Sligro vernieuwt online platform Foodbrigade


Groothandel – Hét online platform voor foodprofessionals ‘Foodbrigade’ (van Sligro),  is recent in een nieuw jasje gestoken. Geen uitgebreide verhalen over het bereiden van gerechten, maar verhalen over nieuwe concepten, successen, leermomenten en trends staan centraal. Sligro kiest met het platform heel duidelijk voor een zakelijke insteek. In de drie jaar dat het platform nu actief is, wordt het goed gewaardeerd en geraadpleegd. Desalniettemin werd het tijd voor een nieuwe look & feel. Ook wat betreft de content is het platform nog een slag dieper gegaan, laten de content marketeers Julia Bos en Anne Peters weten. “Naast de al gewaardeerde content zijn we gestart met nieuwe series en formats. Eén daarvan is 'Horeca Kengetallen in de boeken', waarbij we een kijkje in de financiële keuken van horecaprofessionals nemen. Een ander voorbeeld is de Foodbrigade School for Young Talent, waarmee we in komend najaar jonge, startende professionals zakelijk inspireren. Maar we vertellen ook hoe je een foodtruck begint. Bovendien wordt de content beter vindbaar en gaan we meer met videoreportages werken.” Dankzij de nieuwe aanpak zien de beide marketeers dat de community dagelijks groeit. “We brengen onze volgers komend jaar zowel online als fysiek, via Exclusief magazine, nieuwsbrieven, social media en communicatie in onze vestigingen, nog meer met elkaar in contact. Ook leggen we de verbinding met ZiN Inspiratielab. Wij kijken welke content online goed wordt gelezen en gebruiken deze voor de doorvertaling voor een masterclass in ZiN. Zo kunnen foodprofessionals zich verdiepen in een voor hen relevant thema, ontmoeten ze vakgenoten in ZiN én leren wij op deze manier onze relaties nog beter kennen.” Bron: @FoodClicks Groothandel – Hét online platform voor foodprofessionals ‘Foodbrigade’ (van Sligro),  is recent in een nieuw jasje gestoken. Geen uitgebreide verhalen over het bereiden van gerechten, maar verhalen over nieuwe concepten, successen, leermomenten en trends staan centraal. Sligro kiest met het platform heel duidelijk voor een zakelijke insteek. In de drie jaar dat het platform nu actief is, wordt het goed gewaardeerd en geraadpleegd. Desalniettemin werd het tijd voor een nieuwe look & feel. Ook wat betreft de content is het platform nog een slag dieper gegaan, laten de content marketeers Julia Bos en Anne Peters weten. “Naast de al gewaardeerde content zijn we gestart met nieuwe series en formats. Eén daarvan is 'Horeca Kengetallen in de boeken', waarbij we een kijkje in de financiële keuken van horecaprofessionals nemen. Een ander voorbeeld is de Foodbrigade School for Young Talent, waarmee we in komend najaar jonge, startende professionals zakelijk inspireren. Maar we vertellen ook hoe je een foodtruck begint. Bovendien wordt de content beter vindbaar en gaan we meer met videoreportages werken.” Dankzij de nieuwe aanpak zien de beide marketeers dat de community dagelijks groeit. “We brengen onze volgers komend jaar zowel online als fysiek, via Exclusief magazine, nieuwsbrieven, social media en communicatie in onze vestigingen, nog meer met elkaar in contact. Ook leggen we de verbinding met ZiN Inspiratielab. Wij kijken welke content online goed wordt gelezen en gebruiken deze voor de doorvertaling voor een masterclass in ZiN. Zo kunnen foodprofessionals zich verdiepen in een voor hen relevant thema, ontmoeten ze vakgenoten in ZiN én leren wij op deze manier onze relaties nog beter kennen.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid