Unilever en partners pakken voor tiende jaar kerstpakketten in voor voedselbank


Foto bij: Archief Unilever

Actie – Unilever pakt samen met een aantal partner van 7 tot en met 11 december meer dan 42.000 kerstpakketten in voor de voedselbank. De medewerkers steken voor de tiende keer de handen uit de mouwen voor dit recordaantal pakketten.

De actie wordt gehouden samen met partners Shell, Bidfood, Nationale Postcode Loterij, Sodexo, NIBC, Mars, Riedel, Dr. Oetker en Upfield.  Voorgaande jaren vond het inpakken onder andere plaats in het distributiecentrum van de voedselbank in Rotterdam, maar met de geldende coronamaatregelen wordt een gedeelte van het inpakken nu gedaan bij Rotterdam Ahoy.  Daar kan het inpakken veilig en op voldoende afstand van elkaar plaatsvinden. Bidfood pakt deze week in de eigen locatie in Amsterdam de pakketten in. De kerstpakketten zijn bedoeld voor klanten van voedselbanken in heel Nederland en bevatten producten om de feestdagen samen te kunnen vieren.

Tien jaar samen sterk

De Unilever kerstpakketten-actie startte in december 2011, toen de directie en medewerkers van Unilever Benelux in Rotterdam 2.400 kerstpakketten met Unilever-producten samenstelden voor Rotterdamse gezinnen. Sinds 2011 is een snelle groei ingezet; wat begon als inpakken in een vergaderzaal van het Unilever-kantoor is nu uitgegroeid tot een grootschalig project, met ieder jaar meer kerstpakketten én meer verschillende producten van partners zoals Mars, Dr. Oetker, Riedel en Upfield.

De voedselbank is blij met de hulp, zeker in een jaar waarin de druk op de voedselbank verder is toegenomen. Pien de Ruig van Vereniging van Nederlandse Voedselbanken: “Als corona ons iets duidelijk maakt, dan is het dat tegenslag iedereen kan treffen. Toch merken we dat veel mensen zich nog schamen voor hulp van de voedselbank, terwijl anderen niet eens weten dat ze in aanmerking komen, omdat ze bijvoorbeeld een baan of eigen vermogen hebben.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Dr. Oetker wil nieuwe desserttrend starten met Pudu Pudu

Introductie – Voedingsproducent Dr. Oetker en internationaal ontwerpbureau UXUS hebben in Los Angeles (VS) een nieuw shopconcept ontwikkeld dat het dessertmerk Pudu Pudu een eigentijdse uitstraling moet geven.  Het Duitse levensmiddelenbedrijf wil met de suikerzoete winkel een nieuwe desserttrend lanceren.

Lees bericht



Shell opent binnenkort aan A16 nieuwe format ‘Shell Café’

Petrol - Shell opent binnenkort de nieuwe shopformule, waar eatertainment en gastbeleving een centrale rol spelen. Het nieuwe shopconcept voor bemande tankstations dat gepresenteerd wordt onder de naam Shell Café krijgt een zogenaamde ‘hygge-ambiance’ en zal als eerste te zien zijn bij Shell-tankstation Sandelingen Oost aan de A16 bij Hendrik-Ido-Ambacht.

Lees bericht




Horeca Bingo Spektakel trekt 45.000 bezoekers

Groothandel – Het door Bidfood in samenwerking met de Horecava, Horecabrains en diverse partners georganiseerde Horeca Bingo Spektakel trok gisteravond 45.000 online kijkers. De avond vol entertainment werd gepresenteerd door Ruben Nicolai met muziekentertainment van onder andere André Hazes en René le Blanc.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid