Vrumona verwijdert één miljard suikerklontjes uit frisdranken

Frisdranken - Vrumona heeft eerder de belofte gedaan goed en gezond drinken voor iedereen mogelijk te maken. Daarom is het bedrijf sinds 2015 bezig om het suikergehalte in haar frisdranken sterk te verminderen. Die missie heeft geleid tot een belangrijk mijlpaal: tot nu toe zijn er één miljard suikerklontjes uit de totale portfolio verdwenen.
Om deze doelstelling te halen heeft Vrumona geleidelijk stappen gezet in de suikerreductie. De frisdranken uit het Vrumona portfolio bevatten elk jaar 5% minder calorieën en steeds minder suiker, zodat consumenten ook langzaam aan de smaak konden wennen. In totaal is 60% van het Vrumona assortiment nu laagcalorisch (0 t/m 15 kcal per 100 ml). Iedere nieuwe frisdrank die geïntroduceerd wordt, bevat niet meer dan 19 kcal per 100 ml. Hiermee heeft het Vrumona portfolio een 40% lager suikergehalte dan het marktgemiddelde, zo laat het bedrijf weten.
Inmiddels heeft Vrumona van elk van de frisdranken een laagcalorische variant. Een paar recente ontwikkelingen zijn de herlancering van Sourcy Vitaminwater, waarbij het gehele assortiment volledig suikervrij is geworden met behoud van smaak. En de Royal Club 0% bitter range, waarbij consumenten de keuze hebben uit een 0% suikervariant van Royal Club Ginger Ale, Tonic en Bitter Lemon. Pepsi Max is de hardste groeier binnen het cola-segment en de sterkste stijger in de top 100 van IRI Nederland.
Regular wordt suikervrij
Evelien Sanders-De Boer, Managing Director van Vrumona: “Wij willen dat ‘suikervrij’ snel het nieuwe ‘regular’ wordt. Om dat te bereiken is het belangrijk dat consumenten zelf bewust de keuze voor suikervrij maken. We helpen hen hierbij met diverse initiatieven die we samen met onze klanten, retailers en horecaondernemers hebben genomen om de aandacht voor suikervrij te laten groeien. Bijvoorbeeld promoties van suikervrije frisdrank en de start van het suikervrije schap.”
Vrumona ziet de mijlpaal van 1 miljard suikerklontjes reductie als een mooie mijlpaal maar gaat door in het verder verlagen van het suikergehalte en de calorische waarde van de frisdranken.
Bron: Vrumona/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Vrumona en SnowWorld verlengen samenwerking
Samenwerking – Frisdrank leverancier Vrumona en leisurepark SnowWorld hebben hun samenwerking verlengd. Beide bedrijven werken al geruime jaren samen.
Lees berichtEvelin Magnin nieuwe Marketing Director Vrumona
Benoeming - Evelien Magnin start per 1 september 2024 als nieuwe Marketing Director bij Vrumona. Naast de dagelijkse leiding over alle marketing & merk communicatie activiteiten, geeft zij invulling aan de strategische positionering van het merken portfolio en de groeiambities van Vrumona. Evelien maakt deel ui van het Management Team onder leiding van Ilco Kwast.
Lees berichtJasper Spaargaren nieuwe CMO bij The Flower Farm
Benoeming - Jasper Spaargaren is benoemd tot CMO van het merk The Flower Farm. Spaargaren is afkomstig van onder andere Unilever en Vrumona, maar werkte hiervoor als horecaondernemer bij het vernieuwende restaurantconcept The Shift in Den Bosch.
Lees berichtUnilever en ID&T gaan samenwerken op 30 evenementen
Samenwerking - Unilever en eventorganisator ID&T Group gaan de komende drie jaar samenwerken op meer dan 30 evenementen binnen het portfolio van ID&T. Op verschillende festivals, waaronder Mysteryland, Defqon.1 Weekend Festival en alle shows van Awakenings, zullen verschillende Unilever-merken, zoals Lipton Ice Tea, te zien zijn.
Lees berichtPepsi komt met blauwe ‘Electric Blue’ cola
Introductie – Pepsi wil de cola-categorie opschudden met de lancering van een gloednieuwe, limited edition blauwe cola: Pepsi Electric. Na de rebranding van het merk eerder dit jaar en voortdurende smaakinnovatie binnen de markt, wil het colamerk met de nieuwe lancering inspelen op de voorkeuren van Generatie Z.
Lees berichtVrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne
Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.
Lees bericht