Vrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne
![](/images/made/uploads/Pepsi_Zero_Sugar_(Small)_720_480_90.jpg)
Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.
Pepsi kiest voor een nieuwe uitstraling om voortdurend relevant te blijven en aan de veranderende behoeften van consumenten te voldoen, zo laat het bedrijf weten. Met deze verandering brengt Pepsi de merkfilosofie ‘Thirsty for More’ tot leven. Volgens Pepsi de houding en mentaliteit van de doelgroep om altijd nieuwe dingen te proberen en nieuwe ervaringen op te doen.
Voortbouwen
Het nieuwe logo bouwt voort op het krachtige verleden van Pepsi, terwijl het moderne elementen bevat om een look te creëren die onmiskenbaar actueel én onmiskenbaar Pepsi is. De nieuwe verpakkingen stromen op dit moment de schappen en horeca in, met een krachtig en opvallend design dat een sterke link heeft met vroeger. Marketingmanager Stephan van Ee geeft aan: “Tijdens onderzoek bleken consumenten de naam Pepsi uit zichzelf al ín de globe te tekenen. En wat wil het toeval? Dat is hoe Pepsi er veertien jaar geleden uitzag. Dat zit blijkbaar nog ergens in het collectieve geheugen en dit zijn we gaan terugbrengen. Het nieuwe design versterkt de krachtige positionering van Pepsi en vergroot voor consumenten en klanten de herkenbaarheid en vindbaarheid aanzienlijk.”
Pepsi MAX wordt Zero Sugar
Een ander onderdeel van deze relaunch is de naamsverandering Pepsi MAX naar Pepsi Zero Sugar. Hoewel MAX een sterk merk is, associeerden niet alle consumenten dit direct met suikervrij. De verwarring wordt met deze wijziging weggenomen. Ook bij 7UP wordt dit toegepast: 7UP Free wordt 7UP Zero Sugar. Daarnaast krijgt ook 7UP een nieuwe look. Beide merken zullen daardoor nog verfrissender en eigentijdser aanvoelen.
Bron: Vrumona/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Jasper Spaargaren nieuwe CMO bij The Flower Farm
Benoeming - Jasper Spaargaren is benoemd tot CMO van het merk The Flower Farm. Spaargaren is afkomstig van onder andere Unilever en Vrumona, maar werkte hiervoor als horecaondernemer bij het vernieuwende restaurantconcept The Shift in Den Bosch.
Lees berichtChef’s table ‘Taste of Horecava by Gault&Millau’
Vakbeurzen - In samenwerking met de culinaire gids Gault&Millau organiseert Horecava een Chef’s Table, waarbij topchefs hun vaardigheden tonen aan een select gezelschap van horecaprofessionals.
Lees berichtPepsi komt met blauwe ‘Electric Blue’ cola
Introductie – Pepsi wil de cola-categorie opschudden met de lancering van een gloednieuwe, limited edition blauwe cola: Pepsi Electric. Na de rebranding van het merk eerder dit jaar en voortdurende smaakinnovatie binnen de markt, wil het colamerk met de nieuwe lancering inspelen op de voorkeuren van Generatie Z.
Lees berichtNK Koffie de komende drie jaar op Horecava
Vakbeurs - Na het succes van voorgaande edities bundelen de Specialty Coffee Association (SCA Nederland) en Horecava opnieuw hun krachten voor de komende drie jaar om de nationale koffie kampioenschappen te organiseren tijdens Horecava.
Lees berichtLuuk Scholte nieuwe algemeen directeur Greendish
Benoeming - Voormalig directeur Horecava Luuk Scholte is per februari 2024 gestart als algemeen directeur van Greendish. Hij volgt in deze functie Michael Salmagne op.
Lees berichtSandra Vingerling nieuwe directeur Retail Vrumona
Benoeming - Sandra Vingerling start per 1 mei 2024 als nieuwe directeur Retail bij Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew. Zij neemt de functie over van Arjen Reijnierse, die deze verantwoordelijkheid momenteel a.i. vervult. Vrumona kiest hiermee voor een interne opvolger.
Lees bericht