Voortaan ook betalen met Apple Pay bij Aldi Shop & Go
Formulenieuws - Aldi heeft de betaalmogelijkheden in Aldi Shop & Go in Utrecht uitgebreid. Voortaan kan de klant in het kassaloze filiaal naast creditcard ook betalen met Apple Pay. Veel gehoorde kritiek bij de Aldi Shop & Go was dat er alleen betaald kon worden met creditcard.
Aldi noemt de uitbreiding van de betaalmogelijkheden een belangrijke stap in het optimaliseren van het winkelconcept. De winkel, die afgelopen zomer opende in het centrum van de Domstad, is een testwinkel. In het filiaal test en optimaliseert de discounter de nieuwe technologie die kassaloos winkelen mogelijk maakt. De afgelopen maanden zijn zowel zichtbare als onzichtbare veranderingen doorgevoerd. Zo zijn de productgroepen in de winkel uitgebreid en heeft de Aldi Shop & Go-app diverse updates gehad.
Kunstmatige intelligentie
Het kassaloze filiaal beschikt over een systeem gebaseerd op kunstmatige intelligentie dat door klantervaringen steeds verder optimaliseert, aldus Aldi in een toelichting. Intelligente camera’s in het plafond en sensoren in de schappen detecteren de bewegingen van de klant en het gekozen product. De klant wordt zelf niet herkend. Het systeem voldoet aan de Europese voorwaarde, die hiervoor gelden. Om de privacy verder te garanderen wordt er ook geen gebruik gemaakt van gezichtsherkenning, scans van ogen of vingerafdrukken. Ook wordt er geen biometrische kenmerken vastgelegd. Aldi wijst er op dat klanten ook niet persoonlijk worden geïdentificeerd en dus ook tijdens het winkelen niet herkenbaar zijn.
Eenvoudig en snel
In de winkel kunnen klanten snel en eenvoudig boodschappen doen. Na het installeren van de Aldi Shop & Go-app kunnen de klanten hun boodschappen direct in de boodschappentas stoppen, zonder de producten eerst te scannen. Het afrekenen gebeurt bij het verlaten van de winkel. De betaling vindt plaats via de gekozen betaalmethode. Dat kan dus nu de creditcard zijn of Apple Pay. Aldi laat weten achter te schermen te werken aan nog meer ‘systeemoptimalisaties’ die het boodschappen verder moeten vereenvoudigen.
Bron: Aldi/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Duitse Edeka neemt deel De Groot Fresh Group over
Overname - De Duitse marktleider in de supermarktsector Edeka neemt bedrijfsonderdelen over van een Nederlandse agf-leverancier. Het gaat om ‘De Groot Fresh Group’ in Hedel. De overnemende partij is Everest, de inkoopdochter van Edeka, waar ook Jumbo en Picnic lid van zijn. Dat meldt vakblad FoodPersonality.
Lees berichtDirk introduceert bodycams in supermarkten
Veiligheid – Discounter zet na succesvolle pilot met bodycams als eerste supermarkt in Nederland dit hulpmiddel in voor veiligheid van medewerkers en klanten. De bodycams worden ingezet bij gespannen of dreigende situaties. Daarmee worden de kleine camera’s een extra middel om onveilige incidenten in de winkels tegen te gaan, volgens de discounter.
Lees berichtHalf-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip
Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.
Lees berichtREWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt
Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.
Lees berichtALDI en JOGG breiden Groenteboxjes uit naar 14 extra gemeenten
Actie - Acht kinderdagverblijven in de gemeente Midden-Drenthe nemen vanaf deze week deel aan het programma Groenteboxjes van Aldi en Jogg. Bij dit programma krijgen kinderen op het kinderdagverblijf gedurende drie maanden dagelijks groente aangeboden en worden zij beloond voor het eten ervan. Het programma is effectief gebleken in het stimuleren van de groenteconsumptie bij kinderen.
Lees berichtConsumentenbestedingen stegen in 2023 met 6%
Analyse - De consumentenbestedingen in fast moving consumer goods (FMCG) en Tech & Durables (T&D) stegen in 2023 met 6 procent ten opzichte van 2022. Het markttotaal komt daarmee uit op 78,6 miljard euro in 2023. Dat blijkt uit de nieuwe NIQ Retail Spend Barometer, die de verkoopgegevens verzamelt van zowel NIQ als GfK.
Lees bericht