Unilever en partners pakken voor tiende jaar kerstpakketten in voor voedselbank
Actie – Unilever pakt samen met een aantal partner van 7 tot en met 11 december meer dan 42.000 kerstpakketten in voor de voedselbank. De medewerkers steken voor de tiende keer de handen uit de mouwen voor dit recordaantal pakketten.
De actie wordt gehouden samen met partners Shell, Bidfood, Nationale Postcode Loterij, Sodexo, NIBC, Mars, Riedel, Dr. Oetker en Upfield. Voorgaande jaren vond het inpakken onder andere plaats in het distributiecentrum van de voedselbank in Rotterdam, maar met de geldende coronamaatregelen wordt een gedeelte van het inpakken nu gedaan bij Rotterdam Ahoy. Daar kan het inpakken veilig en op voldoende afstand van elkaar plaatsvinden. Bidfood pakt deze week in de eigen locatie in Amsterdam de pakketten in. De kerstpakketten zijn bedoeld voor klanten van voedselbanken in heel Nederland en bevatten producten om de feestdagen samen te kunnen vieren.
Tien jaar samen sterk
De Unilever kerstpakketten-actie startte in december 2011, toen de directie en medewerkers van Unilever Benelux in Rotterdam 2.400 kerstpakketten met Unilever-producten samenstelden voor Rotterdamse gezinnen. Sinds 2011 is een snelle groei ingezet; wat begon als inpakken in een vergaderzaal van het Unilever-kantoor is nu uitgegroeid tot een grootschalig project, met ieder jaar meer kerstpakketten én meer verschillende producten van partners zoals Mars, Dr. Oetker, Riedel en Upfield.
De voedselbank is blij met de hulp, zeker in een jaar waarin de druk op de voedselbank verder is toegenomen. Pien de Ruig van Vereniging van Nederlandse Voedselbanken: “Als corona ons iets duidelijk maakt, dan is het dat tegenslag iedereen kan treffen. Toch merken we dat veel mensen zich nog schamen voor hulp van de voedselbank, terwijl anderen niet eens weten dat ze in aanmerking komen, omdat ze bijvoorbeeld een baan of eigen vermogen hebben.”
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Unilever zet merken Magnum en Ben & Jerry’s in de etalage
IJsdivisie - Unilever wil de ijsjesafdeling, waar de merken Magnum en Ben & Jerry's onder vallen, van de hand doen. Het levensmiddelenbedrijf is van mening dat de ijsdivisie met een andere eigenaar beter in staat is om te groeien.
Lees berichtFrans van Engelen volgt Arjen van Strien op bij Hak
Benoeming - Frans van Engelen (37) start per 18 maart als nieuwe commercieel directeur van groente- en peulvruchtenfabrikant Hak. Van Engelen volgt Arjen van Strien op, die deze rol ruim tien jaar heeft vervuld. Ook treedt Van Engelen toe tot de directie van Hak.
Lees berichtStrandpaviljoenondernemers verwend met pizza bij opbouw
Strandpaviljoens - De strandpaviljoens zijn volop bezig met de start van het nieuwe seizoen. De tijdelijke locaties worden weer opgebouwd en de jaarrond paviljoens worden klaargemaakt voor het buitenseizoen. Dr. Oetker Professional speelde hierop in om een aantal van hen langs de Nederlandse kust te verrassen met warme pizza’s.
Lees berichtUnilever benoemt Heiko Schipper tot president Nutrition
Benoeming - Heiko Schipper wordt de nieuwe ‘president nutrition’ bij Unilever. Hij is daarmee de opvolger van Hanneke Faber, die enkele maanden geleden bij Unilever opstapte om bij Logitech aan de slag te gaan.
Lees berichtSandra Vingerling nieuwe directeur Retail Vrumona
Benoeming - Sandra Vingerling start per 1 mei 2024 als nieuwe directeur Retail bij Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew. Zij neemt de functie over van Arjen Reijnierse, die deze verantwoordelijkheid momenteel a.i. vervult. Vrumona kiest hiermee voor een interne opvolger.
Lees berichtZes maaltijden van The Green Table bij Shell Mobility Hub
Formulenieuws - Shell Mobility Hub in Den Haag introduceert zes kant-en-klaarmaaltijden van The Green Table. Het gaat om duurzame, plantaardige maaltijden voor EV-rijders, zo laat Shell weten. De maaltijden zijn voor €7,55 beschikbaar.
Lees bericht