Tweede Freshly Chopped opent in Rotterdamse Markthal


De producten worden voor het oog van de gast klaargemaakt

Formulenieuws – De Engelse gezonde fastfoodformule Freshly Chopped krijgt een tweede locatie in Nederland. Naast Leiden, vlakbij het treinstation, wordt in september dit jaar een vestiging geopend in de Rotterdamse Markthal.

Het contract voor de locatie is net getekend, laat Hans Wingender, Managing Director van Fresh Food Fast Company weten en er komen binnenkort meer locaties aan. Fresh Food Fast Company is de organisatie achter de franchiseformule Freshly Chopped.

Bij Freshly Chopped stellen bezoekers eenvoudig en snel zelf een gezonde en verse maaltijd samen. Vandaar ook de naam Freshly Copped, omdat de ingrediënten onder toeziend oog van de  gast bij elkaar worden ‘gechopped’. De keuze bestaat uit salades, wraps, hotpots of choppitos, maar ook smoothies, sapjes, acaï bowls of warme dranken. Bezoekers kunnen daarbij kiezen uit vastgestelde menu’s of zelf een eigen combinatie samenstellen.

Makkelijk en snel

Freshly Chopped wil gezond eten zo gemakkelijk mogelijk maken, ook voor de mensen die onderweg zijn. Bij het ‘Grab & Go’ gedeelte kiezen gasten een verse salade uit de koeling en rekenen af bij de snelkassa. Via ‘Click & Collect’ kan online alvast een gerecht besteld worden en even snel als simpel afgehaald worden.

Gestart in Ierland

Freshly Chopped is een Iers concept en in 2012 gestart door Brian Lee in Dublin. Inmiddels is de formule in verschillende landen terug te vinden en heeft het bedrijf miljoenen verse, gezonde salades geserveerd. Leiden, waar de eerste Freshly Chopped in Nederland in maart dit jaar opende, wordt geldt als springplank voor de Nederlandse markt. Volgens Wingender is de Markthal met 8 miljoen bezoekers per een uitstekende locatie om consument kennis te laten maken met het gezonde productaanbod van Freshly Chopped.

Bron: Freshly Chopped/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Eerste locatie Freshly Chopped opent in Leiden

Formulenieuws – Deze week is in Leiden, vlakbij het station, de allereerste Freshly Chopped vestiging in Nederland geopend. Het succesvolle Ierse franchiseconcept heeft al meer dan 60 restaurants in Ierland, de UK en Cyprus, en gaat nu ook in Nederland van start met de verkoop van verse, gezonde salades en maaltijden.

Lees bericht


Foodopleiding SVO verhuist naar Rotterdamse Markthal

Opleiding - Na ruim tien jaar aan de Schiekade in Rotterdam gaat de Rotterdamse opleidingslocatie van SVO vakopleiding food verhuizen naar de Markthal in het centrum. Het nieuwe onderkomen ligt in het hart van de wereld van food. SVO vakopleiding food is de landelijke opleider voor vakmensen in de foodsector en biedt mbo-opleidingen voor deeltijd- en voltijdsstudenten. SVO heeft opleidingslocaties...

Lees bericht

Bram Ladage opent pop-up store ter ere van 50 jarig jubileum

Formulenieuws - Bram Ladage opent een pop-up store in de Markthal in Rotterdam ter ere van zijn 50 jarig jubileum.  In de tijdelijke winkel kan het winkelend publiek twee weken lang terecht voor verschillende Ladage producten, zoals overhemden, sokken en tassen en foodproducten als de Ladage chips. De cafetariaketen heeft al sinds de opening van de Markthal een vaste locatie, van...

Lees bericht

Spaanse delicatessenwinkel Ibericus opent in Markthal

Formulenieuws - Liefhebbers van Spaanse ham, chorizo en andere specialiteiten uit het land van het wereldberoemde zwartpootvarken kunnen hun hart ophalen in Rotterdam. Vanaf 1 juni is de delicatessenwinkel Ibericus geopend in de Markthal. Bij Ibericus kunnen liefhebbers terecht voor alle producten van het Ibérico-varken, die ter plekken vers gesneden worden. Ibericus heeft de hoofdvestiging in Amsterdam. Wie de vestiging...

Lees bericht


Markthallen trekken bezoek, maar niet altijd kopers

Onderzoek – Markt- en foodhallen zijn in trek in Nederland. Toch zijn de meeste bezoekers vooral nieuwsgierig en kijken ze rond. Jongeren eten het vaakst bij een markt- of foodhal. De Markthal Rotterdam is de meest bezochte markthal van Nederland. Eén op de vier Nederlanders (23%) heeft weleens een bezoek gebracht aan deze hal. Dit blijkt uit de Smart Food Monitor,...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid