Unilever en partners pakken voor tiende jaar kerstpakketten in voor voedselbank


Foto bij: Archief Unilever

Actie – Unilever pakt samen met een aantal partner van 7 tot en met 11 december meer dan 42.000 kerstpakketten in voor de voedselbank. De medewerkers steken voor de tiende keer de handen uit de mouwen voor dit recordaantal pakketten.

De actie wordt gehouden samen met partners Shell, Bidfood, Nationale Postcode Loterij, Sodexo, NIBC, Mars, Riedel, Dr. Oetker en Upfield.  Voorgaande jaren vond het inpakken onder andere plaats in het distributiecentrum van de voedselbank in Rotterdam, maar met de geldende coronamaatregelen wordt een gedeelte van het inpakken nu gedaan bij Rotterdam Ahoy.  Daar kan het inpakken veilig en op voldoende afstand van elkaar plaatsvinden. Bidfood pakt deze week in de eigen locatie in Amsterdam de pakketten in. De kerstpakketten zijn bedoeld voor klanten van voedselbanken in heel Nederland en bevatten producten om de feestdagen samen te kunnen vieren.

Tien jaar samen sterk

De Unilever kerstpakketten-actie startte in december 2011, toen de directie en medewerkers van Unilever Benelux in Rotterdam 2.400 kerstpakketten met Unilever-producten samenstelden voor Rotterdamse gezinnen. Sinds 2011 is een snelle groei ingezet; wat begon als inpakken in een vergaderzaal van het Unilever-kantoor is nu uitgegroeid tot een grootschalig project, met ieder jaar meer kerstpakketten én meer verschillende producten van partners zoals Mars, Dr. Oetker, Riedel en Upfield.

De voedselbank is blij met de hulp, zeker in een jaar waarin de druk op de voedselbank verder is toegenomen. Pien de Ruig van Vereniging van Nederlandse Voedselbanken: “Als corona ons iets duidelijk maakt, dan is het dat tegenslag iedereen kan treffen. Toch merken we dat veel mensen zich nog schamen voor hulp van de voedselbank, terwijl anderen niet eens weten dat ze in aanmerking komen, omdat ze bijvoorbeeld een baan of eigen vermogen hebben.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Pilot Ben & Jerry’s moet broeikasgas melkveehouderijen halveren

Duurzaamheid – IJsmerk Ben & Jerry’s gaat zich inzetten om de uitstoot van broeikasgassen op vijftien melkveehouderijen tegen het eind van 2024 terug te brengen tot de helft van het sectorgemiddelde. Zodra het project van ‘Mootopia’ zich heeft bewezen, worden de initiatieven uitgebreid naar boerderijen in de wereldwijde zuivel supply chain van Ben & Jerry’s.

Lees bericht



De Pizzabakkers komen met plant-based pizza

Formulenieuws – De Pizzabakkers komen in april met een plant-based pizza, die ontwikkeld is met een team van plant-basedspecialisten. De plant-based pizza, met de naam ’Nduja Vegana, staat vooralsnog tijdelijk op het menu.

Lees bericht




© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid