Unilever en partners pakken voor tiende jaar kerstpakketten in voor voedselbank


Foto bij: Archief Unilever

Actie – Unilever pakt samen met een aantal partner van 7 tot en met 11 december meer dan 42.000 kerstpakketten in voor de voedselbank. De medewerkers steken voor de tiende keer de handen uit de mouwen voor dit recordaantal pakketten.

De actie wordt gehouden samen met partners Shell, Bidfood, Nationale Postcode Loterij, Sodexo, NIBC, Mars, Riedel, Dr. Oetker en Upfield.  Voorgaande jaren vond het inpakken onder andere plaats in het distributiecentrum van de voedselbank in Rotterdam, maar met de geldende coronamaatregelen wordt een gedeelte van het inpakken nu gedaan bij Rotterdam Ahoy.  Daar kan het inpakken veilig en op voldoende afstand van elkaar plaatsvinden. Bidfood pakt deze week in de eigen locatie in Amsterdam de pakketten in. De kerstpakketten zijn bedoeld voor klanten van voedselbanken in heel Nederland en bevatten producten om de feestdagen samen te kunnen vieren.

Tien jaar samen sterk

De Unilever kerstpakketten-actie startte in december 2011, toen de directie en medewerkers van Unilever Benelux in Rotterdam 2.400 kerstpakketten met Unilever-producten samenstelden voor Rotterdamse gezinnen. Sinds 2011 is een snelle groei ingezet; wat begon als inpakken in een vergaderzaal van het Unilever-kantoor is nu uitgegroeid tot een grootschalig project, met ieder jaar meer kerstpakketten én meer verschillende producten van partners zoals Mars, Dr. Oetker, Riedel en Upfield.

De voedselbank is blij met de hulp, zeker in een jaar waarin de druk op de voedselbank verder is toegenomen. Pien de Ruig van Vereniging van Nederlandse Voedselbanken: “Als corona ons iets duidelijk maakt, dan is het dat tegenslag iedereen kan treffen. Toch merken we dat veel mensen zich nog schamen voor hulp van de voedselbank, terwijl anderen niet eens weten dat ze in aanmerking komen, omdat ze bijvoorbeeld een baan of eigen vermogen hebben.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Sandra Vingerling nieuwe directeur Retail Vrumona

Benoeming - Sandra Vingerling start per 1 mei 2024 als nieuwe directeur Retail bij Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew. Zij neemt de functie over van Arjen Reijnierse, die deze verantwoordelijkheid momenteel a.i. vervult. Vrumona kiest hiermee voor een interne opvolger.

Lees bericht



Blue Band lanceert als eerste in Nederland een papieren kuip

Introductie - Als eerste in Nederland lanceert Blue Band een kuip die gemaakt is van papier. De innovatieve kuip is vrij van plastic, 100% recyclebaar en mag gewoon bij het papierafval weggegooid worden. Naast de nieuwe verpakking, introduceert Blue Band eveneens een vernieuwd ontwerp dat duidelijk de zes natuurlijke ingrediënten van Roombeter visualiseert.

Lees bericht

Shell Vémars Est in Frankrijk wint Shell Barista Cup

Wedstrijd - De winnaar van de Shell Barista Cup 2023 is bekend. Winnaar is dit jaar geworden Shell Vémars Est gelegen in Frankrijk, ten noorden van Parijs. De finale vond plaats op 17 januari bij koffie leverancier Selecta waar baristas van Shell stations uit Nederland, België, Luxemburg én Frankrijk tegen elkaar streden voor de titel ‘Beste Barista langs de weg’.

Lees bericht


PS in Foodservice lanceert PS Impact Score

Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid