2theloo wint Nima Award 2012
Wedstrijd - 2theloo is winnaar geworden van de Nima Award 2012. De prijs is gisteravond uitgereikt. Het wc-winkelconcept heeft in korte tijd al diverse prijzen in de wacht gesleept. Op een bijeenkomst van het Convenience Platform eerder deze week liet oprichter Erik Treurniet van 2theloo nog weten dat het winnen van de prijzen gezien moeten worden als een bevestiging van het concept, aan extra business heeft het hem niet geholpen. Inmiddels heeft het bedrijf 71 vestigingen verspreid over een groot aantal landen. Berekeningen laten zien dat wanneer deze vestingen een volledig jaar functioneren, zo’n 20 miljoen mensen gebruik van maken van het toiletconcept. 2theloo heeft met name snel kunnen doorgroeien door de samenwerking met Shell. Internationaal heeft het bedrijf de focus op Brazilië, Frankrijk, Japan, Italië, Rusland en Amerika, vanwege de grote inwonersaantallen. De groei in die landen moet gerealiseerd worden via joint ventures of masterfranchisecontracten. Bron: FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek