Unilever en partners pakken voor tiende jaar kerstpakketten in voor voedselbank
![](/images/made/uploads/Kerstpakketten_Unilever_1080_718_90.jpg)
Actie – Unilever pakt samen met een aantal partner van 7 tot en met 11 december meer dan 42.000 kerstpakketten in voor de voedselbank. De medewerkers steken voor de tiende keer de handen uit de mouwen voor dit recordaantal pakketten.
De actie wordt gehouden samen met partners Shell, Bidfood, Nationale Postcode Loterij, Sodexo, NIBC, Mars, Riedel, Dr. Oetker en Upfield. Voorgaande jaren vond het inpakken onder andere plaats in het distributiecentrum van de voedselbank in Rotterdam, maar met de geldende coronamaatregelen wordt een gedeelte van het inpakken nu gedaan bij Rotterdam Ahoy. Daar kan het inpakken veilig en op voldoende afstand van elkaar plaatsvinden. Bidfood pakt deze week in de eigen locatie in Amsterdam de pakketten in. De kerstpakketten zijn bedoeld voor klanten van voedselbanken in heel Nederland en bevatten producten om de feestdagen samen te kunnen vieren.
Tien jaar samen sterk
De Unilever kerstpakketten-actie startte in december 2011, toen de directie en medewerkers van Unilever Benelux in Rotterdam 2.400 kerstpakketten met Unilever-producten samenstelden voor Rotterdamse gezinnen. Sinds 2011 is een snelle groei ingezet; wat begon als inpakken in een vergaderzaal van het Unilever-kantoor is nu uitgegroeid tot een grootschalig project, met ieder jaar meer kerstpakketten én meer verschillende producten van partners zoals Mars, Dr. Oetker, Riedel en Upfield.
De voedselbank is blij met de hulp, zeker in een jaar waarin de druk op de voedselbank verder is toegenomen. Pien de Ruig van Vereniging van Nederlandse Voedselbanken: “Als corona ons iets duidelijk maakt, dan is het dat tegenslag iedereen kan treffen. Toch merken we dat veel mensen zich nog schamen voor hulp van de voedselbank, terwijl anderen niet eens weten dat ze in aanmerking komen, omdat ze bijvoorbeeld een baan of eigen vermogen hebben.”
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Broekhuyzen Horecagroothandel wordt Bidfood Noordwijkerhout
Overname - Na jarenlang zelfstandig actief te zijn geweest in de regio gaat Broekhuyzen Horecagroothandel per 1 januari 2025 verder als Bidfood Noordwijkerhout. Dat hebben beide partijen dinsdag bekendgemaakt.
Lees berichtShell Café introduceert ijskoffies met Lattiz
Introductie – Shell en FrieslandCampina werken met het merk Lattiz al lange tijd samen. Samen zorgen zij voor miljoenen kopjes koffie langs de weg. Die samenwerking wordt nu uitgebreid met de introductie van ijskoffie met de Lattiz, het systeem dat zorgt opschuimmelk.
Lees berichtJasper Spaargaren nieuwe CMO bij The Flower Farm
Benoeming - Jasper Spaargaren is benoemd tot CMO van het merk The Flower Farm. Spaargaren is afkomstig van onder andere Unilever en Vrumona, maar werkte hiervoor als horecaondernemer bij het vernieuwende restaurantconcept The Shift in Den Bosch.
Lees berichtFoodservice groothandels verenigen zich in FSN
Groothandels – Zes groothandels in de foodservicesector hebben zich verenigd in een nieuwe branchevereniging genaamd Foodservice Nederland (FSN). FSN is aangesloten bij Ondernemend Nederland (ONL) en wordt voorgezeten door de oud-politicus Erik Ziengs. De bedrijven willen de foodservicesector een duidelijke stem richting politiek Den Haag geven.
Lees berichtUnilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo starten ‘Het Wortel Collectief’
Samenwerking – Omdat je samen in regeneratieve landbouw meer kunt bereiken dan alleen zijn Unilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo Unilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo ‘Het Wortel Collectief’ gestart. De naam verwijst naar het eerste product dat in het kader van het gezamenlijk regeneratieve project wordt ingezet, de wortel.
Lees berichtOK Nederland opent in Diemen 100e vestiging
Tankstation - Voormalig Shell-tankstation ‘Diemerpolderweg’ in Diemen is volledig omgekleurd naar de huisstijl van OK. Diemen is de 100ste tankstationlocatie van OK. Het station heeft ook een nieuw OK Café gekregen. OK Café is een eigen shopconcept van OK Nederland.
Lees bericht