Absolut Vodka & Sprite introduceren Ready-To-Drink cocktail


Met Absolut Vodka & Sprite in voorgemixte vorm willen de twee merken de perfecte smaakervaring bieden op een manier die handig en draagbaar is

Introductie – Coca-Cola in Nederland introduceert Absolut Vodka & Sprite in Nederland. De gemixte cocktail is verkrijgbaar als 250ml ‘Ready-To-Drink' (RTD). Hiermee brengen Coca-Cola en Pernod Ricard twee iconische merken samen die wereldwijd een bekendheid hebben opgebouwd.

Met Absolut Vodka & Sprite in voorgemixte vorm willen de twee merken de perfecte smaakervaring bieden op een manier die handig en draagbaar is. James Davies, Senior Director, Alcohol Ready to Drink bij The Coca-Cola Company: “Het is belangrijk dat we onze consumenten een breed scala aan drankjes bieden die passen bij verschillende smaken en gelegenheden. Het nieuwe aanbod van Absolut Vodka & Sprite is een combinatie van de vertrouwde smaak van Absolut Vodka met de kenmerkende citroen-limoensmaak van Sprite.”

Francesco Ottaviano, Global RTD Portfolio Director bij Pernod Ricard, voegt daaraan toe: “Hoewel Absolut Vodka en Sprite al lange tijd samen over de hele wereld worden genoten, verenigen we nu twee krachtige merken in een uniek kant-en-klaar product. We zijn verheugd om dit exclusieve premium aanbod te presenteren in een handige en draagbare vorm aan onze Europese consumenten."

Verkrijgbaarheid

Absolut Vodka & Sprite is verkrijgbaar in 250 ml blikverpakking in diverse (online) supermarkten, bioscopen, festivals en andere locaties. De blikjes zullen duidelijke symbolen bevatten met het oog op een verantwoorde consumptie, zoals dat het drankje alleen mag worden genoten door consumenten vanaf de wettelijke drinkleeftijd van 18+. De wereldwijde benchmark voor alcoholvolume (ABV) is 5% en dat is ook voor Nederland het alcoholvolume.

Bron: Coca-Cola/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Ton van Veen (Jumbo): ‘Meer klanten voorbode van hernieuwde groei’

Formulenieuws - Jumbo maakte vanochtend cijfers bekend over het eerste halfjaar, waarbij topman Ton van Veen tevens terugblikte op de eerste zes maanden van dit jaar, maar ook een perspectief schetst voor de nabije toekomst. De omzet steeg in het eerste halfjaar met een procentje, terwijl het marktaandeel vrijwel onveranderd uitkwam op 21%.

Lees bericht


Bierconsumptie horeca daalt eerste zes maanden met 1,9%

Analyse – Over de eerste zes maanden van dit jaar is de bierverkoop in ons land met iets meer dan 5 procent gedaald. Een daling van 1,9% deed zich voor bij de horeca. Bij de supermarkten was de daling met 6,6% nog groter. Opvallend was ook de forse daling in alcoholvrije bieren.

Lees bericht


Rode Coca-Cola-kratten voortaan van 97% gerecycled plastic

Verduurzamen - Coca-Cola Europacific Partners Nederland laat weten dat de bekende rode kratten voortaan gemaakt zullen worden van 97% gerecycled plastic₁. Het gerecyclede materiaal bestaat uit 85% oude rode kratten en 15% gerecyclede tulpennetten. Om dit mogelijk te maken werkt de Coca-Cola bottelaar samen met de lokale recycler Healix en krattenproducent Schoeller Allibert.

Lees bericht


Wakker Dier signaleert daling vleesverkoop supermarkten

Analyse – Uit verkoopdata van marktonderzoekbureau Circana signaleert Wakker Dier dat de vleesverkopen de laatste vier jaar met 16,4 procent zijn gedaald. Ook vorig jaar verkochten supermarkten 2,3 procent minder vlees dan het jaar ervoor. “Veel consumenten eten al minder vlees en ook de meeste supermarkten zetten nu in op meer plantaardig. Dat telt inmiddels aardig op,” aldus Collin Molenaar van Wakker Dier...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid