Uber Eats gaat Starbucks koffie thuisbezorgen
Bezorgdienst - Uber Eats en Starbucks gaan samenwerken. De bezorgdienst gaat vanaf vandaag koffie en aanverwante artikelen voortaan thuisbezorgen. Het betreft vooralsnog een proef vanuit een zestal locaties.
De bestelmogelijkheid is vooral opgestart omdat veel mensen in deze tijd inmiddels als drie maanden thuiswerken. Om de start gelijk een boost te geven wordt de eerste week geen kosten in rekening gebracht voor het bezorgen.
Daarnaast heeft Starbucks verpakkingen ontwikkeld zodat zowel warme, als koude items worden geleverd met dezelfde kwaliteit als in de winkels. De samenwerking tussen beide merken start in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht. Aukeline Tolman, General Manager Uber Eats in Nederland: “Nederland is bij uitstek een land van koffieliefhebbers, en wij zijn dan ook ontzettend enthousiast over deze samenwerking met Starbucks.”
Alice Theunissen, General Manager Starbucks Nederland: “We vinden het geweldig om de authentieke Starbucks-ervaring naar onze klanten toe te brengen. Niet alleen zodat ze kunnen genieten van het brede aanbod aan dranken die door onze barista's worden gemaakt, maar ook door het aanbieden van zoete en hartige snacks. Het is duidelijk dat thuiswerken een blijvertje is.”
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Nespresso introduceert feloranje Travel Mug
Introductie - Nespresso viert Koningsdag met de introductie van de multifunctionele Travel Mug in een nieuwe koninklijke kleur. Daarnaast gaat het koffiemerk recepten aanbieden voor een warme koffieboost of een verkoelende koffiecocktail.
Lees berichtDunkin’ introduceert abonnement met koffie voor €1
Formulenieuws – Koffie- en bakkerijketen Dunkin' introduceert het Dunkin' Koffie Abonnement in Nederland en België. Vanaf donderdag 11 april kunnen koffieliefhebbers elke dag genieten van maximaal drie warme dranken voor slechts €1 per dag.
Lees bericht‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’
Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
Lees berichtRotterdam The Hague Airport opent Starbucks Kiosk
Luchthaven – Afgelopen week heeft Avolta (voorheen HMSHost) een nieuwe Starbucks geopend op luchthaven Rotterdam The Hague Airport. De locatie is gevestigd aan airside en was voorheen een zogenaamde pop-uplocatie.
Lees berichtInspirerend Amsterdam Coffee Festival 2024
Vakbeurzen - Klein, overzichtelijk, maar vooral inspirerend. Zo kunnen we het Amsterdam Coffee Festival in de Amsterdamse Gasfabriek wel samenvatten, die van 4 tot en met 6 april werd gehouden. Op dit driedaagse vakevent staan koffie en thee centraal en alles wat daarbij komt kijken op het gebied van techniek, verpakking en hulpmiddelen om de smaak en de beleving verder te vergroten.
Lees berichtSodexo zet koffiekopjes in gemaakt van koffieafval
Catering – Coffee Based en Sodexo introduceren een innovatieve herbruikbare koffiebeker gemaakt uit koffieafval. De circulaire koffiebeker is gemaakt met Nederlandse koffievliesjes, die vrijkomen bij het branden van koffiebonen én volledig gemaakt van plantaardige materialen.
Lees bericht