AB InBev helpt horecarelaties met extra steunpakket
![](/images/made/uploads/ab-inbev-mag-merknaam-bud-in-heel-europa-registreren-id3879316-1000x800-n_1000_665_90.jpg)
Bierbrouwer – AB InBev stelt voor alle horecaklanten en pandeigenaren huurbetaling voor de maand april uit. Daarbovenop neemt de brouwer aangebroken fusten en tankbier retour, met kosteloze vervanging door volle fusten of teruggave van liters kelderbier bij heropening van de horeca. De bierbrouwer maakte het steunpakket vandaag bekend.
Vorige week kondigde de brouwer al aan horecarelaties te ondersteunen door individueel maatwerk te leveren. Met het extra pakket aan maatregelen van vandaag neemt de brouwer de volgende stap om de horeca steunen in de sluitingsperiode vanwege het COVID-19 virus. Mark Hanssen, Horecadirecteur van Bierbrouwerij AB InBev: “Als brouwer vinden wij het onze verantwoordelijkheid onze horecarelaties tijdens deze sluitingsperiode zo goed mogelijk te steunen. Daarom kondigen we nu aan voor alle horecarelaties die een pand van ons huren de huurbetaling voor de maand april uit te stellen. Bovendien halen we aangebroken fusten van AB InBev merken retour en vervangen we die kosteloos door volle fusten. Dit doen we ook voor tankbier.”
Passend
Maatwerk is en blijft nog steeds het uitgangspunt bij AB InBev zo laat Hansen weten, omdat de bedrijfsvoering van elke horecagelegenheid uniek is. “De afgelopen week hebben we al met relaties flexibele afspraken kunnen maken, passend bij de situatie van de onderneming. Onze steunmaatregelen gelden tot 6 april 2020, de tot zover aangekondigde sluitingsdatum van de horeca. Uiteraard zullen de situatie nauwlettend blijven monitoren.”
Help de horeca
AB InBev ondersteunt tevens #Helpdehoreca, het initiatief van Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Hanssen: “We roepen alle horecaondernemers zich aan te sluiten bij het snel groeiende platform, waarbij consumenten hun favoriete horecazaken kunnen steunen door vouchers te kopen. Zo ontvangen horecazaken tijdens de sluitingsperiode toch de broodnodige inkomsten.”
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
burgerme lanceert nieuw virtueel merk YAY FRY-DAY
Formulenieuws - burgerme heeft de lancering aangekondigd van een virtuele merk: YAY FRY-DAY. Het virtuele merk is gericht op gefrituurde kip biedt de franchisenemers de kans twee merken vanuit één keuken de exploiteren, waardoor er een breder publiek kan worden bereikt. De komst van het nieuwe merk wordt gemeld door de Nationale Franchise Gids.
Lees berichtCrowdAboutNow groeit 50% in eerste zes maanden
Financiering - Crowdfunding platform CrowdAboutNow, dat het kleinbedrijf financiert met behulp van hun klanten en fans, heeft in het eerste halfjaar van 2024 11 miljoen gefinancierd. Dit is een record voor het platform en een groei van 50% ten opzichte van vorig jaar. Dat meldt het financieringsplatform maandag in een bericht.
Lees berichtUdo Delfgou nieuwe algemeen directeur KHN
Benoeming - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) laat weten dat Udo Delfgou per 1 oktober aantreedt als de nieuwe algemeen directeur van de branchevereniging voor de horeca. Hij volgt in die functie Dirk Beljaarts op, die recent benoemd is in het huidige kabinet als minister van Economische Zaken. Delfgou heeft veel bestuurlijke ervaring.
Lees berichtDe Eetgemak Groep en TotaalVERS bundelen krachten
Samenwerking – Maaltijdenproducent De Eetgemak Groep en TotaalVERS, gespecialiseerd in het leveren van een totaalpakket aan eten en drinken, bundelen hun krachten. Doel van de samenwerking is de dienstverlening naar afnemers verder verbeteren.
Lees berichtInstock redt in 10 jaar tijd 3 miljoen kilo voedsel
Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.
Lees berichtChef’s table ‘Taste of Horecava by Gault&Millau’
Vakbeurzen - In samenwerking met de culinaire gids Gault&Millau organiseert Horecava een Chef’s Table, waarbij topchefs hun vaardigheden tonen aan een select gezelschap van horecaprofessionals.
Lees bericht