruitsappen, broodjes, pasta’s, salades en sushi. Ook groente- en fruitproducten, verspakketten en gekoelde fruitsalades krijgen in deze winkels meer aandacht.
Zelf samenstellen
De Saladebar is een flexibel meubel en te vinden op de versafdeling. De salades zijn 100% natuurlijk, zonder kunstmatige conserveringsmiddelen. Het samenstellen van de salade begint met een van de zes gemixte salades. Te denken valt aan een pastasalade, quinoasalade, een salade niçoise of een koolsalade. Er is daarnaast keuze uit 4 toppings, zoals bijvoorbeeld hummus, falafel, witte bonen met tomaatjes en gerookte kip en 2 dressings, zoals honingmosterd en basilicum en een zadenmix. Alle variaties worden elke vier weken aangepast en afgestemd op het seizoen. Zodra de Saladebar aanslaat op de nieuwe locaties, wordt gekeken naar verdere uitbreiding.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Albert Heijn gaat inzet servicebalies herzien
Supermarkten - “Albert Heijn heeft nagedacht over de veranderende functie van de servicebalie, maar hebben we dat goed genoeg gedaan? Nee. De praktijk is lastiger. We gaan de nieuwe werking van de servicebalie daarom de komende tijd op onderdelen herzien. In heel veel winkels gaat het hartstikke goed, en in sommige winkels gaan we bijsturen.” Dat gaf Constantijn Ninck Blok,...
Lees berichtHalf-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip
Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.
Lees berichtAH en Holland Food Service gaan samenwerken in de zorg
Samenwerking - Albert Heijn Zakelijk en Holland Food Service hebben elkaar gevonden in het bedienen van de zorg op het gebied van eten en drinken. Door elkaars capaciteiten te versterken willen zij een nieuwe standaard creëren in de zorg.
Lees berichtWouter Kolk vertrekt bij Ahold Delhaize
Persoonlijk - Wouter Kolk vertrekt aan het eind van dit jaar bij Ahold Delhaize. Kolk is als directeur voor Europa en Indonesië onder meer verantwoordelijk voor Albert Heijn.
Lees berichtAH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch
Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.
Lees bericht‘Kwart supermarktomzet tabak naar tankstations en tabakszaken’
Tankstations - In de eerste vier weken van het jaar is de verkoop van tabak hard gedaald bij de supermarkten, terwijl de tankstations en de tabaks- en gemakszaken de omzet fors zagen toenemen. Volgens cijfers van marktonderzoekbureau Circana lag de omzet bij supermarkten 25% lager. Opvallend want vooralsnog zijn alleen de eigen filialen van Albert Heijn gestopt met de verkoop van...
Lees bericht