Unilever en ID&T gaan samenwerken op 30 evenementen


De samenwerking tussen Unilever en ID&T is op meer dan 30 festivals terug te zien

Samenwerking - Unilever en eventorganisator ID&T Group gaan de komende drie jaar samenwerken op meer dan 30 evenementen binnen het portfolio van ID&T. Op verschillende festivals, waaronder Mysteryland, Defqon.1 Weekend Festival en alle shows van Awakenings, zullen verschillende Unilever-merken, zoals Lipton Ice Tea, te zien zijn.

Aanwezigheid op muziekevenementen is niet nieuw voor Unilever. Zeker niet met het merk Lipton Ice Tea waarmee op festivals al 15 jaar wordt samengewerkt. Met deze nieuwe, langdurige samenwerking met ID&T Group, wordt deze vorm van marketing echt geïntegreerd als essentieel onderdeel binnen de marketing- en mediamix van het merk, laat Unilever weten. Hierbij dienen muziekevenementen niet alleen als middel om de marktpenetratie binnen de frisdranksector te vergroten, maar ook als een krachtig instrument om de merkrelevantie onder de jonge doelgroep te behouden en ervaringen te bieden door middel van de creatieve kracht van festivals. De samenwerking met ID&T zorgt er voor dat Unilever een jaarlijks bereik krijgt van ruim 2 miljoen festivalbezoekers en nog eens 10 miljoen mensen via sociale media.

Jonge doelgroep

Naast Lipton Ice Tea, heeft Unilever een overkoepelende strategische visie om merken uit diverse productcategorieën waaronder Nutrition, Ice Cream, Personal Care, Beauty & Wellbeing en Home Care, te integreren met festivals als krachtig marketinginstrument, gericht op een diverse en betrokken jonge doelgroep. De samenwerking met ID&T sluit perfect aan op deze strategie.

Bron: ID&T/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Coca-Cola introduceert in 2025 diverse nieuwe smaken

Introducties - Coca-Cola introduceert in 2025 weer een reeks innovaties in het frisdrankschap. De frisdrankleverancier blijft zich richten op vernieuwing om in te spelen op de behoeften en smaakvoorkeuren van consumenten. Dit jaar introduceert het merk een breed scala aan innovaties, met verrassende smaken, suikervrije varianten en vernieuwde verpakkingen.

Lees bericht


Unilever brengt de ijsdivisie naar de beurs

IJs - Unilevers ijsdivisie gaat naar de beurs, zo maakt het bedrijf vandaag bekend bij de presentatie van de jaarcijfers. Unilever boekte vorig jaar een omzet van € 60,8 miljard, een stijging van 2% ten opzichte van 2023. De ijsdivisie - een naam voor het nieuwe bedrijf is er nog niet - omvat merken als Ben & Jerry’s, Magnum en Ola, en wordt een...

Lees bericht


Vrumona neemt hard seltzer-merk GiG Drinks over

Overname - Vrumona, Nederlandse producent van onder andere Pepsi, Rivella, en Crystal Clear stapt in een nieuwe categorie en wordt eigenaar van GiG Drinks. GiG staat in Nederland bekend om de populaire hard seltzer producten en zijn een aanvulling op het frisdrankportfolio van Vrumona.

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid