Strand Nederland en KHN gaan meer samenwerken


Strandpaviljoens - Strand Nederland en Koninklijke Horeca Nederland (KHN) hebben een overeenkomst ondertekend om intensiever te gaan samenwerken. Doel is om gezamenlijk de belangen te behartigen van de horecaondernemers langs de Nederlandse kust. Daarbij gaat het om zowel beleidsmatige onderwerpen voor de ondernemers als ook om het stimuleren van het toerisme langs de kust. Strand Nederland en KHN werkten al langer samen, maar volgens Michel Kloeg, lid van het landelijk bestuur van KHN wordt deze samenwerking met de ondertekening nu bekrachtigd. “Een goede zaak, want we werken allebei aan een sterke en toekomstbestendige horeca langs de Nederlandse kust. En op deze manier geven we de horeca nog meer power.” Sterke horeca langs de kunst In de samenwerkingsovereenkomst zijn afspraken gemaakt over de inhoud van de samenwerking. Zo behartigt KHN de inhoudelijke belangen van haar leden, zowel lokaal, regionaal als landelijk. Eén van de onderwerpen is het Kustpact, waar op dit moment gesprekken over plaatsvinden. Om deze belangenbehartiging goed te doen, is in vier regio’s (Zeeland, Zuid-Holland, Noord-Holland en de Waddeneilanden) een regionaal overleg ingericht. Dit regionale overleg wordt ondersteund door een regiomanager van KHN die nauw samenwerkt met de afdeling Belangenbehartiging van KHN in Woerden. Promotie Strand Nederland neemt de promotie van de horeca langs de kust en op het strand voor haar rekening. Hiervoor organiseren zij onder meer de Landelijke Stranddagen, de Landelijke Strandbeurs en de verkiezingen van het Beste Strandpaviljoen en het Schoonste Strand van Nederland. Strand Nederland is het communicatieplatform voor de strandexploitanten. Ze werken daarin samen met de lokale verenigingen, KHN, NBTC Holland Marketing, stichting Nederland Schoon en diverse overheidsorganisaties om het strand zo goed mogelijk te ondersteunen. Bron: KHN/@FoodClicks Strandpaviljoens - Strand Nederland en Koninklijke Horeca Nederland (KHN) hebben een overeenkomst ondertekend om intensiever te gaan samenwerken. Doel is om gezamenlijk de belangen te behartigen van de horecaondernemers langs de Nederlandse kust. Daarbij gaat het om zowel beleidsmatige onderwerpen voor de ondernemers als ook om het stimuleren van het toerisme langs de kust. Strand Nederland en KHN werkten al langer samen, maar volgens Michel Kloeg, lid van het landelijk bestuur van KHN wordt deze samenwerking met de ondertekening nu bekrachtigd. “Een goede zaak, want we werken allebei aan een sterke en toekomstbestendige horeca langs de Nederlandse kust. En op deze manier geven we de horeca nog meer power.” Sterke horeca langs de kunst In de samenwerkingsovereenkomst zijn afspraken gemaakt over de inhoud van de samenwerking. Zo behartigt KHN de inhoudelijke belangen van haar leden, zowel lokaal, regionaal als landelijk. Eén van de onderwerpen is het Kustpact, waar op dit moment gesprekken over plaatsvinden. Om deze belangenbehartiging goed te doen, is in vier regio’s (Zeeland, Zuid-Holland, Noord-Holland en de Waddeneilanden) een regionaal overleg ingericht. Dit regionale overleg wordt ondersteund door een regiomanager van KHN die nauw samenwerkt met de afdeling Belangenbehartiging van KHN in Woerden. Promotie Strand Nederland neemt de promotie van de horeca langs de kust en op het strand voor haar rekening. Hiervoor organiseren zij onder meer de Landelijke Stranddagen, de Landelijke Strandbeurs en de verkiezingen van het Beste Strandpaviljoen en het Schoonste Strand van Nederland. Strand Nederland is het communicatieplatform voor de strandexploitanten. Ze werken daarin samen met de lokale verenigingen, KHN, NBTC Holland Marketing, stichting Nederland Schoon en diverse overheidsorganisaties om het strand zo goed mogelijk te ondersteunen. Bron: KHN/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid