AB InBev wil horeca steunen met huurkorting
Ondersteuning - Bierbrouwerij AB InBev wil horecaondernemers die een pand bij de brouwer huren steunen met huurkortingen. De brouwer zet in op 67% kwijtschelding van de huurbetaling voor de maanden april en mei.
De brouwer bezit zelf geen panden, maar wil voor de hurende ondernemers wel het gesprek aangaan met de pandeigenaren. Omdat AB InBev deze panden onderverhuurd aan de ondernemers heeft de brouwer wel invloed op de pandeigenaren. Maar om de ondernemers daadwerkelijk te helpen, is zij wel afhankelijk van de medewerking van vastgoedeigenaren. De brouwer roept vastgoedeigenaren die nog niet akkoord zijn gegaan daarom op dit alsnog te doen. Volgens AB InBev leverende pandeigenaren op die manier een belangrijke bijdrage om horecaondernemers door de crisis heen te helpen.
1/3e verdeling
Mark Hanssen, Horecadirecteur van Bierbrouwerij AB InBev: “We vinden dat de pijn van de crisis in de horecaketen eerlijk moet worden verdeeld, waarbij iedereen verantwoordelijkheid neemt. Daarom gaven we onze huurders eerder al uitstel van betaling om samen naar een oplossing te zoeken. Die is nu gevonden. Wij stellen voor dat zowel de horecaondernemer, vastgoedeigenaar, als wijzelf 1/3e van de huur nemen voor april en mei 2020. Dat betekent dat we voor al onze horecarelaties die een huurconstructie bij ons hebben, oftewel ruim 700 horecarelaties, 67% kwijtschelding van de huur plaatsvindt.”
Meer Lucht
Op die manier wordt de horeca meer lucht geboden tijdens de sluitingsperiode. Volgens AB InBev hebben al veel pandeigenaren ingestemd met het voorstel. “We roepen vastgoedeigenaren die nog niet akkoord zijn gegaan op dit alsnog te doen en vragen horecaondernemers het voorstel te omarmen, want alleen samen kunnen we de horeca door de crisis heen helpen”, aldus Hansen.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtHeineken hoofdsponsor van tiende editie SAIL 2025
Sponsoring – Heineken wordt hoofdsponsor van de tiende editie van SAIL in Amsterdam. SAIL 2025 is het grootste evenement van Nederland wat plaatsvindt van woensdag 20 tot en met zondag 24 augustus 2025.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees bericht