Stegeman introduceert omeletplakjes als vleesalternatief
Introductie – Stegeman is van oudsher een vlees- en vleeswarenbedrijf, maar de laatste jaren sterk aan het innoveren op het gebied van alternatieven zonder of met minder vlees. Dit keer introduceert het bedrijf een nieuwe innovatie, de omeletplakjes. Daarmee speelt Stegeman in op het veranderde voedingspatroon van Nederlanders, want steeds vaker kiezen consumenten voor een ei als vervanger van vlees.
De omeletplakjes verschijnen in drie varianten omeletplakjes. Eieren zijn een populaire vleesvervanger omdat ze ijzer, vitamine B1 én vitamine B12 bevatten. De nieuwe omeletplakjes van Stegeman zorgen voor veel variatie in de keuken, zijn rijk aan proteïnen en lekker voedzaam omdat ze groenten bevatten. Alle varianten worden gemaakt van eieren afkomstig van vrije uitloopkippen.
Alternatieven
De drie varianten omeletplakjes sluiten aan op de ambitie van Stegeman om tegen 2030 50% van haar vleesproductie te hebben vervangen door plantaardige alternatieven. In totaal zijn er drie variaties: Boerenomelet met spekjes, lente-ui, tomaat, paprika, wortel en champignon; Italiaanse omelet (vega) met pesto, courgette, kerstomaatjes en paprika en Spaanse omelet met chorizo, paprika en aardappel.
Bron: Stegeman/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
BOON stopt met vleesvervangers voor retail
Vleesvervangers - BOON stopt met de vleesvervangers voor retail. Vanaf week 8 ligt het merk niet meer in de schappen van de supermarkten. Het merk zegt zich niet meer te willen mengen in de strijd tegen huismerken en merken met ‘diepere zakken’.
Lees berichtLidl test vleesvervangers direct naast het vlees
Supermarkt – Discounter Lidl wil vaart zetten achter de eiwittransitie. Niet alleen wordt het aantal plantaardige vleesvervangers verder uitgebreid, ook worden de bestverkopende vleesvervangers als test naast de vleesproducten gelegd.
Lees berichtBOON introduceert nieuwe productlijn in kleurrijke verpakkingen
Introductie - BOON, bekend van de vleesvervangers, introduceert een nieuwe productlijn in een duurzaam en kleurrijk jasje. Het merk wil de boon als basis-ingrediënt meer op de voorgrond plaatsen en wil dat doen als meest duurzame optie.
Lees bericht‘Informatie over gezonde voeding voor veel Nederlanders verwarrend’
Onderzoek - Ruim 30% van de Nederlanders vindt informatie over gezonde voeding verwarrend. Mensen weten niet of koolhydraten slecht zijn, of ze genoeg eiwitten eten en vragen zich af of vleesvervangers echt gezond zijn. Meer dan de helft van de 1000 ondervraagde Nederlanders heeft wel behoefte aan betrouwbare informatie over gezonde voeding.
Lees berichtHelloFresh gaat samenwerken met De Vegetarische Slager
Samenwerking – Maaltijdboxleverancier HelloFresh en De Vegetarische Slager gaan langdurig samenwerken. Omdat de groep consumenten die minder vlees wil eten groeit, wil HelloFresh vaker een maaltijd aanbieden met een vleesvervanger. De Vegetarische Slager gaat die vleesvervangers verzorgen.
Lees berichtABNAMRO: ‘Vlees- en zuivelvervangers verdubbelen in 2030’
Analyse - Ondanks afvlakkende groei kan verkoop plantaardige alternatieven in komende acht jaar verdubbelen. Dat laat ABNAMRO weten in een analyse. De bank baseert de voorspelling op verdere verbetering van de vlees- en zuivelvervangers waardoor de producten meer mensen gaan aanspreken.
Lees bericht