Thuisbezorgd.nl sluit zich aan bij Veganuary


Vegan – Bezorgdienst Thuisbezorgd.nl heeft zich aangesloten bij het wereldwijde initiatief Veganuary om het eten van vegan te stimuleren. Samen met experts en restaurants wil de maaltijdenbezorgdienst gedurende de maand januari mensen helpen om het eten van vegan zo eenvoudig mogelijk te maken.

Uit onderzoek van Thuisbezorgd.nl en bureau iVox blijkt dat 1 op 3 Nederlanders wel vegan wil eten, maar toch twijfels heeft. Vegan is de afgelopen jaren wel gestegen wat ook blijkt uit het feit dat 40% van alle Nederlanders en ruim de helft van de jongeren minstens een keer per maand vegan eet. Daarnaast heeft bijna 30% van alle Nederlanders de afgelopen 5 jaar voor het eerst bewust een vegan maaltijd geprobeerd.

Toch twijfelt één op de drie fijnproevers of ze met plantaardige maaltijden wel voldoende essentiële voedingsstoffen binnenkrijgen; 32% van de Nederlanders die wel eens vegan eten geeft namelijk aan niet altijd goed te weten hoe ze voldoende essentiële voedingsstoffen kunnen binnenkrijgen. Het initiatief Veganuary wil aan die onbekendheid een einde maken.

De Veganuary-beweging, waarbij honderdduizenden mensen wereldwijd het jaar beginnen met een vegan voedingspatroon, bestaat sinds 2014 en won de afgelopen jaren sterk aan populariteit. Ook Thuisbezorgd.nl ziet dat steeds meer mensen de stap naar vegan willen maken. Zo’n één op de vijf Nederlanders (21%) overweegt om vaker vegan te bestellen dan vijf jaar geleden. Die houding is terug te zien bij de bestelsite. In 2020 zag Thuisbezorgd.nl het aantal bestellingen van vegan maaltijden bijna verdubbelen. Het aantal vegan maaltijden aangeboden door restaurants is daarbij ook met 40% toegenomen.

Dierenwelzijn

Voor de meeste Nederlanders is dierenwelzijn (1 op de 5) de belangrijkste reden om vegan te eten, gevolgd door het klimaat en gezondheid. Volgens het onderzoek geven vrouwen (21%) vaker aan dan mannen (11%) dat zij vanwege het welzijn van dieren vegan zijn gaan eten.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Eerste gezamenlijke meting eiwittransitie supermarkten

Supermarkten - In Nederland is 39,7% van de eiwitten die we kopen in de supermarkt plantaardig en 60,3% dierlijk. Dit blijkt uit de eerste gezamenlijke Eiweet-meting van de supermarkten Aldi, Dirk, Ekoplaza, Jumbo, Lidl en Plus, in samenwerking met de Green Protein Alliance en ProVeg Nederland.

Lees bericht


Royal Swinkels introduceert biologisch gebrouwen FreeBrew

Introductie - Royal Swinkels introduceert een caloriearme craft soda op basis van mout. FreeBrew is gemaakt van biologische ingrediënten en mouten van gerst, haver, tarwe en spelt. De alcoholvrije dorstlesser doorloopt hetzelfde brouwproces als bier, zonder dat er alcohol wordt gevormd, en komt in de smaken bloedsinaasappel, citroen en framboos.

Lees bericht

Thuisbezorgd reikt awards uit aan beste bezorgrestaurants

Verkiezing - Thuisbezorgd.nl reikt jaarlijks de awards uit voor de beste bezorgrestaurants van Nederland. Burgers & Frites uit Rotterdam kwam net als vorig jaar als winnaar uit de bus en ontving de titel: Beste bezorgrestaurant van Nederland. Het was de tiende keer dat de awards werden uitgereikt.

Lees bericht

Cafetariaformule Kwalitaria ziet vega aandeel groeien

Formulenieuws – De vraag naar vegetarisch groeit nog steeds, merkt ook Kwalitaria. En daarmee groeit ook het aanbod van de cafetariaformule. De ruim 135 vestigingen hebben een steeds uitgebreider vega assortiment met onder andere burgers, snacks en friet specials.

Lees bericht


Nieuw bij Captain Food de plantaardige gehaktbal

Introductie – De plantaardige gehaktbal is te gebruiken voor het bekende broodjes bal, als onderdeel van een maaltijd, direct eetbaar vanuit de jus of als een berehap met pindasaus. De nieuwe vleesloze bal van Captain Food smaakt als half-om-half gehakt en is vrijwel overal voor inzetbaar.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid