AB InBev en Funding Options gaan horeca helpen met financiering


Samenwerking - Bierbrouwerij AB InBev en zakelijk financieringsplatform Funding Options slaan de handen ineen en willen de horeca helpen. Beide partijen gaan gunstige zakelijke financieringen aanbieden aan nieuwe en bestaande klanten van de brouwer.

De samenwerking moet horecabedrijven in staat stellen om ondanks de moeilijkheden van deze tijd, toch te blijven investeren in hun onderneming. Michele van Spilbeeck, Horecadirecteur Bierbrouwerij AB InBev: “Meerdere keren per week nemen horecaondernemers contact met ons op of we kunnen helpen bij het verkrijgen van financiering. Niet iedere horecaondernemer lukt dit onder gunstige voorwaarden via private financieringsaanbieders of via de instrumenten die de overheid biedt. Om deze klanten te helpen, starten we een samenwerking met Funding Options. Zo hopen we juist in deze tijden horecaondernemers een extra steuntje in de rug te bieden.”

Horecabedrijven die interesse hebben kunnen dat laten weten aan de accountmanagers van AB InBev. Simon Cureton, CEO bij Funding Options: “Horecaondernemers die via AB InBev bij ons aankloppen, worden direct gekoppeld aan een vaste Business Finance Specialist. Deze bekijkt samen met de klant naar passende mogelijkheden. Is er een match met één van onze partners, dan begeleiden wij het volledige proces, van aanvraag tot uitbetaling. In samenwerking met AB InBev hebben wij inmiddels al meerdere horecaondernemers geholpen met hun financieringsbehoefte. Dit varieert van startende bedrijven tot ervaren ondernemers die een extra investering willen doen in hun zaak, zoals een uitbreiding, renovatie of herstructurering.”

Bron: AB InBev/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Omzet horeca nagenoeg gelijk in vierde kwartaal

Analyse - In 2023 heeft de horeca 13,2 procent meer omgezet dan in 2022. Ook in het vierde kwartaal steeg de omzet, zij het licht met 0,1 procent ten opzichte van het derde kwartaal. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) daalde in het laatste kwartaal van 2023 wel met 0,6 procent, zo meldt het CBS.

Lees bericht


Minder bestellingen, maar beter resultaat bij Just Eat Takeaway

Bezorgdienst - Minder bestellingen, maar toch een beter resultaat. Dat is de kern van de jaarcijfers van moederbedrijf Just Eat Takeaway van het Nederlandse Thuisbezorgd. Het betere resultaat werd vooral geboekt omdat ondernemers meer betaalden aan de maaltijdenbezorgdienst. Het bedrijf wist te melden dat het operationeel resultaat in 2023 naar 324 miljoen euro steeg.

Lees bericht

Heineken hoofdsponsor van Amsterdam jubileumjaar

Sponsoring – De Amsterdamse bierbrouwer Heineken wordt officieel hoofdsponsor van het Amsterdam 750 jubileumjaar. Om de samenwerking te vieren, hieven burgemeester van Amsterdam Femke Halsema en Heineken CEO Dolf van den Brink in de oude bestuurskamer van de bierbrouwer aan het Tweede Weteringplantsoen in Amsterdam het glas.

Lees bericht



Oud-bestuurders Booking.com en Ahold aan boord bij Amigos

Platform - Social platform Amigos heeft drie voormalige directeuren van Booking.com, Hyves en Ahold als investeerders aangetrokken, plus een bestuurslid KHN Amsterdam. De Amigos app heeft ruim 800.000 gebruikers, maar wil verder groeien. Ook internationaal. De nieuw aangetrokken investeerders gaan daarbij helpen.

Lees bericht

ID&T verruilt na 20 jaar Heineken voor AB Inbev

Festival - Bezoekers van de festivals Mysteryland, Defqon.1, en Awakenings drinken voortaan geen producten meer van Heineken, maar van AB InBev. Na 20 jaar heeft festivalorganisator ID&T Groep de samenwerking met Heineken beëindigd en stapt de organisator over op de biermerken Bud en Corona.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid