Ahold Delhaize wil voedselverspilling met de helft verminderen


Voedselverspilling - Ahold Delhaize, het moederbedrijf van Albert Heijn, heeft aangekondigd dat het in 2030 de voedselverspilling met 50 procent wil verminderen. In 2020 wil het bedrijf de voedselverspilling al met 20 procent tegen gaan. De doelstelling van het concern moet wereldwijd gerealiseerd worden en geldt niet alleen voor de Albert Heijn-winkels. De plannen maken onderdeel uit van een initiatief waarin 10 grote retailbedrijven samenwerken, die allemaal zijn aangesloten bij het World Resources Institute. Vanuit dit initiatief willen zij serieus stappen te zetten met voedselverspilling, samen met een aantal belangrijke toeleveranciers. Ahold Delhaize heeft hierbinnen een voortrekkersrol op zich genomen en komt nu in het kader van de Klimaatweek in New York met de plannen naar buiten. Frans Muller, President en CEO van Ahold Delhaize laat weten als internationaal bedrijf al veel te hebben gedaan aan het terugdringen van voedselverspilling, maar wil nog meer vaart maken op dat terrein. “Het verminderen van voedselverspilling ziet hij als belangrijk onderdeel van de wereldwijde strategie.” Het bedrijf wil de voedselverspilling op allerlei manieren tegengaan. Door inzet van slimmere logistiek, maar ook betere bestelmethoden en verpakkingen. Ook het schenken van voedsel van mensen in nood gaat onderdeel uitmaken van de plannen. Bron: @FoodClicks Voedselverspilling - Ahold Delhaize, het moederbedrijf van Albert Heijn, heeft aangekondigd dat het in 2030 de voedselverspilling met 50 procent wil verminderen. In 2020 wil het bedrijf de voedselverspilling al met 20 procent tegen gaan. De doelstelling van het concern moet wereldwijd gerealiseerd worden en geldt niet alleen voor de Albert Heijn-winkels. De plannen maken onderdeel uit van een initiatief waarin 10 grote retailbedrijven samenwerken, die allemaal zijn aangesloten bij het World Resources Institute. Vanuit dit initiatief willen zij serieus stappen te zetten met voedselverspilling, samen met een aantal belangrijke toeleveranciers. Ahold Delhaize heeft hierbinnen een voortrekkersrol op zich genomen en komt nu in het kader van de Klimaatweek in New York met de plannen naar buiten. Frans Muller, President en CEO van Ahold Delhaize laat weten als internationaal bedrijf al veel te hebben gedaan aan het terugdringen van voedselverspilling, maar wil nog meer vaart maken op dat terrein. “Het verminderen van voedselverspilling ziet hij als belangrijk onderdeel van de wereldwijde strategie.” Het bedrijf wil de voedselverspilling op allerlei manieren tegengaan. Door inzet van slimmere logistiek, maar ook betere bestelmethoden en verpakkingen. Ook het schenken van voedsel van mensen in nood gaat onderdeel uitmaken van de plannen. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



AH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch

Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.

Lees bericht

InstockMarket ontvangt B Corp-certificering

Certificering - InstockMarket, de duurzame horecagroothandel, laat weten dat het bedrijf officieel een B Corp is. Om deze erkenning te verdienen, moet een organisatie voldoen aan strenge normen op het gebied van sociale en ecologische duurzaamheid.

Lees bericht

‘Kwart supermarktomzet tabak naar tankstations en tabakszaken’

Tankstations - In de eerste vier weken van het jaar is de verkoop van tabak hard gedaald bij de supermarkten, terwijl de tankstations en de tabaks- en gemakszaken de omzet fors zagen toenemen. Volgens cijfers van marktonderzoekbureau Circana lag de omzet bij supermarkten 25% lager. Opvallend want vooralsnog zijn alleen de eigen filialen van Albert Heijn gestopt met de verkoop van...

Lees bericht


Mayte Oosterveld van PLUS wordt CFO Just Eat Takeaway

Benoeming - De Raad van Commissarissen van Just Eat Takeaway.com heeft financieel  directeur Mayte Oosterveld van PLUS voorgedragen als Chief Financial Officer en lid van de Raad van Bestuur van Just Eat Takeaway.com. In die functie zal zij Brent Wissink opvolgen die zijn vertrek heeft aangekondigd.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid