Unilever zet volgende stap tegen voedselverspilling
![](/images/made/uploads/PostNL-MagicPakket-TGTG-Unilever_(Medium)_1080_720_90.jpg)
Voedselverspilling – Too Good To Go en Unilever zetten de volgende stap in de strijd tegen voedselverspilling. Voortaan is het mogelijk om via de Too Good To Go app een pakket met producten van onder andere Unox, Knorr, Calvé en Conimex thuis te laten bezorgen, direct van de maker naar de consument. Dat betekent ook voor Too Good To Go nieuwe mogelijkheden.
Beide partijen werken al langer samen om pakketten met producten – die niet meer via de reguliere kanalen kunnen worden aangeboden – aan te bieden. Via de Too Good To Go app kun je producten die anders worden weggegooid, reserveren en ophalen bij een restaurant, bakker of supermarkt in de buurt. Daar komt nu een nieuwe functie bij; het bestellen en thuisbezorgd krijgen van een pakket met Unilever-producten die niet meer via de reguliere kanalen kunnen worden aangeboden. De samenwerking zorgt ook voor een landelijke dekking, omdat de producten nu aan huis worden geleverd.
Unilever en Too Good To Go hebben de samenwerking de afgelopen twee weken getest. Deze test was succesvol en daarom kan er nu verder uitgerold worden.
De inhoud van het pakket bestaat op dit moment alleen uit Unilever producten. In de toekomst zou een pakket uit veel meer verschillende producten moeten bestaan. Unilever en Too Good To Go roepen andere voedingsmiddelenbedrijven dan ook op om mee te doen en samen voedselverspilling te verminderen.
Directe aanbieder
Voor Too Good To Go betekent deze stap dat zij een nieuw bedrijfsmodel toevoegen aan hun bestaande activiteiten. Zij worden een directe aanbieder van voeding en niet meer alleen een tussenpersoon. Dit betekent dat zij nu in staat zijn om meer voedsel te kunnen redden, direct van bijvoorbeeld producenten.
Bron: Unilever/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Rotterdams Urban Winery lanceert wijn van geredde druiven
Wijn - Met de lancering van Rotterdam Urban Winery's eerste circulaire wijnen heeft het merk een revolutionaire stap gezet in de wereld van duurzame wijnproductie en het tegengaan van voedselverspilling. Deze wijnen, gemaakt van tafeldruiven die anders in de afvalbak zouden belanden, zetten een nieuwe standaard voor duurzaamheid en innovatie in wijnproductie.
Lees berichtJasper Spaargaren nieuwe CMO bij The Flower Farm
Benoeming - Jasper Spaargaren is benoemd tot CMO van het merk The Flower Farm. Spaargaren is afkomstig van onder andere Unilever en Vrumona, maar werkte hiervoor als horecaondernemer bij het vernieuwende restaurantconcept The Shift in Den Bosch.
Lees berichtInstock redt in 10 jaar tijd 3 miljoen kilo voedsel
Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.
Lees berichtUnilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo starten ‘Het Wortel Collectief’
Samenwerking – Omdat je samen in regeneratieve landbouw meer kunt bereiken dan alleen zijn Unilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo Unilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo ‘Het Wortel Collectief’ gestart. De naam verwijst naar het eerste product dat in het kader van het gezamenlijk regeneratieve project wordt ingezet, de wortel.
Lees berichtMark Hanemaaijer verruilt Unilever voor Europastry
Persoonlijk - Mark Hanemaaijer verruilt Unilever na 12 jaar om aan de slag te gaan bij Europastry als directeur Sales & Marketing Central Europe. Hanemaaijer werkte de afgelopen vijf jaar als directeur Out-of-Home. Daarvoor werkte Hanemaaijer voor de retail binnen Unilever, zo was hij onder meer verantwoordelijk voor de introductie van het Unilever-assortiment bij Aldi en Lidl.
Lees berichtUnilever en ID&T gaan samenwerken op 30 evenementen
Samenwerking - Unilever en eventorganisator ID&T Group gaan de komende drie jaar samenwerken op meer dan 30 evenementen binnen het portfolio van ID&T. Op verschillende festivals, waaronder Mysteryland, Defqon.1 Weekend Festival en alle shows van Awakenings, zullen verschillende Unilever-merken, zoals Lipton Ice Tea, te zien zijn.
Lees bericht