Vegan Junk Food Bar wil internationaal uitbreiden


VJFB-gerechten zijn kleurrijk en instagrammable / Foto bij: VJFB

Formulenieuws – De vegetarische Junk Food Bar (VJFB) wil uitbreiden in de belangrijkste steden ter wereld. Om deze plannen te kunnen waarmaken zoekt het bedrijf franchisers die een vestiging willen starten.

VJFB is vanaf vandaag op zoek naar ‘gekwalificeerde, goed gekapitaliseerde foodservice franchisenemers met gedegen praktijkervaring in het foodservice-segment om het merk internationaal uit te rollen’, aldus de keten met vier vestigingen in Nederland. Een passie voor plantaardig eten is een groot pluspunt.

Maar het wensen lijstje voor de ideale franchise is uitvoeriger. Zo moet de ideale kandidaat een bewezen trackrecord hebben op het gebied van samenwerking met internationale merken als distributeur, partner, agent, franchisenemer of licentiehouder. Maar ook een sterke financiële achtergrond met kennis van de lokale consumentenmarkt, geboekte successen in de horeca. En, alsof dat nog niet genoeg is, moet de kandidaat de wens hebben om de komende jaren minimaal 10 tot 100 VJFB-stores te ontwikkelen in hun marktgebied.

Vegan Junk Food, opende de VJFB in 2017 in het monumentale deel van Amsterdam haar eerste restaurant. Het moest een plek worden waar veganisten en niet-veganisten samen konden genieten van vegan junk food. Snel hierna volgde er vier extra vestigingen in Nederland. In 2018 werd VJFB de winnaar van 2 prijzen bij de Vegan Awards NL.

VJFB serveert innovatieve veganistische junkfood gerechten, zoals VJFBurgers, Freak Fries en Zeafood tot cocktails. Naast bites en drinks biedt de keten tegenwoordig ook merchandise items aan. Voor franchisenemers betekent het dat naast het restaurant, VJFB ook als lifestyle merk kan worden ingezet zodat nieuwe inkomstenstromen kunnen worden opgezet.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Eerste gezamenlijke meting eiwittransitie supermarkten

Supermarkten - In Nederland is 39,7% van de eiwitten die we kopen in de supermarkt plantaardig en 60,3% dierlijk. Dit blijkt uit de eerste gezamenlijke Eiweet-meting van de supermarkten Aldi, Dirk, Ekoplaza, Jumbo, Lidl en Plus, in samenwerking met de Green Protein Alliance en ProVeg Nederland.

Lees bericht


Royal Swinkels introduceert biologisch gebrouwen FreeBrew

Introductie - Royal Swinkels introduceert een caloriearme craft soda op basis van mout. FreeBrew is gemaakt van biologische ingrediënten en mouten van gerst, haver, tarwe en spelt. De alcoholvrije dorstlesser doorloopt hetzelfde brouwproces als bier, zonder dat er alcohol wordt gevormd, en komt in de smaken bloedsinaasappel, citroen en framboos.

Lees bericht

Cafetariaformule Kwalitaria ziet vega aandeel groeien

Formulenieuws – De vraag naar vegetarisch groeit nog steeds, merkt ook Kwalitaria. En daarmee groeit ook het aanbod van de cafetariaformule. De ruim 135 vestigingen hebben een steeds uitgebreider vega assortiment met onder andere burgers, snacks en friet specials.

Lees bericht

Nieuw bij Captain Food de plantaardige gehaktbal

Introductie – De plantaardige gehaktbal is te gebruiken voor het bekende broodjes bal, als onderdeel van een maaltijd, direct eetbaar vanuit de jus of als een berehap met pindasaus. De nieuwe vleesloze bal van Captain Food smaakt als half-om-half gehakt en is vrijwel overal voor inzetbaar.

Lees bericht



Frikandel meest bestelde product op Nieuwjaarsdag

Analyse – Traditioneel maakt Thuisbezorgd aan het einde van het jaar een overzicht van de meest populaire bestelde gerechten. Dit jaar is het overzicht uitgebreider en biedt de analyse van de bestellingen een aardige inzage in het consumptiegedrag van de Nederlander bij bestellingen. Een overzicht van de Nederlandse trek in frikandel speciaal op nieuwjaarsdag en de grootste zoetekauw van Nederland, tot...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid