Vereniging E-Commerce Nederland wordt lid van de VGL


Binnenkort wordt overleg gevoerd met de sociale partners over de aansluiting van e-commercebedrijven bij VGL

Lidmaatschap - Vereniging E-Commerce Nederland (afgekort VEN) wordt lid van de Vereniging van Grootwinkelbedrijven in Levensmiddelen (afgekort VGL). De leden van de VGL hebben tijdens een extra ALV ingestemd met het lidmaatschap en vastgelegd hoe VEN de e-commerce zal vertegenwoordigen binnen de VGL.

Een aansluiting bij de VGL zorgt er ook voor dat de aansluiting bij het Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL) is geregeld. Door het lidmaatschap is dat automatisch geregeld. Alle betrokkenen zien in de aansluiting een meerwaarde voor zowel de individuele bedrijven als de betrokken medewerkers. Beide verenigingen geven aan de aansluiting een logische stap is, ook al zijn er verschillen. Maar door een betere samenwerking voorzien beide partijen een sterkere foodsector.

In de komende periode worden ook de consequenties besproken van de aansluiting van VEN binnen de VGL met de sociale partners.

Bron: VGL/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Foodpartijen IMVO-convenant boeken flinke vooruitgang’

Monitoring - De partijen van het IMVO-convenant Voedingsmiddelen hebben veel bereikt in het vierde jaar, volgens een SER-bericht. Zo werden wereldwijd 50 experts opgeleid om risicoanalyses op het gebied van mensenrechten uit te voeren. Ook deden dit jaar meer bedrijven mee aan de monitoring, 156 tegenover 119 in het derde jaar.

Lees bericht


GS1 maakt zich op voor statiegeld op blikjes

Inzameling - Vanaf 31 december 2022 gaan consumenten statiegeld betalen voor metalen drankverpakkingen met een inhoud van drie liter of minder. Het doel van de maatregel is het inzamelen en recyclen van de twee miljard blikjes, waarvan op dit moment een groot deel in de natuur belandt. GS1 treft de voorbereidingen om ervoor te zorgen dat data over de blikjes kan worden...

Lees bericht


CBL wil nieuw inzamelsysteem flesjes en blikjes

Inzameling – Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), de brancheorganisatie van de supermarkten in Nederland, pleit voor het opzetten van een nieuw landelijk inzamelsysteem waarmee blikjes en andere verpakkingssoorten en producten in de toekomst kunnen worden ingezameld.

Lees bericht


Jubilerend Marketing4Results organiseerde zes impactvolle sessies

Jubileum – Marketing4Results bestaat vijftien jaar. Voor het marketingbureau voor foodservice reden iets waardevols te organiseren. Het werden zes sessies gewijd aan een betekenisvolle economie. Thema’s als plasticreductie, voedselverspilling, onderwijs en true pricing kwamen voorbij, met vooral schokkende cijfers. De foodsector staat voor uitdagingen en wel op korte termijn.

Lees bericht

Makro staakt tijdelijke verkoop niet-food gerelateerde non-food

Groothandel – Makro heeft vandaag zelf besloten om tijdelijk te stoppen met de verkoop van non-food artikelen die niet-food gerelateerd zijn. De groothandel geeft aan kennis te hebben genomen van het publieke debat en wil zich solidair tonen met ondernemend Nederland. De zogenaamde ‘essentiële producten’ blijft Makro wel verkopen.

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid