AH breidt samenwerking met Deliveroo en Thuisbezorgd uit
Formulenieuws - Albert Heijn breidt de samenwerking met Thuisbezorgd.nl en Deliveroo uit. De twee boodschappendiensten gaan meer dan 1200 artikelen dagelijks thuisbezorgen. AH richt zich in deze bezorging vooral op de verse producten.
Volgende week wordt met de bezorging gestart vanuit twee winkels in Amsterdam. Marit van Egmond, CEO Albert Heijn: "We willen beter eten voor iedereen op elk moment bereikbaar maken. Dat doen we al met onze winkels en bezorgservice via ah.nl. Samen met Deliveroo en Thuisbezorgd.nl breiden we de bezorgmogelijkheden uit zodat we de boodschappen ook binnen ongeveer dertig minuten op de fiets bij je kunnen thuisbezorgen. Daarbij willen we graag een verser, gevarieerder en gezonder assortiment aanbieden zoals verspakketten en pureersoepen."
A/B Nutri-Score
Het assortiment bestaat uit een uitgebreide keuze in biologisch en producten met een A/B Nutri-Score. Het winkelnetwerk van Albert Heijn vormt de basis voor de bezorging. De boodschappen worden in de winkel verzameld en door een bezorger van Thuisbezorgd.nl of Deliveroo bij klanten thuisbezorgd.
e-commerce
Albert Heijn ziet jaarlijks een forse groei in online boodschappen doen. In 2021 werd bij e-commerce bijna 35% omzetgroei gerealiseerd. Met de opening van het achtste Home Shop Center in Roosendaal, de groei van AH Compact naar meer dan vijftig steden en de uitbreiding van de thuisbezorgmogelijkheden in samenwerking met Deliveroo en Thuisbezorgd.nl schroeft Albert Heijn de bezorgmogelijkheden en -capaciteit verder op.
Bron: AH/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Albert Heijn gaat inzet servicebalies herzien
Supermarkten - “Albert Heijn heeft nagedacht over de veranderende functie van de serviciebalie, maar hebben we dat goed genoeg gedaan? Nee.” Dat gaf Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising & formats van AH ruiterlijk toe bij de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.
Lees berichtHalf-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip
Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.
Lees berichtAH en Holland Food Service gaan samenwerken in de zorg
Samenwerking - Albert Heijn Zakelijk en Holland Food Service hebben elkaar gevonden in het bedienen van de zorg op het gebied van eten en drinken. Door elkaars capaciteiten te versterken willen zij een nieuwe standaard creëren in de zorg.
Lees berichtWouter Kolk vertrekt bij Ahold Delhaize
Persoonlijk - Wouter Kolk vertrekt aan het eind van dit jaar bij Ahold Delhaize. Kolk is als directeur voor Europa en Indonesië onder meer verantwoordelijk voor Albert Heijn.
Lees berichtMinder bestellingen, maar beter resultaat bij Just Eat Takeaway
Bezorgdienst - Minder bestellingen, maar toch een beter resultaat. Dat is de kern van de jaarcijfers van moederbedrijf Just Eat Takeaway van het Nederlandse Thuisbezorgd. Het betere resultaat werd vooral geboekt omdat ondernemers meer betaalden aan de maaltijdenbezorgdienst. Het bedrijf wist te melden dat het operationeel resultaat in 2023 naar 324 miljoen euro steeg.
Lees berichtAH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch
Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.
Lees bericht