Ahold Delhaize wil voedselverspilling met de helft verminderen


Voedselverspilling - Ahold Delhaize, het moederbedrijf van Albert Heijn, heeft aangekondigd dat het in 2030 de voedselverspilling met 50 procent wil verminderen. In 2020 wil het bedrijf de voedselverspilling al met 20 procent tegen gaan. De doelstelling van het concern moet wereldwijd gerealiseerd worden en geldt niet alleen voor de Albert Heijn-winkels. De plannen maken onderdeel uit van een initiatief waarin 10 grote retailbedrijven samenwerken, die allemaal zijn aangesloten bij het World Resources Institute. Vanuit dit initiatief willen zij serieus stappen te zetten met voedselverspilling, samen met een aantal belangrijke toeleveranciers. Ahold Delhaize heeft hierbinnen een voortrekkersrol op zich genomen en komt nu in het kader van de Klimaatweek in New York met de plannen naar buiten. Frans Muller, President en CEO van Ahold Delhaize laat weten als internationaal bedrijf al veel te hebben gedaan aan het terugdringen van voedselverspilling, maar wil nog meer vaart maken op dat terrein. “Het verminderen van voedselverspilling ziet hij als belangrijk onderdeel van de wereldwijde strategie.” Het bedrijf wil de voedselverspilling op allerlei manieren tegengaan. Door inzet van slimmere logistiek, maar ook betere bestelmethoden en verpakkingen. Ook het schenken van voedsel van mensen in nood gaat onderdeel uitmaken van de plannen. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

AH kiest voor circulaire bedrijfskleding

Bedrijfskleding - Medewerkers van Albert Heijn krijgen nieuwe bedrijfskleding. Deze kleding is voor het overgrote deel circulair geproduceerd: van gedragen textiel en gebruikte plastic flessen. Medewerkers stonden zelf aan de basis van de nieuwe kleding.

Lees bericht

Verspilling is Verrukkelijk wil met crowdfunding blijven vechten

Voedselverspilling - De ondernemers van Verspilling is Verrukkelijk zijn in 2018 een beweging gestart om zoveel mogelijk eten te redden van de verspilling. Nog altijd wordt bijna een derde van het voedsel verspild. Crowdfunding moet er nu voor zorgen dat het collectief kan blijven vechten tegen voedselverspilling.

Lees bericht

Supermarkten stoppen met desinfecteren van elk winkelwagentje

Coronamaatregelen – Supermarktketen Albert Heijn is gestopt met het desinfecteren van de winkelwagentjes na elk gebruik. Bij sommige locaties moeten klanten het voortaan zelf doen en bij andere locaties wordt gemeld dat dit nog maar vier keer per dag gebeurt. De nieuwe hygiënerichtlijn vanuit het hoofdkantoor zou al sinds gisteren zijn ingegaan. Ook andere supermarktketen versoepelen de hygiëne richtlijnen...

Lees bericht

Pieter Saman nieuwe CEO Gall & Gall

Benoeming -  Pieter Saman (42) wordt per 1 juli 2020 de nieuwe CEO van drankenspeciaalzaak Gall & Gall. Hij is afkomstig van buitenwinkelketen Bever. Saman volgt Frances Franken op die recent is gestart als Chief Digital Officer bij Ahold Delhaize Europe & Indonesia.

Lees bericht






© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid