Sjors van Drie in managementteam AB InBev
Benoeming - Sjors van Drie (28) is per 1 mei 2020 de nieuwe Marketing Lead van Bierbrouwerij AB InBev. Hij was sinds 2016 als (senior) brand manager werkzaam bij de brouwer en onder meer verantwoordelijk voor de merken Bud, Hertog Jan en Leffe.
Van Drie treedt nu toe tot het managementteam van de brouwer in Nederland, onder leiding van Nicolas Bartholomeeusen. Hij volgt Joost van de Sande op, die na 12 jaar bij de brouwer kiest voor een nieuwe uitdaging.
Sinds mei 2019 was Sjors van Drie verantwoordelijk voor de marketing van Bud en derhalve medeverantwoordelijk voor de lancering van het merk in de Nederlandse markt in dat jaar. Voor de AB InBev de grootste lancering van een merk ooit in Nederland. Voor zijn komst bij de brouwerij werkte Sjors in diverse marketing- en communicatie rollen bij onder meer de Efteling en Niehe Media
Bierbrouwerij AB InBev is de tweede speler op de Nederlandse biermarkt en is onder meer bekend van merken zoals Bud, Hertog Jan, Jupiler, Leffe, Dommelsch en Corona. Bij de brouwer werken in Nederland ruim 550 werknemers.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
ID&T verruilt na 20 jaar Heineken voor AB Inbev
Festival - Bezoekers van de festivals Mysteryland, Defqon.1, en Awakenings drinken voortaan geen producten meer van Heineken, maar van AB InBev. Na 20 jaar heeft festivalorganisator ID&T Groep de samenwerking met Heineken beëindigd en stapt de organisator over op de biermerken Bud en Corona.
Lees berichtJasper Kessels nieuwe Directeur Horeca AB InBev
Benoeming - Jasper Kessels (36) is per 1 april de nieuwe Directeur Horeca van Bierbrouwerij AB InBev. Hij volgt Michele van Spilbeeck op, die na ruim 4 jaar in het Nederlandse horecateam in een andere rol zal starten bij de internationale brouwer.
Lees berichtAB InBev lanceert alcoholvrije Corona Cero
Introductie - AB InBev, 's werelds grootste brouwerij, kondigt de Europese lancering aan van Corona Cero, een nieuw alcoholvrij bier gebrouwen met 100% ingrediënten van natuurlijke oorsprong. Corona Cero is nu verkrijgbaar in België, Finland, Frankrijk, Denemarken, Duitsland, Nederland, Noorwegen, Polen, Zweden en het Verenigd Koninkrijk.
Lees berichtTivoliVredenburg en AB InBev verlengen samenwerking
Samenwerking - TivoliVredenburg en Bierbrouwerij AB InBev verlengen hun partnership met 5 jaar. Het Utrechtse muziekpodium en de brouwer zijn vanaf de oprichting van TivoliVredenburg partners en zullen hun samenwerking na de COVID-periode verder uitbouwen.
Lees berichtNieuwe Bud-campagne toont duurzaamheid biermerk
Campagne – Bud lanceert een nieuwe tv-commercial die benadrukt dat elk blikje, flesje en fust van Bud in Nederland wordt gebrouwen met honderd procent hernieuwbare elektriciteit. Het biermerk wil met de campagne de nieuwe duurzame keuze met haar consumenten vieren.
Lees berichtAB InBev en Funding Options gaan horeca helpen met financiering
Samenwerking - Bierbrouwerij AB InBev en zakelijk financieringsplatform Funding Options slaan de handen ineen en willen de horeca helpen. Beide partijen gaan gunstige zakelijke financieringen aanbieden aan nieuwe en bestaande klanten van de brouwer.
Lees bericht