Unilever en ID&T gaan samenwerken op 30 evenementen


De samenwerking tussen Unilever en ID&T is op meer dan 30 festivals terug te zien

Samenwerking - Unilever en eventorganisator ID&T Group gaan de komende drie jaar samenwerken op meer dan 30 evenementen binnen het portfolio van ID&T. Op verschillende festivals, waaronder Mysteryland, Defqon.1 Weekend Festival en alle shows van Awakenings, zullen verschillende Unilever-merken, zoals Lipton Ice Tea, te zien zijn.

Aanwezigheid op muziekevenementen is niet nieuw voor Unilever. Zeker niet met het merk Lipton Ice Tea waarmee op festivals al 15 jaar wordt samengewerkt. Met deze nieuwe, langdurige samenwerking met ID&T Group, wordt deze vorm van marketing echt geïntegreerd als essentieel onderdeel binnen de marketing- en mediamix van het merk, laat Unilever weten. Hierbij dienen muziekevenementen niet alleen als middel om de marktpenetratie binnen de frisdranksector te vergroten, maar ook als een krachtig instrument om de merkrelevantie onder de jonge doelgroep te behouden en ervaringen te bieden door middel van de creatieve kracht van festivals. De samenwerking met ID&T zorgt er voor dat Unilever een jaarlijks bereik krijgt van ruim 2 miljoen festivalbezoekers en nog eens 10 miljoen mensen via sociale media.

Jonge doelgroep

Naast Lipton Ice Tea, heeft Unilever een overkoepelende strategische visie om merken uit diverse productcategorieën waaronder Nutrition, Ice Cream, Personal Care, Beauty & Wellbeing en Home Care, te integreren met festivals als krachtig marketinginstrument, gericht op een diverse en betrokken jonge doelgroep. De samenwerking met ID&T sluit perfect aan op deze strategie.

Bron: ID&T/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Mark Hanemaaijer verruilt Unilever voor Europastry

Persoonlijk - Mark Hanemaaijer verruilt Unilever na 12 jaar om aan de slag te gaan bij Europastry als directeur Sales & Marketing Central Europe. Hanemaaijer werkte de afgelopen vijf jaar als directeur Out-of-Home. Daarvoor werkte Hanemaaijer voor de retail binnen Unilever, zo was hij onder meer verantwoordelijk voor de introductie van het Unilever-assortiment bij Aldi en Lidl.

Lees bericht



Steeds vaker worden flessen en blikjes ingeleverd

Statiegeld - Eén jaar na de invoering van statiegeld op blikjes, wordt op dit moment ongeveer 65% ingeleverd. Naar inschatting komt het inzamelpercentage voor alle plastic drankflessen, groot en klein, met én zonder statiegeld over 2023 op 71% uit. Dit is in lijn met de verwachting. Dat laat Verpact, voorheen Stichting Afvalfonds Verpakkingen, weten.

Lees bericht




ID&T verruilt na 20 jaar Heineken voor AB Inbev

Festival - Bezoekers van de festivals Mysteryland, Defqon.1, en Awakenings drinken voortaan geen producten meer van Heineken, maar van AB InBev. Na 20 jaar heeft festivalorganisator ID&T Groep de samenwerking met Heineken beëindigd en stapt de organisator over op de biermerken Bud en Corona.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid