AH en Holland Food Service gaan samenwerken in de zorg


Albert Heijn gaat een breed assortiment aanbieden samen met Holland Food Service met een sterke focus op biologische en plantaardige producten

Samenwerking - Albert Heijn Zakelijk en Holland Food Service hebben elkaar gevonden in het bedienen van de zorg op het gebied van eten en drinken. Door elkaars capaciteiten te versterken willen zij een nieuwe standaard creëren in de zorg.

Albert Heijn gaat een breed assortiment aanbieden met een sterke focus op biologische en plantaardige producten. Dat assortiment sluit goed aan op de dienstverlening van Holland Food Service en de behoeften van verschillende zorgorganisaties. Volgens beide partijen kan hierdoor beter ingespeeld worden op de trends en ontwikkelingen in de zorgmarkt, zoals duurzaamheid, budgetbeheer en expertise.

Huismerk

Holland Food Service, het familiebedrijf dat in 1892 als kruidenier startte, is in de loop der jaren uitgegroeid tot de totaalleverancier op het gebied van eten en drinken voor zorginstellingen. De organisatie bereidt dagelijks eten en drinken voor ongeveer 30.000 cliënten en distribueert door heel Nederland. Albert Heijn gaat zich samen met Holland Food Service richten op het voorzien van klanten voor het koffiemoment, tussendoortjes en de brood- en de warme maaltijden. De eigenmerkproducten van Albert Heijn zijn doorslaggevend geweest voor de samenwerking. De klanten waar het om gaat zijn kleine en grote zorgorganisaties zoals verpleeg- en verzorgingshuizen, geestelijke gezondheidszorg, gehandicaptenzorg en jeugdzorg. “Wij koppelen kennis aan service en zoeken samen met onze medewerkers, partners en relaties naar de ideale balans tussen kwaliteit, betaalbaarheid en beleving,” aldus Sanne van Rijn, Commercieel directeur bij Holland Food Service. 

Boodschappen 

Door de samenwerking vinden klanten in de bestelomgeving een beter aanbod van verschillende merken. Voor klanten die voornamelijk geïnteresseerd zijn in boodschappen, kunnen de twee organisaties kwaliteit en competitieve prijzen bieden. Maar de gezamenlijke expertise gaat verder binnen de zorgsector. Zorginstellingen die behoefte hebben aan ondersteuning op het gebied van budgetbeheer, scholing, dagmenu’s, workshops, trainingen en convenience maaltijden kunnen ook terecht bij  Albert Heijn en Holland Food Service. Ook wordt ondersteuning geboden bij duurzaamheidsinitiatieven om bijvoorbeeld voedselverspilling te reduceren en waste management zoals plastic retour stromen. Rob Heesen, Directeur Business Development & Partnerships bij Albert Heijn: “Samen zijn we in staat om een nog bredere groep klanten in de zorgsector te helpen met lekker eten en drinken, of een gezondere keuze door toegang tot de juiste producten.”

Bron: Holland Food Service/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Albert Heijn gaat inzet servicebalies herzien

Supermarkten - “Albert Heijn heeft nagedacht over de veranderende functie van de servicebalie, maar hebben we dat goed genoeg gedaan? Nee. De praktijk is lastiger. We gaan de nieuwe werking van de servicebalie daarom de komende tijd op onderdelen herzien. In heel veel winkels gaat het hartstikke goed, en in sommige winkels gaan we bijsturen.” Dat gaf Constantijn Ninck Blok,...

Lees bericht


Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht


AH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch

Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.

Lees bericht


‘Kwart supermarktomzet tabak naar tankstations en tabakszaken’

Tankstations - In de eerste vier weken van het jaar is de verkoop van tabak hard gedaald bij de supermarkten, terwijl de tankstations en de tabaks- en gemakszaken de omzet fors zagen toenemen. Volgens cijfers van marktonderzoekbureau Circana lag de omzet bij supermarkten 25% lager. Opvallend want vooralsnog zijn alleen de eigen filialen van Albert Heijn gestopt met de verkoop van...

Lees bericht

BP Vlamings Dinteloord opent aparte TabakSpeciaalZaak

Tankstation – BP Dinteloord is naar alle waarschijnlijkheid het eerste Nederlandse tankstation dat een eigen TabakSpeciaalZaak heeft geopend. De vestiging ging deze week open en voldoet aan alle geldende wet- en regelgeving van dit moment. De TabakSpeciaalZaak is in een aparte, afgescheiden ruimte van de tankshop ingericht.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid