Ahold Delhaize wil voedselverspilling met de helft verminderen


Voedselverspilling - Ahold Delhaize, het moederbedrijf van Albert Heijn, heeft aangekondigd dat het in 2030 de voedselverspilling met 50 procent wil verminderen. In 2020 wil het bedrijf de voedselverspilling al met 20 procent tegen gaan. De doelstelling van het concern moet wereldwijd gerealiseerd worden en geldt niet alleen voor de Albert Heijn-winkels. De plannen maken onderdeel uit van een initiatief waarin 10 grote retailbedrijven samenwerken, die allemaal zijn aangesloten bij het World Resources Institute. Vanuit dit initiatief willen zij serieus stappen te zetten met voedselverspilling, samen met een aantal belangrijke toeleveranciers. Ahold Delhaize heeft hierbinnen een voortrekkersrol op zich genomen en komt nu in het kader van de Klimaatweek in New York met de plannen naar buiten. Frans Muller, President en CEO van Ahold Delhaize laat weten als internationaal bedrijf al veel te hebben gedaan aan het terugdringen van voedselverspilling, maar wil nog meer vaart maken op dat terrein. “Het verminderen van voedselverspilling ziet hij als belangrijk onderdeel van de wereldwijde strategie.” Het bedrijf wil de voedselverspilling op allerlei manieren tegengaan. Door inzet van slimmere logistiek, maar ook betere bestelmethoden en verpakkingen. Ook het schenken van voedsel van mensen in nood gaat onderdeel uitmaken van de plannen. Bron: @FoodClicks Voedselverspilling - Ahold Delhaize, het moederbedrijf van Albert Heijn, heeft aangekondigd dat het in 2030 de voedselverspilling met 50 procent wil verminderen. In 2020 wil het bedrijf de voedselverspilling al met 20 procent tegen gaan. De doelstelling van het concern moet wereldwijd gerealiseerd worden en geldt niet alleen voor de Albert Heijn-winkels. De plannen maken onderdeel uit van een initiatief waarin 10 grote retailbedrijven samenwerken, die allemaal zijn aangesloten bij het World Resources Institute. Vanuit dit initiatief willen zij serieus stappen te zetten met voedselverspilling, samen met een aantal belangrijke toeleveranciers. Ahold Delhaize heeft hierbinnen een voortrekkersrol op zich genomen en komt nu in het kader van de Klimaatweek in New York met de plannen naar buiten. Frans Muller, President en CEO van Ahold Delhaize laat weten als internationaal bedrijf al veel te hebben gedaan aan het terugdringen van voedselverspilling, maar wil nog meer vaart maken op dat terrein. “Het verminderen van voedselverspilling ziet hij als belangrijk onderdeel van de wereldwijde strategie.” Het bedrijf wil de voedselverspilling op allerlei manieren tegengaan. Door inzet van slimmere logistiek, maar ook betere bestelmethoden en verpakkingen. Ook het schenken van voedsel van mensen in nood gaat onderdeel uitmaken van de plannen. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Rotterdams Urban Winery lanceert wijn van geredde druiven

Wijn - Met de lancering van Rotterdam Urban Winery's eerste circulaire wijnen heeft het merk een revolutionaire stap gezet in de wereld van duurzame wijnproductie en het tegengaan van voedselverspilling. Deze wijnen, gemaakt van tafeldruiven die anders in de afvalbak zouden belanden, zetten een nieuwe standaard voor duurzaamheid en innovatie in wijnproductie.

Lees bericht


Instock redt in 10 jaar tijd 3 miljoen kilo voedsel

Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.

Lees bericht


Heineken volop van start met EK-activatieprogramma

Actie - Na de Champions League-finale is het tijd voor het EK en dus laten fabrikanten en retailers weten wat zij tijdens het EK allemaal van plan zijn. De supermarkketens laten zien welke acties en gadgets zij hebben, maar ook fabrikanten als Heineken laten zien waar zij mee komen. Voorafgaand aan de oefenwedstrijd van het Nederlands Elftal tegen Canada in...

Lees bericht



American Cookies van ‘geredde bananen’ uit de keten

Introductie - The Banana Factory heeft zich toegelegd op het redden van bananen in de keten. Aanvankelijk waren dat bananen uit de Europese havens, maar nu wordt er samen met De Graaf Bakeries ook gewerkt aan het reden van de bananen verderop in de keten. Samen met Albert Heijn wordt er een circulaire variant van American Cookie onder huismerk gelanceerd,...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid